1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Få satt av nok tid til å blogge

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av Sindre Møllerhaug, 11 Feb 2015.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg synes at det er vanskelig å få satt av nok tid til å blogge. I vanlige uker får jeg skrevet to innlegg i uka. I lengden er ikke tiden den eneste utfordringen, men hva innleggene skal handle om. Min blogg handler om mitt personlige liv. Sommeren er årstiden jeg synes det er lettest å finne på nye ting å skrive om i innleggene, fordi da er jeg mye ute.

På høsten og vinteren sitter jeg mest inne, fordi det er kaldt og mørkt ute. Problemet på sommeren er at det ikke er så mange som besøker bloggen ofte, men den har jeg lært meg å se bort ifra. Sjekker bare statistikken en gang iblant for å unngå skuffelser. Er så mye mer motiverende å skrive blogg når man vet at bloggen følges av mange, spesielt når man føler at man skriver til en vegg.

Spesielt i feriene merker jeg at det er god tid til å skrive blogg ofte, men i feriene skjer ikke så mye. Fritidsaktivitetene tar ferie og jeg lurer på hva jeg skal finne på. Men å gå turer, sykle til et kjøpesenter og andre sånne ting synes jeg alltid er gøy, hvis det ikke blir gjort for ofte. Er nok tid til å skrive, men lite å finne på. Siden bloggen min handler om hva jeg gjør på fritiden, blir innholdet fort en utfordring.

Jeg har som regel alltid noe å holde på med. Ofte må ting vike mens jeg prioriterer viktigere ting først. Helt klart så skriver jeg blogg når det er noe å skrive om og det ikke er noe spesielt å gjøre. Tror tidspresset er en årsak til at mange bloggere gir opp, at statistikken går ned når det ikke blir nok tid til å skrive innlegg ofte. Grunnen til at jeg fortsetter å blogge, er at jeg brenner for det og begynner å få god økning i antall lesere. Har den siste tiden vært 20-60 unike besøk, men jeg følger ikke nøye med på statistikken.

Den største utfordringen min med blogging er å få satt av nok tid til å skrive innleggene, men dette er noe jeg brenner for og fortsetter av den grunn å skrive når det blir nok tid til skrivingen.

Del denne siden