1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Er det viktig å spise frokost hver dag?

En tråd i 'Pauserommet' startet av Sindre Møllerhaug, 25 Nov 2012.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Før var det alltid viktig for meg å spise frokost hver dag. Det gjorde at jeg hadde bedre utholdenhet på skolen, men dette har forandret seg. Nå bor jeg alene og kan lage middag når jeg vil, men lunsj på skolen og jobb er fortsatt veldig viktig for meg. Jeg vurderer derfor å slutte å spise frokost, men spise mer kveldsmat.

Jeg skrev et innlegg om dette tema: http://ensom-het.blogspot.no/2012/11/hvorfor-er-det-viktig-spise-frokost.html

Kanskje dere har noen meninger om dette. Ikke alle spiser frokost og ikke alle spiser kveldsmat. Noen spiser kanskje bare lunsj på jobb og mye middag når de kommer hjem fra jobb. Jeg har aldri brydd meg om media-hysteriet om hvor viktig frokost egentlig er. Det har aldri gitt mening at frokost er viktig for å unngå mye små-spising senere på dagen.
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Spiser alltid frokost hver dag, det er som bensin for kroppen ;) Tror alle burde spise noe enten en er sulten eller ikke, trenger ikke være så mye, selv en yoghurt er bedre enn ingenting.
  3. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Jeg spiser frokost! Ellers føler jeg meg dårlig!

Du tar opp mange temaer på bloggen din som kunne vært veldig interessant, men du gjør så lite ut av det. Litt research, mer info, litt for/imot, og vips så hadde du hatt et flott blogginnlegg som kunne oppmuntret involvering fra de som leser.
  4. Avlogget

Jeg jobber med saken. For meg er innleggene veldig gode og jeg tar opp mange forskjellige temaer. Det kommer jeg til å fortsette med. Sånne aktuelle temaer skal jeg prøve å informere om i dette forumet, sånn at det blir lettere å få relevante tilbakemeldinger om bloggen min. Etter min mening er lunsj i pausen på jobb og skole viktigere enn frokost. Jeg har noen ganger glemt ut å spise frokost, men det gikk helt greit. Merket at jeg var litt mer sulten enn vanlig, men sånn kan bli en daglig vane.
  5. Avlogget

Nettgründer Moderator

Greit du tar opp varierte tema på bloggen din, men du må gi innleggene dine litt mer kjøtt på beina. De er litt for korte...
  6. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Enig md de andre, du må utdype mer-dette blir bare to korte setninger om hva du mener om frokost akkurat nå.

(Og obs- jeg syns bloggtråden skal brukes til å diskutere innlegg osv, ikke egne tråder. HAdde vi alle gjort det hadde det blitt hundrevis av tråder i uken bare på det.)
    Bringly og Nettgründer liker dette.
  7. Avlogget

Jeg ser på Statcounter rangerer jeg høyt på søkeordet "tannlegen". Det er innlegget om når jeg boret hull hos tannlegen uten bedøvelse. Jeg tagger innleggene inn i kategorier, for eksempel "mat". Da blir det lettere å finne siste relevante innlegg. Jeg skal prøve å utdype meg mer i innleggene, men det er litt vanskelig hvis jeg skal unngå gjentatte ord ofte i hvert innlegg.
  8. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Dette har vel vært påpekt før Sindre, men du har misforstått dette med "ranking" :)

En enkel måte å teste dette er via Google-siden Google er så dominerende er det rangeringen der som betyr noe. Søk på "tannlegen" i google og se hvor mange sider du må bla før du finner ditt innlegg om tannlegen.
    BareBlogg liker dette.
  9. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Akkurat ordet "tannlegen" gir deg et treff på tredje side hos Google. Det er ikke om å gjøre å aldri gjenta ord, men om å skrive GODE innlegg folk får noe ut av :) Hvis du ikke kan så mye om temaet selv, kan du bruke andre kilder på nettet eller i bøker. Bare husk å oppgi kilde :)
  10. Avlogget

Det er det jeg holder på med, å skrive gode innlegg og tillate litt gjentatte ord. Jeg leser to blogger som gir meg et annerledes inntrykk av hvordan det føles å lese blogger. Vanskelig, enkelt eller bare helt greit. Jeg synes innleggene etterhvert har blitt bedre, men å utdype meg i innleggene er jeg ikke så god til.
  11. Avlogget

Bringly Sponsor

[USER=580]Sindre Møllerhaug[/USER] Det hadde vært greit om du kunne la være å opprette en tråden uten at denne forsøker å promotere bloggen din slik at vi kunne fått en reell diskusjon om dette emnet.

Det du henviser til som hysteri i media er ikke et hysteri men derimot forskningsbasert informasjon om kosthold. Det finnes en del forskning som viser til at frokost er viktig for at både elever og andre skal kunne yte sitt beste på skolen eller arbeidsplassen. Mat gir mennesket energi, og kroppen er avhengig av energi. Energi lagres som kjent i form av karbohydrater og fett hvor av fett kan betegnes som en backupløsning for kroppen. En backupløsning er som kjent en løsning som skal forhindre at alt bryter sammen, men dette vil ikke innebære at backupløsningen er bedre. Hvis man ikke spiser frokost vil kroppen måtte arbeide mer for å omgjøre fett til energi som taes opp av cellene, og dette medfører at du bruker mer energi enn du egentlig trenger å bruke. Det finnes en korrelasjon mellom frokostmåltidet og karakterer.
    BareBlogg liker dette.

Del denne siden