1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Essensielle Verktøy for Bloggere

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av bareblogg, 26 Nov 2010.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det er en del programmer som er essensielle for at ting skal gå smooth når du driver en blogg.

1. Det første du trenger en FTP klient, som gjør det mulig å redigere, installere, og laste ned filer i dra \www mappen på serveren.

2. Du bør ha et godt verktøy for å redigere filer. Jeg anbefaler på det varmeste Notepad++. Med dette programmet installert kan du redigere en mengde forskjellige tekstformater.

3. For at bildene du produserer skal få en grei finish, og for at ting skal gå kjapt kan jeg anbefale Snagit. Så å si alt jeg lager både på bloggene mine, samt her i forumet er produsert via Snagit. Et fantastisk verktøy, som jeg anbefaler på det varmeste.

4. Inspirasjon kommer sjelden ut av ingenting. Min inspirasjon kommer fra et passe stort nettverk av RSS feeds. Jeg anbefaler deg å begynne å abonnere på de nettstedene som gir deg noe. Et verktøy som holder orden på RSS`ene mine er Google RSS.

5. Jeg velger å sette opp Google Chrome Browser som verktøy. For meg er dette et viktig verktøy når jeg skal endre på oppsettet til bloggen. Trykk inn høyreknappen og velg "Inspiserer element". Da popper det opp et bilde som vist under. Her kan du redigere rett på for så å se et midlertidig resultat på nettstedet du er på. Jeg er fullt klar over at du kan gjør dette med andre browser også.

Vis vedlegg 155

6. Driver du en stand-alone blogg, dvs. en blogg utenfor plattformer som .blogg.no, .ipublish.no osv. er det å få kontakt med databasen til bloggen svært viktig. Jeg tenker spesielt på backup, reperasjon, av databasen osv. Her kan jeg anbefale MySQL Workbench

7. Det siste verktøyet som jeg setter stor pris på er spotify. Å høre på musikk samtidig som jeg lager en artikkel er digg:cool:

Følg linken over og legg igjen en kommentar. Da er du med i trekningen om en Spotify Invite.
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Jeg jobber med mine blogger fra forskjellige pcèr og da er Dropbox et flott verktøy for lagring og synkronisering av filer.

Del denne siden