1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Blogg Ping - Får det ikke til å fungere

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av Rebecca Bergetun, 14 Aug 2011.

1. Avlogget

Rebecca Bergetun n00b

Hei,

Er det ikke sånn at Wordpress CMSen automatisk skal oppdatere bloggsider som blogglisten.no og bloggurat.net når jeg poster nye innlegg i bloggen min.

Har dette under settings- writing -update service
    http://ping.bloggurat.net
    http://www.blogglisten.no/ping

Det funker rett og slett ikke. Mitt siste blogginnlegg kommer ikke på bloggurat.net feks.
  2. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Får du noen feilmelding når du pinger?
  3. Avlogget

Rebecca Bergetun n00b

Nei, ingen feilmeldinger når jeg pinger manuelt heller.
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hvor lenge siden var det fra du postet innlegget til du sjekket om det var kommet med?
  5. Avlogget

Rebecca Bergetun n00b

Hei
    Det ble postet fredag 12.08 og har enda ikke blitt lagt ut på bloggurat.net
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg kjørte en ping på Total Body Laser som resolver -> IP85.252.49.53.

Dette vil si at Ping er mulig fra rød sone (www) og inn til serveren som svarer som normalt.

Ser av feeden du har lagt til her i forumet at WP installasjonen svarer som normalt all den tid forumet BareBlogg leser siste blogginnlegg som igjen er baser på din feed.

Da står vi igjen med ping tjenestene og/eller om du har lagt til rett adresse under settings- writing -update service.
  7. Avlogget

lindavs n00b

Jeg har det samme problemet med jeg får opp feilmeldingen "vi finner ikke innlegget i feeden din" hva kan jeg gjøre med dette? Bloggen min heter lindavs.blogg.no, hvis det er til hjelp :D
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hva slags feed har du lagt til. Tenker på hele url'en til feeden.
  9. Avlogget

lindavs n00b

10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hmm, hvis du bruker den url'en som jeg har redigert over så skal det virke.
  11. Avlogget

lindavs n00b

Det går fremdeles ikke. Får den samme tilbakemeldingen:confused:
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg fikk det til med den url'en som er postet her.
  13. Avlogget

Nettgründer Moderator

Mulig det er litt uklart, men hvor skal du bruke den feeden hen :confused:
  14. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg tenkte umiddelbart på Blogglisten, kanskje jeg har tenkt feil though. RSS feeden er ihvertfall lagt til der.
  15. Avlogget

lindavs n00b

Ja det er Blogglisten jeg skal bruke det til :D
  16. Avlogget

lindavs n00b

Men er det noe jeg gjør feil når jeg pinger? Er det ikke bare å legge ti denne, <![CDATA[lindavs]]> i feltet hvor det står url, for så å trykke på ping å fylle ut resten ?
  17. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg har lagt den til, på Blogglisten. Prøv to ganger etter hverandre så går det. Du blir bedt om å taste inn navnet på bloggen/innlegget.
  18. Avlogget

lindavs n00b

Beklager hvis jeg er vanskelig nå, men jeg får det fremdeles ikke til :S La den inn flere ganger på rad nå, men får den samme feilmeldingen.Jeg gikk allikevel videre og tastet inn navnet på innlegget. Fikk så beskjed om at det var pinget, men kan ikke se det noen plasser. Det har ikke kommet opp på listen over alle innlegg:( Er det noe som har hent med url`en? Siden sist gang jeg var innpå etter du hadde redigert den så så jeg alt i bilder og tekst, men nå består den av tekst og koder... Hvordan skal dette være?:eek:
  19. Avlogget

bareblogg Grûnder

Har du tatt kontakt med Blogglisten? Tror det er veien å. RSS feeden din er korrekt.

Et tips though. BareBlogg kan ta i mot RSS feeds. Som du ser, så har mange av oss våre siste blogg innlegg lagt til ved siden av avataret.

Går til "innstillinger" her på forumet. Let etter hvor du kan legge inn RSS. Det får du testet om RSS din funker.
  20. Avlogget

Nettgründer Moderator

Del denne siden