1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Er forumet fortsatt mye i bruk?

En tråd i 'Driftsmeldinger' startet av Sindre Møllerhaug, 25 Jun 2014.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Det er sjelden jeg har logget inn i forumet dette året. Brukte forumet aktivt i fjor, men til slutt følte jeg at det bare var noen få som skrev og jeg følte at jeg spamet forumet. Etterhvert hadde det pågått en lang tid tråder ble stengt, så mange ganger jeg skulle poste innlegg i forumet, var innleggene stengt. Til slutt fikk jeg nok og tok en langvarig pause fra forumet. Lurer på om jeg begynte denne langvarige pausen i 2012. Fortsatt er jeg en aktiv blogger og håper at det er en del bloggere som skriver i forumet.

Nå vil jeg gi BareBlogg en ny sjanse og bruke det igjen, men er dette forumet fortsatt mye i bruk?
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Skjønner ikke helt hva du mener med att innleggene var stengt?

Du ble medlem 12 okt 2012 og var ganske aktiv i 2013 og du har da et og annet innlegg i 2014 også. Så du har ikke vært helt fraværende ;)
  3. Avlogget

Nei, men var vel i 2013 at det ble mange innlegg stengt, men mange av de var ganske gamle. Nå skriver jeg blogg som gir meg gode erfaringer som jeg skal prøve å lage gode innlegg av i forumet. Men håper at mange blir aktive brukere av dette forumet, ellers blir det til at noen få skriver og det blir ikke gøy. Men alle store forum kan få både nedtur og opptur på aktiviteten.
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Aktiviteten er relativt stabilt, 50 til 100 stk/dag er innom. Jeg brukte enormt med resuresser i nesten 2år på å få BareBlogg opp å gå. Så etter hvert at bloggforum er en for smal nisje til at det skal bli noe særlig trøkk. Bloggere er vanligvis opptatt av å egen blogger;).

Jeg driver i dag et firma og der går det en god del tid. Ser mer på BareBlogg som et hobbyprosjekt nå, mens før var det full gass over hele fjøla. Lærte mye underveis, mye som jeg bruker på bedriftens nettside... Så sånn sett så har det vært verdt hver eneste krone.

Det jo svært hyggelig at det er litt trafikk og at forum er i bruk.
  5. Avlogget

Hyggelig å høre! Etter to år skjer veldig mye og jeg lurer på om du vil oppsummere hva du har gjort for å få forumet til å være oppegående. Vil du det? :)
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

7. Avlogget

Mye å lese og jeg fikk ikke tak i alt. Leste om at du hadde sendt e-poster og forumet hadde passert antall medlemmer osv. Kan du huske hvor mye du totalt har betalt i reklame for dette forumet?
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Kanskje et par tusen over 4år. Men, når det gjelder valg av software, utvikling og design snakker vi sikker over 30.000.
  9. Avlogget

Du mener å ha brukt sikkert over 30 000 kroner på valg av software, utvikling og design? Kommer det ikke utenom reklamen du har brukt penger på?
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Som jeg skrev. Har sikkert brukt et par tusen over 4år. Altså mer eller mindre ingenting.
  11. Avlogget

Du skrev jo også "Men, når det gjelder valg av software, utvikling og design snakker vi sikker over 30.000.". Hva mente du med det?
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

At kosten for utviklingen har vært laaaangt dyrere enn hele markedsføringen
  13. Avlogget

Off, ja det som er bra koster ofte veldig mye. Synes du er modig som har satset så mye av din økonomi til dette forumet. Jeg hadde aldri klart det, heller ikke turt å satset så mye penger på et forum som kan medføre en risiko, at investeringene i forumet ikke hjelper, med tanke på at aktiviteten dør ut. Har sett mange andre forumer mer eller mindre er stille, som er mye eldre enn to år.
  14. Avlogget

bareblogg Grûnder

Pengene relatert til investeringen er en ting. En annen er tiden som er blitt investert, samt ønsket om å skape noe. For en grunder er det viktigere å skape noe, og desto tyngre når det ikke går som man så for seg;)
  15. Avlogget

Blogging blir stadig større i Norge. De fleste gir opp, men det er mange som aldri gir seg og vil ha en plass å diskutere blogging. Jeg gir meg aldri med bloggingen, heller ikke dette forumet. Denne uka har jeg et mål som skal nås og det er å skrive et innlegg hver dag. Har tenkt å sløve mindre enn jeg gjorde forrige uke og begynne å gjøre mer. Nå har jeg sommerferie og den begynte forrige uke. Har sommerferie to uker framover som ikke bør sløses vekk. Kan si at jeg allerede har merket at å skrive mye i forum og bloggen min, blir mye lettere nå enn i vanlige uker. Nå er det bare å skrive når jeg vil og gjerne midt på dagen. Så nå er det full vind. Venter å se masse varierte innlegg for de siste dagene førstkommende søndag. Dette er ikke for å øke statistikken, men for å øke satsingen på bloggingen og tørre å sette av mer tid til å skrive. Kanskje også bli bedre til å skrive.
  16. Avlogget

Ja, det er tidkrevende å skape noe nytt, men investeringen av tid er verdt det, samme hver det er man skaper, for enhver grunder!

Del denne siden