1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Facebook er veldig bra for blogging

En tråd i 'Samfunn Og Media' startet av Sindre Møllerhaug, 7 Mar 2016.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Internett er gjennomsiktig. "Alle får inn alt" er min huskeregel når jeg skal markedsføre meg, men det er der folk er. Den personlige bloggen min markedsfører jeg i hovedsak i mine vennekretser og å anbefale dem å like ei Facebook-side er mye enklere enn at de noterer ned adressen på mobilen. Spørs om de gidder med andre ord.

Facebook-siden til den personlige bloggen min blir brukt til litt mer enn å bare varsle om nye innlegg i bloggen. Den brukes også til å dele nyheter som opptar meg, og kommentere hva jeg mener i saken. Strategien har vist seg å fungere. Rekkevidden til innleggene varierer, men pleier å nå ut lengst når jeg deler innlegg tidlig på kveldene. Liker noen først et innlegg på Facebook, øker rekkevidden betydelig, spesielt de som inneholder bilder.

Problemet med grupper på Facebook er at det er altfor mange grupper der. Noen grupper diskuterer jeg litt i, men bare om det jeg er spesielt interessert i. Mange har svart meg så stygt at jeg bare har forlatt hele gruppa og aldri tenkt på om jeg vil tilbake. Tenker bare at det finnes bedre ting å gjøre enn å diskutere noe med folk som ikke tåler feil ord.

Facebook er veldig bra for blogging, ihvertfall nå som de fleste bruker mye mobil og nettbrett. Mobildata er folk så avhengige av til å sjekke nyheter, som dessverre går utover det sosiale. Glad jeg fullførte ungdomsskolen i 2010 før det tok helt av blant småunger (selv om det allerede var godt i gang med å bli vanlig). Jeg er 21 år og mange på min alder er glad for å ikke ha vokst opp med data og mobil, med internett så og si overalt.

En fordel har internett som bare har gjort livet mitt generelt bedre og bedre; det er stadig lettere å få tak i folk og komme i kontakt med folk på fritiden. Jeg nyter at det fungerer før resten flytter vekk på studier i storbyene og når de kommer tilbake, er de mye opptatt med jobb på fulltid.
  2. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Tror nok hoveddelen av de som besøker bloggen min, kommer fra facebook. Deretter ymse søkeord, bloglovin og direkte trafikk.
  3. Avlogget

Har du en trafikkteller som viser det? For meg fungerer den innebygde trafikktelleren til one.com veldig godt. Google Analytics fungerer også veldig godt, men statistikk er ikke førsteprioritert. Å sette innleggene på planlagt publisering på kveldstid hjelper mye. Da er nettverket mitt pålogget.

Og så er bloggen en yrkes-status på profilen min. Det har hjulpet mye! :)
  4. Avlogget

willieaames n00b

Du kan ikke bare ignorere de sosiale signaler å være rangering på google.
  5. Avlogget

Sosiale signaler? Forstår ikke helt hva du mener...

Del denne siden