1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

En egen salgsseksjon?

En tråd i 'Pauserommet' startet av erlend, 1 Nov 2011.

1. Avlogget

erlend Blogger

Hei!

Burde det ikke vært en egen kjøp/salgs-kategori på forumet? Jeg savnet det da jeg postet en tråd hvor jeg solgte noe.
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hei [MENTION=278]erlend[/MENTION],

BareBlogg er utstyrt med en relativt avansert salgsmodul -> Marked - Database
  3. Avlogget

erlend Blogger

Et lite tips: Kanskje den burde vises litt bedre, for slik som det er i dag, så er det få som benytter den.
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Enig! Noen ideer til å promotere den?
  5. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Det handler nok i større grad om tilbud og etterspørsel.
    Men jo, er enig i Erlend i at BB's tjenester i større grad burde vært promotert på BB.
    Bytt ut linker til eksterne tjenester, som twitter og facebookboksen i sidebaren (disse skal dra trafikk til BB, ikke levere trafikk fra BB) og plopp inn f.eks. "5 siste fra markedsplassen", "5 siste artikler" og "5 siste bloggposter".
    Just a tips...som dom sier i flatbøgdene rundt gjøvik.
  6. Avlogget

erlend Blogger

Der hvor det står reklame for Hansguide kan det passe fint inn med de siste innleggene fra salgsseksjonen.
  7. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Bare dumt å plukke ut reklame for andre, egne, sider hvis det er noe man ønsker å promotere.
    Da er det bedre å plukke ut ting som twitterbokser, facebookbokser og andre bokser som først og fremst promoterer en ekstern, ikke selveid, tjeneste.
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ok ok...skal vi spore tilbake til TOPIC?
  9. Avlogget

grobbie Blogger

jeg savner (selv om jeg ikke pr d.d er så veldig aktiv) at salgssiden blir litt mer fremtredene.. kanskje det er mer plass til den i toppen i menyen? eller få inn en banner med forskjellige ressurser en kan finne på bareblogg under linjen med annonser fra adsense i postene? (gud å knotete forklart)

bittelitt offtopic til mod: er det ikke bare å slette innleggene til knoll og tott som er helt usakelige?
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Har tatt bort Twitter og satt inn to lenker. Er kanskje ikke slik dere hadde tenkt det? I så fall kom med forslag, er lydhør til dette:D
  12. Avlogget

hupsey Blogger

Bra om salgs delen hadde fokus på salg av tjenester. Domene salg er det nok av andre plasser...
  13. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ser den, men har vi ikke Mikrojobb da? Er dette noe dere har tro på?
  14. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Personlig synes jeg både de visuelle og tekniske tjenestene her på BB er gode nok og vel så det.
    Det BB mangler litt er aktivitet, medlemmer og mer fokus på markedsføring (litt OT her, men håper det går greit?).
    Det er enkelte medlemmer her inne som gjør en fremragende jobb med å markedsføre BB på andre arenaer, men synes fokuset til eier har blitt litt småflakkende når man tenker på denne delen.
    Markedsføring av en nettside er et stendigt pågående arbeid, så håper å se at dette blir bedre igjen, slik det f.eks. var i starten av BB.

Hvis jeg har gått glipp av mye her (meget mulig) og det gjøres et iherdig pågående arbeid med å markedsføre BB kan man selvsagt bare se bort fra mine forslag over :)
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Du har rett Picxx. Må bli mer aggressiv i markedsføring. Det er en ganske selsom affære. Har hatt mye å gjøre privat og alt tar tid:)

Noen som har forslag til markedsføring?
  16. Avlogget

Bringly Sponsor

Hvert enkelt medlem kan jo finne seg en politisk markering (i disse dager kan jo protestaksjonene til Mulla Krekar og Tumyr's gjeng (SIAN/Demokratene) være gode kandidater) og stille seg opp med en plakat hvor det står:

17. Avlogget

hupsey Blogger

Joda, det kan brukes for min del trenger jeg det ikke her på forumet.
    Men om det kommer vil jeg vil heller se tilbud om tjenester og eventuelt wso tilbud en det domene salgs maset som er på er på wf..
  18. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Det enkleste, og som også kan gjøres litt hver dag, er jo å kommentere på andre arenaer.
    Skaff deg en konto på disqus også (brukes på db og nettavisen) slik at du linker hit for hver gang du kommenterer.
    Når du kommenterer via FBcomments (TV2, VG), husk å kommenter som BB, ikke din personlige konto.
    Akkurat dette er en slik "gjøres 10-20 min. hver dag" sak, som gir god "return" hvis man faktisk følger opp.

Ellers finnes det jo hav av andre "lure ting og saker" som man kan gjøre gratis, men det meste krever noe langsiktig planlegging og gjennomføæring, så har man i utgangspunktet lite med tid ville nok jeg prioritert dette med daglig kommentering andre plasser, først og fremst. Dette er selvsagt noe alle medlemmene kan gjøre for BB, men det er nok nærliggende å tro at medlemmene heller promoterer sin egen blogg heller enn BB når de kommenterer andre plasser. BB har jo derimot fått en god del "gratislinker" fra div. sider fra medlemmene her og de er jo flott :)
  19. Avlogget

teknolicious Blogger

Har kommentering på en haug med nettaviser noe særlig for seg? Hvordan "return" er det man får av det? Jeg har ihvertfall aldri trykket på noen navn/brukere i slike kommentarfelt, men hva veit jeg...
  20. Avlogget

erlend Blogger

Det behøver ikke være på nettaviser. Kommenter på lignende sider som din egen. Jeg går ofte innpå siden til folk om de legger igjen en kommentar :)

Del denne siden