1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Endring til en smartere livsstil

En tråd i 'Prosjekt Under Utvikling' startet av Vegard, 5 Aug 2014.

1. Avlogget

Vegard n00b

Hei,
    jeg har de siste ukene satt opp en side: smarterelivsstil.no.

Poenget med siden er å blogge om min endring til en bedre og smartere livsstil, hvor jeg skal spise sunnere, trene mer effektivt og tenke smartere.

Jeg har allerede lagt om min livsstil, men tanken er å bli enda flinkere på områdene kosthold, trening og tankegang (tenke mer positivt osv).

Jeg har en konstant driv etter å utvikle meg selv og jeg har lyst til å vise andre at det faktisk er mulig å endre livsstilen sin. Nettsiden kommer til å være veldig personlig. Jeg vil ikke legge skjul på noe, og jeg kommer til å bruke en del video for å illustrere hva jeg gjør i hverdagen.

Jeg har også begynt på en bok jeg tenkte å selge gjennom siden. Denne skal handle om hvordan man kan bli en bedre utgave av seg selv.

Jeg vil også i fremtiden tilby gratis (små) bøker gjennom min medlemsside (denne skal være gratis).

Inntekt: jeg skal bruke Adsense, og etter hvert boksalg.

Jeg er likevel usikker på navnet. Smarterelivsstil.no føler jeg dekker en del, og jeg er egentlig fornøyd med navnet.

Hvis noen har bedre forslag til navn, så kom gjerne med de :)

Kom også gjerne med tips til design, måter å tjene på osv.

Jeg bruker Wordpress og tema fra Studiopress.
  2. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg har ingen negative kommentarer til bloggen din. Jeg synes kanskje at begrepet smartere livstil er litt for generelt i forhold til de temaene du fokuserer på. Det er vel hovedsakelig, helse, kosthold og trening du skriver om? begrepet livsstil assosierer jeg med nye mer som bl.a. karriere, fritidsaktiviteter, personlig økonomi og forhold til andre. Bildet synes jeg var friskt og fint. Jeg håper du ikke tar det ille opp, men assosierte bilde først med en kvinnelig blogger. Det sier kanskje mer om hva slags forestillinger jeg har. Ønsker du tips om blogging og inntekter så er du kommet til rett sted. På Sparesiden har jeg skrevet flere artikler om det å tjene penger på nett.
  3. Avlogget

Vegard n00b

Tusen takk for kommentar! Jeg har tenkt litt på andre navn. F. eks renerelivsstil.no eller renerehelse.no. Hva tenker du/dere om det?

Jeg vil leve et renere liv, tenke renere og sunnere tanker, spise renere mat (sunnere), ha et renere hus med færre ting, leve minimalistisk osv.
  4. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg er ikke spesielt flink på merkevarer. Du kan enten velge å forsøke å etablere et merkenavn av type Opel som ikke sier så veldig mye og som krever tid å innarbeide. Men lykkes du med å innarbeide det så er det noe folk vet hva er og kan skape en hvis lojalitet. Du kan også velge å ha et navn som er mer beskrivende for det du holder på med. Det fungerer greit søkemotorer. Det er det jeg har valgt. Jeg forsøker også å ha korte enkle navn som er lett å huske og lett å formidle til de en møter. renerelivsstil.no synes jeg kanskje er litt unødvendig langt. Du kan korte det ned til renereliv eller rentliv. Jeg synes for øvrig at rent og renhet fort kan assosieres med noe religiøst. Hva med å ta utgangspunkt i ordet sunn eller sunnhet? Det sunne liv eller sunt liv er kanskje begreper å bygge på. Dette er bare høyttenkning fra min side,
  5. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Så flott at du satser på en personlig blogg om bedre livsstil, bedre kosthold o.l. Jeg har en personlig blogg selv som jeg bruker til å skrive om min fritid. Har på den måten vunnet selvtilliten tilbake og ser mye lysere på livet mitt. Har blogget siden begynnelsen av 2011 og vært på forskjellige gratisplattformer. Ikke noe å skryte av. Jeg følte meg mye mer tilfreds på eget webhotell og domene. Adressen er så kort at den kan lett huskes av andre som får vite om den. Den er uten inntekter, men statistikken viser foreløpig ganske dårlig. Omkring 10 daglige besøk de dagene jeg ikke skriver noe. Fra tidligere blogger har jeg erfart at når høst og vinter begynner, går statistikken lettere opp og jeg orker å gjøre mer, samtidig å skrive mer. I varmen på sommeren gidder jeg nesten ingenting og sliter mildt sagt med varmen. Ønsker deg lykke til med blogging om bedre livsstil! Og håper du får utgitt bøkene du planlegger.

Har du et enkeltpersonforetak du skal organisere deg i, som gjør det lettere å skatte for inntektene når de blir relativt høye og er egnet til å gi overskudd?
  6. Avlogget

Vegard n00b

Takk for svar, Sindre:) Jeg gleder meg til å begynne for fullt å blogge om min hverdag mot bedre og renere helse.

Jeg har et firma som jeg kan bruke til eventuelle inntekter.

Jeg har også bestemt meg for å endre navnet til Renerehelse.no. Tror dette navnet passer bedre i forhold til hva jeg vil skrive om.
  7. Avlogget

Er vanskelig å skrive hver dag. Jeg har det ganske travelt de fleste dagene og tiden strekker ofte knapt til. Enten så har jeg et hav av ting å gjøre, ellers er det ingenting. Skriver ikke innlegg så ofte før sommeren tar slutt, med tanke på varmen ute som jeg sliter med og følgere av min blogg er ute på tur.

For å være helt ærlig, så er "renere helse" og "smartere livsstil" lite forskjellig. Smartere livsstilen er, renere blir den jo, så hvorfor ikke bare beholde navnet du hadde?
  8. Avlogget

Vegard n00b

Joda, jeg tenkte lenge på navnet. Men jeg synes at smartere kan være litt subjektivt. Det som er smart for meg kan være mindre smart for andre. Mens renere er på en måte bestemt. Brokkoli er renere enn grandiosa. Eller? Jeg vet ikke helt hva som er best, men tror nok jeg faller på renerehelse :)
  9. Avlogget

Like sant er brokkoli smartere enn grandiosa
  10. Avlogget

Vegard n00b

Joda, du har et poeng. Tror jeg må tenke litt på det. Kjenner jeg blir mer usikker når jeg tenker på det...
  11. Avlogget

Jacob Blogger

Heisann.

Ettersom vi nordmenn er underlagt Janteloven, kan "smartere" ha en viss negativ klang.

"Du skal ikke tro du vet mer enn oss" eller -du skal ikke tro du er smartere enn oss.

Kanskje det er bedre å signalisere noe med endring, som ny livstil/endret livstil. Hvis det da ikke er litt "brukt opp"..
  12. Avlogget

Vegard n00b

Har nå endret til Renerehelse.no. Føler det passer best inn i forhold til hva jeg skal skrive om.
  13. Avlogget

Hvordan går det med dette prosjektet?
  14. Avlogget

Vegard n00b

Har ikke fått gjort noe mer siden sist. Nettopp blitt pappa, så det har gått i ett her. Men planen er å starte blogging++ og ikke så mange uker.
  15. Avlogget

Jeg sliter også en del med tidspresset. Er ikke så mye som skjer på sommeren og varmen gjør meg lat. Har ikke giddet å gjort så mye. Mye tid brukes hver dag til jobb og på fritiden brukes mye tid til husarbeid og slappe av. Er gøy å ha noe å gjøre hele tiden, men pauser er godt å ha innimellom.

Når det blir så sinnsykt varmt hjemme hele ettermiddagen og kvelden, er det lite krefter å bruke på dataen. Kunne tenkt meg å bruke mye mer tid på bloggen min, men tiden strekker seg nok mer til når høsten begynner. Da blir det kalde og mørke kvelder, ikke sykt varmt inne og jeg får mer overskudd til å blogge. Ikke minst at trafikken på internett er generelt høyere på vinteren enn på sommeren, da mange går inn istedenfor å kose seg ute. Er ikke så kjekt å være ute når snøen daler ned i minusgrader.
  16. Avlogget

Vegard n00b

Hei igjen,
    nå har jeg endret bilde på forsiden på renerehelse.no. Fint om noen kan gi tilbakemelding på type oppsett av bilde osv. Jeg vurderer å ta et nytt som er litt mer gjennomført. Dette ble tatt på kjøkkenet i full fart. Men tanken er at jeg skal være på forsiden og bli koblet til noe sunt. I dette tilfellet drikker jeg grønnsaksjuice.
    Jeg er ingen ekspert i photoshop og design, så om noen har noen idéer til hvordan det kan se ut, så kom gjerne med tips :)

Del denne siden