1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.
  2. Hei Gjest, øk dine sjanser for å bli sett på nett. Legg til din blogg i Toppliste for Blogger

Diverse Bedre seint enn aldri ! Om å våge å satse

En tråd i 'Presenter Bloggen' startet av Helle, 1 Mar 2013.

1. Avlogget

Helle n00b

Hei.

Jeg har starta denne bloggen for å dokumentere prosessen det å skape seg en karriere innen skriving og journalistikk. Jeg er helt i startgropa, og vil hele veien oppdatere Live om hvordan ting utvikler seg.
    Jeg er veldig glad i å konstruktive tilbakemeldinger på bloggen. Eller bare lykkeønskninger og heiarop :p

Link til Bloggen: http://hellekarinajohansen.wordpress.com/
  2. Pålogget

Nettgründer Moderator

Hei og velkommen til forumet!

Siden du er i startgropa, har du ikke vurdert og bruke WordPress på eget domene? Siden du er skrivefør og har uttalte ambisjoner kan det være bedre for din egen branding ;)
    BareBlogg og WordPress Tips liker dette.
  3. Avlogget

WordPress Tips n00b

Veldig fin blogg Helle!

Jeg er enig med Nettgrunder at du bør vurdere og bruke WordPress på eget domene. Det koste ikke så mye idag med domene og webhotell ca 500kr/år.

Det fine med å bruke eget domene er at du har fler muligheter for å gjøre bloggen mer personlig med plugins og themes. Du kan også legge til annonser og tjene penger på bloggen hvis ønskelig.
  4. Avlogget

BareBlogg Grûnder

Velkommen til BareBlogg. Knallbra blogg! Enig, har du vurdert eget domene?
  5. Avlogget

Helle n00b

Hei.

Ja, vurderer det. Holdt faktisk på å kjøpe domene hellekarinajohansen.com her for noen uker tilbake, men så kan jeg for lite. Så kjørte jeg på wordpress, og da så jeg at det var mulig å kjøpe domenet, og ha wordpress i bakgrunn. 18 doller trur jeg de skulle ha for det, så det tenkte jeg å gjøre. Da vil alt være som i dag, men at adressen ikke har .wordpress. i seg?

Er helt ny på dette.. Har hatt noen anonyme "sutreblogger", på blogg.no før, men dette blir noe helt annet. Gleder meg videre, og håper jeg kan bruke dette forumet som et sted jeg kan rådføre meg :)
    BareBlogg liker dette.
  6. Avlogget

BareBlogg Grûnder

Det er derfor BB ble opprettet. For å dele tips, ideer og hjelpe andre.
  7. Avlogget

Helle n00b

vil fortsatt hellekarinajohansen.wordpress.com fortsatt vise til bloggen? har jo lagt igjen adressen litt i det siste for å bli synlig...
  8. Avlogget

Helle n00b

9. Avlogget

BareBlogg Grûnder

10. Avlogget

Helle n00b

Jeg skulle hatt enn greie til oppe. Der har jo jo en link til "tanken bak bloggen", men skulle gjerne hatt en "om meg" ish greie der... men får det ikke til... Noen som har et kjapt tips?
  11. Avlogget

BareBlogg Grûnder

Opprett en ny side ikke post
  12. Avlogget

Helle n00b

Takk!! :)
  13. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Velkommen og masse lykke til !! :D

Disse folka er gull verdt når man begynner på eget domene, og lurer på masse rart :)
    BareBlogg liker dette.
  14. Avlogget

Helle n00b

Jeg lurte på besøkstall og visninger.

450 ca på de første fire dagene. Er det bra? Halvparten kom andre dagen, og jeg posta om det på facebook. Kan jeg forvente at det daler mye, for å så stige igjen om jeg klarer å bygge meg opp?
  15. Avlogget

BareBlogg Grûnder

Dette med trafikk osv. er vanligvis ikke så enkelt. Hva slags måleinstrumemt bruker du, Google Analytics?

450 besøkende er det unike eller totalt? Videre er det sidevisninger eller besøk? Har du utelatt dine egne besøk og sidevisninger?
  16. Avlogget

Helle n00b

Jeg ser på statestikken til wordpress. I dag føler jeg den feiler litt, for står stille på femten visninger selv jeg veit at det har vært flere folk der inne, og de har vært på flere sider... 450 er visninger og ikke unike .
  17. Avlogget

Helle n00b

Det virker ikke som den har telt mine klikk rundt der inne.
  18. Avlogget

BareBlogg Grûnder

Kan du legge inn Google Analytics? Det er bedre. Vanligvis så er ikke tallen du ser Live. 450 visninger, hvis du tar bort deg selv, er bra. Husk på, å sammenligne seg med toppbloggere blir bare tull. Majoriteten av bloggere har vesentlig mindre trafikk.

Jeg var helt besatt av antall besøk, lengde på besøkene, hvor de kom i fra osv. når jeg startet opp. Ja det er moro å se hva som skjer med bloggen, men det skaper press og kav om å holde opp mest mulig trafikk som igjen går ut over trivselen.
  19. Avlogget

Helle n00b

Ja, og jeg ønsker ikke å bli en topp blogger heller. For min del går det litt på nysgjerrighet.. Jeg ønsker å skape en kvalitetsblogg/side, og ikke, jeg kan ikke si det nok, ikke, er rosablogg...

Hvordan legger jeg inn Google analytics? Forklaring for dummies.. Skal se rundt på bloggen om det ligger noe ute, men et lite hint om hvor jeg kan finne det hadde jeg satt pris på :p
  20. Avlogget

BareBlogg Grûnder

Del denne siden