1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Blogspot. En platform med mulighet for eget domene

En tråd i 'Bloggplattform' startet av Sindre Møllerhaug, 14 Okt 2012.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg har brukt Blogspot siden 11. juli 2012 og er fornøyd med denne plattformen. Jeg kan legge inn egen reklame i form av bilde med link på. Jeg bruker Statcounter til å analysere hvor besøkene kommer fra. Nesten alle kommer fra Haugesund, men også noen fra Karmøy kommune.

Jeg bryr meg ikke om eget domene, men det er fullt mulig å legge inn eget domene. Det er også mulig å legge inn html-koder rundt innleggene.
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Det er mulig å bruke eget domene på blogspot ja, men du er mye friere om du har egen hosting. Så jeg anbefaler alltid bloggere som mener de vil holde på med dette en stund å bruke eget domene og egen hosting(webhotell) Noen vil argumentere med att, off nei det er alt for dyrt, det har jeg ikke råd til!

Men dette trenger absolutt ikke å koste så mye - Du kan feks registrere domenet mollerhaug.info her http://www.namecheap.com/ for 4$ eller om du vil bruke ø her https://www.domeneshop.no/ pris vil da være 70-90 kr

Og webhotell her http://host1.no/webhotell til 350 kr pr år

Totalpris blir da under 500 kr pr år og det er vil ikke mye penger for ungdommen nå til dags :D er du i tillegg over 18 år kan du signe deg opp med Google Adsense eller andre affiliate selskaper og tjene litt penger via annonser på bloggen ;)
  3. Avlogget

Jeg bruker Bloggerfy og har bare 20 daglige lesere. Så langt har ingen trykket på annonsene og jeg tviler på at noen vil betale så mye som 500 kroner per år for reklame i bloggen min. De fleste besøker bloggen min via sosiale medier eller direkte-søk. Jeg har fylt 18 år dette året og må blogge i flere år før bloggen blir noe å tjene penger på.
  4. Avlogget

Nettgründer Moderator

Testet ut Bloggerfy jeg også men det var ikke noe å satse på, men du er over 18 år ja, bra! Da anbefaler jeg att du søker deg inn med Google Adsense, du finner vel litt info om det inne på ditt kontrollpanel i blogspot? Søk og se om du blir godkjent ;)
  5. Avlogget

Hvordan skal jeg klare å få tak i annonsører? Jeg har egen-reklame for nettsidene mine og kan med Statcounter se hvor mange som klikker på lenkene til bildene. Bare en sjelden gang at folk trykker på de lenkene. Betyr ikke over 18 år det samme som 19 eller eldre?
  6. Avlogget

Nettgründer Moderator

Google kommer automatisk med annonser som tilpasser seg innholdet på siden din og basert på surfemønsteret til dine besøkende, o store Google er meget smart skjønner du ;)

Du er 18 år og kvalifisert for å søke på en konto hos Google Adsense, ser også att du har godt med innhold på bloggen din så det er stor sjanse for att din søknad blir innvilget. Søk nå! Er mitt råd til deg.
  7. Avlogget

Kan jeg velge å ikke motta konto-utskrifter fra Adsense? Leste noe om det i vilkårene
  8. Avlogget

Nettgründer Moderator

Får ingen kontoutskrifter i posten om du lurer på det...
  9. Avlogget

Ok. Skal se å få sendt søknad til Adsens. Jeg regner med at inntektene blir så lave at det ikke er nødvendig å betale skatt. Det kan ta litt tid før jeg gidder. De fleste overser annonsene
  10. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Knaksje skudeneshavn er et satsningsområde?
  11. Avlogget

Hvorfor Skudeneshavn?
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

13. Avlogget

Jeg har tenkt litt på dette denne uka.

De fleste besøkene til bloggen min kommer fra Haugesund. Denne byen mener jeg må bli mitt satsingsområde, fordi her har jeg mange betjente som vil vite hvordan jeg egentlig har det. Bloggen min har blitt en stor hobby for meg.

Hvis jeg noen gang skal kunne begynne å tjene penger på bloggen min, så må jeg begynne å satse på Haugesund. Det er her jeg kommer til å klare å få lesere først, etter det jeg kan se for meg.
  14. Avlogget

bareblogg Grûnder

Personlig så synes jeg du kan gå for hele Norge. Why not?
  15. Avlogget

Hvorfor hele Norge?

Hvis jeg begynner med Haugesund, så kan jeg få mine betjente til å følge bloggen min. Mange av de kommer sannsynlig til å flytte til andre byer for å studere, blant annet Stavanger, Bergen, Oslo og Trondheim. De kan ta bloggen med seg videre.

Hvordan skal jeg klare å promotere bloggen min for hele Norge? Og hvor skal jeg kjøpe reklame når den tid kan begynne å lønne seg?
  16. Avlogget

bareblogg Grûnder

Fordi hele Norge er et større marked enn Haugesund. Du må tenke litt større enn bare de som kjenner deg. Vi kjenner deg jo ikke. Alle vi bor jo rundt omkring hele Norge:D.
  17. Avlogget

Dette forumet gir meg besøk fra hele landet, men flest fra Østlandet

Del denne siden