1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

2 nettsteder som analyserer og sjekker hastigheten på bloggen din

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av bareblogg, 12 Jun 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ettersom Google legger mer og mer vekt på at nettsteder og blogger skal laste raskt, poster jeg her 2 nettsteder som hjelper deg med å analysere hastigheten.

Disse verktøyene gir deg konkrete svar med tanke på hvor skoen trykker.

1. Pingdom Tools
    Sjefen over alle sjefer når det kommer hastighetstester. Pingdom gir deg meget detaljert informasjon over html, bilder, Javascript, css, iframes etc.
    Det som jeg digger med Pingdom er at resultatet vises som waterfall, og at du får opp start, tilkoblingshastighet, overføringshastighet på hvert enkelt element.

Vis vedlegg 294

2. GTmetrix
    GTmetrix bruker to Firefox performance add-ons – Yslow og Google Page Speed. Det jeg liker ved GTmetrix er at du får opp et svært detaljert bilde av bloggen din. I motsetning til Pingdom, kommer GTmetrix med en poengsum og et par grafer som viser hvilke tiltak du bør gjøre.

Vis vedlegg 295
  2. Avlogget

hupsey Blogger

Kan jeg spørre kjapt hva ca akseptabel hastighet ligger på?
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

I følge Googe Webmaster så ligger det grønne feltet på ca 1,5sek.

Se under for min Speed Profile. Utfra bildet så er BareBlogg klassifisert som treg!

Vis vedlegg 301

Jeg opplever BareBlogg som relativt kjapp med noen hickups når vi blar i litt eldre tråder der cache har gått ut på dato, som vil si 90dager.

Det som er litt rart er at jeg kjører nesten alt som kan kjørers; CDN, Xmem, trimmet CSS etc... fremdeles ligger BareBlogg i den øvre grensen.
  4. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Jeg har probnlemer med Manneblogg ser jeg, noe jeg har visst en stund-12 sek er altfor lenge..... det er HTML manneblogg.no som står for 10sek av den tiden....

Fotballmoro og matmoro er på hhv 3.1 sek og 2.5 sek og det anser jeg som akseptabelt....
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg er enig med deg her Metallian, 12sek er for lenge.

Det som jeg har merket meg med mange sider med høy lastetid, er at siden oppleves som normal, man at nettsiden henger (står og laster...) litt etter at den kommer frem på skjermen.
  6. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg fikk 9,74 sekunder på resultatet med GTmetrix. Det er jo kjekt å se hvor raske sidene egentlig er, hehe.
  7. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg likte best GTmetrix. Jeg så at forsiden til bloggen tok nesten 10 sekunder å laste opp. Var ikke noen stor overraskelse, fordi der kommer innlegg som er 100 dager tilbake i tid.

Del denne siden