1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Den store Blogg.no tråden

En tråd i 'Bloggplattform' startet av bareblogg, 8 Sep 2012.

1. Avlogget

Toril Kjendisblogger

Hvor lang tid ville det tatt deg med bildene da?
    (uploadgrenser på 20MB/20 bilder)
  2. Avlogget

Bringly Sponsor

Så det blir ingen bilder. Et bilde er på omtrent 25 MB. :( Men det er dette man har bankbokser for. (Legg ekstra merke til at jeg skrev i flertallsform.)
  3. Avlogget

Toril Kjendisblogger

4. Avlogget

Ellen Blogger

Nå har jeg vært inne på faq-sidene. Jeg har reisebloggen min på blogg.no og skal lage en blogg til, en fotomusikk-blogg. Er det ikke mulig å ha to blogger på blogg.no? Ha ha, jeg prøvde meg på bloggr.no men det ble så mye tull at jeg måtte slette den igjen. Etterpå får jeg ikke opprettet noe, heller ikke logget meg inn, mailadressen er "brukt" står det. Jeg har en blogg på blogspot.com også, og der liker jeg meg veldig godt, men de er ikke så gode på bilder, synes jeg. Så derfor, to blogger på blogg.no, er ikke det mulig? Og hvordan får jeg opprettet det?
  5. Avlogget

Toril Kjendisblogger

Du trenger to e-postadresser for å ha to blogger.
  6. Avlogget

Ellen Blogger

Takk skal du ha, du var jamen like rask som support hos blogg.no. Selv om det er søndag!! Ja fikk det svaret også der. Må ha to e-postadresser. Jeg får prøve å ordne det da.
  7. Avlogget

grobbie Blogger

nå er vi vel kanskje litt off-topic her? kanskje opprette en ny tråd for blogg.no ? :)
  8. Avlogget

Toril Kjendisblogger

9. Avlogget

Ellen Blogger

:)
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Er på saken:D Gi meg 2 min... Flytter alt som har med blogg.no over i den nye tråden...Ellers blir vi hjemsøkt for å han highjacka denne tråden...
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Her kan vi poste alt som har med blogg.no. Vi er jo så heldig som har [USER=535]Toril[/USER] her, sjefa over alle sjefer på blogg.no så jeg tror vi er bra stilt:D
    Ellen liker dette.
  12. Avlogget

Ellen Blogger

Ja da ble det blogg.no som vant. Jeg prøvde meg på bloggr og blogspot, opprettet den tredje bloggen, men der var det ikke slik som jeg ville ha det. Dvs kanskje det var det, men jeg fant ikke ut av det. På bloggr feks tror jeg at bildene kunne være maks 2mb, hmm mye arbeid å ta dem ned i størrelse. På blogspot kom mine profilopplysninger fram, for den andre bloggen på samme sted. Det passet jo dårlig med kreftinfo på en fotoblogg. Det kunne nok helt sikkert ordnes med, alt det jeg ikke likte, men løsningen lå ikke rett foran meg, så da var valget enkelt. Det jeg IKKE liker med blogg.no er den "ferdige" reklamen som ligger der. På blogspot er det ingen reklame, vi kan velge det bort.
  13. Avlogget

Nadina Blogger

Et spørsmål til deg [USER=535]Toril[/USER]: Når jeg leser bloggene til bloggvennene mine ser jeg at det er reklamer på bloggene. Er det slik at de som har reklame hos dere kjøper seg reklameplass hos dere?
  14. Avlogget

Ellen Blogger

Jeg mente i grunnen å si at jeg vil selv velge hvilken reklame jeg skal ha på bloggen min. På blogg.no har jeg jo valgt, fra Tradedoubler. Men skjønner ikke den reklamen som ligger der fra før!
  15. Avlogget

Nettgründer Moderator

Den reklamen som ligger der fra før er det jo blogg.no som har satt inn(kan ikke fjernes) og tjener penger på....
  16. Avlogget

Toril Kjendisblogger

Vi plasserer ut 1-2 reklamer pr blogg (1 under første innlegg, og en under profilinfo). I tillegg kan bloggerne selv putte inn bannere fra sine sponsorer. Reklamene vi legger inn distribueres via nettverk.
    Ønsker du å reklamere hos oss selger vi plass på blogg.no-forsiden.
  17. Avlogget

Nadina Blogger

Tusen takk for svar!:) Har dere noen prisliste for å ha reklame på blogg.no-forsiden?
  18. Avlogget

Toril Kjendisblogger

19. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ja, men en må bruke litt mer enn 5 kroner på actionscripting :)

(sperrer, på samme måte som hotlinking, fantes vel allerede i 2006/2007, men det er jo alltids en politisk grunn for at de liksom ikke "greier" å få bukt med slike problemer ... ofte mer penger)
  20. Avlogget

Toril Kjendisblogger

Hotlinksperrer er ofte ganske upraktiske, siden man gjerne vil tillate noen domener å hotlinke, og begrense andre domener.

Del denne siden