1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Er reklame for blogg verdt å kjøpe?

En tråd i 'Samfunn Og Media' startet av Sindre Møllerhaug, 9 Nov 2012.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

En blogg får aldri lesere hvis ingen får vite at den eksisterer. Innleggene kan være perfekte og mer enn det, men hvis ingen vet om den, så kommer ikke besøk til den. Kanskje man kan tjene penger på å selge reklame på bloggen, hvis kjøp av reklame blir en investering. Men prisene er kjempehøye og det smarteste med en blogg hadde vært med nett-reklame, som gir direktelink.

Kanskje kan det være en løsning å sette inn reklame i sosiale medier, for da kan man begrense etter alder og bosted. Betale per klikk eller sidevisninger. Men da bør bloggen ha mange lesere fra og allerede kunne selge reklame.

Er reklame for blogg verdt å kjøpe?
  2. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Ikke på vårt nivå, mener jeg. Det er så mange andre måter å bli sett på, som er helt gratis ! :D (Hvis jeg skjønte spørsmålet riktig)
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Tja det kommer an på. Er du aktiv på diverse fora så er det kanskje den beste og rimeligste reklamen man kan få.
  4. Avlogget

Jeg tenker hvis man skal nå ut til flest mulig på kortest mulig tid. Tenker på lokale nettaviser og lokale nettsider. Reklame på landsbasis blir kjempedyrt å kjøpe, uansett. Har sett at innlegget fra når jeg boret et hull hos tannlegen uten bedøvelse har gitt litt synlighet i søkemotorer.
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du har hengt deg opp i lokalmiljøet ditt? Internett strekker seg laaangt og lengre enn laaaangt.
  6. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ja, reklame er uansett lønnsomt å kjøpe så lenge ROI er på over 0,1.
    Mindre enn det, så må du enten inn med en masse penger eller du får ikke lønn for det du faktisk gjør.
  7. Avlogget

Jeg skriver om mye som skjer lokalt, for eksempel været. Det er ikke spennende for folk som bor i Oslo når det snør, å lese bloggen min om at det regner nesten hele døgnet i Haugesund. Og så blir lokal markedsføring i store kanaler mye billigere enn landsdekkende markedsføring på samme måten.

Del denne siden