1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Facebook når milliarden i år

En tråd i 'Samfunn Og Media' startet av erlend, 14 Jan 2012.

1. Avlogget

erlend Blogger

Tror dere Facebook sin vekst kommer til å være evig, eller vil andre nettverk ta mer og mer over? En analytiker spår for eksempel at Google + kommer til å få omtrent 400 millioner brukere i løpet av 2012.

Facebook når en milliard brukere i år
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

3. Avlogget

erlend Blogger

Ja, merkelig hva Zuckerberg har fått til! (Såklart med god hjelp fra maaaaaaaaange andre).
  4. Avlogget

stiantorst Blogger

Leste et sted at ingenting på internett varer evig, men, jeg tror nok Facebook vil vare lengst av de nåværende nettstedene vi har. Men selvfølgelig.. Samme suksess vil de nok neppe ha de kommende 4-5 årene :)
  5. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

På internett er 4-5 år evig!

Jeg har ingen penger! Huff.
  6. Avlogget

erlend Blogger

Typisk kvinnfolk :p
  7. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Herregud, jeg trodde jeg svarte på "hva har du gjort i dag"-tråden. Beklager!

Jeg tror facebook kommer til å forbli storst leeeenge. Men veksten? Tja, det er vel snart ikke flere nye brukere å ta av?
  8. Avlogget

erlend Blogger

Si ikke det du. I India og Brasil er Facebook på frammarsj. Kun 3 % av inderne er på Facebook, mens 49 prosent i USA.
  9. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Men om noen år må det vel flate ut? På et tidspunkt er vel "alle" registrert?
  10. Avlogget

erlend Blogger

Tja, det er jo mye som spiller inn på dette da. Hvordan utviklingen går i land hvor ikke så mange har internett. Det har sikkert allerede begynt å flatet ut, spesielt i vesten.
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

12. Avlogget

Ayianapa Blogger

Hvor mye av det er falske profiler da? ;)
  13. Avlogget

Bringly Sponsor

999.000.001? :D
  14. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

På twitter var del vel en undersøkelse som sa at 30%+av følgerne til kjendisene var falske profiler...men litt mer krevende med FB-oppretting kanskje..men ganske mange er nok ikke "reelle" profiler ja....
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

He he si det. Det er sikkert mange falske. Uansett, det er en utrolig vekst på få år.
  16. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

I alle sosiale medier er det falske profiler, som kjæledyr og bedrifter blir opprettet som vanlige venneprofiler. Det er dumt for annonsørene når de tror de når ut til flere tusen med sitt budskap, men istedet når de ut til langt færre enn det kalkulatoren viser. Det gjør dermed prisen for per sidevisning eller klikk høyere, fordi publikumet blir målt etter hvor mange som kan vise den.
  17. Avlogget

Bringly Sponsor

Og så har vi de som blir kastet ut av Facebook fordi de bryter brukervilkårene, oppretter en ny konto for så å bli kastet ut igjen fordi det er ikke tillatt å opprette en ny konto hos FB når man har blitt kastet ut, oppretter enda en ny konto for å bli kastet ut enda en gang ... og slik fortsetter det til de har opprettet 15-2o eller flere kontoer. (Jeg kom over en slik person for en stund side. Han klaget over at FB stengte kontoen hans hver gang han hadde opprettet en ny, og dette hadde da skjedd mer enn 30 ganger.)
  18. Avlogget

Nettgründer Moderator

Hva var det han fyren drev med da siden han stadig vekk blir kastet ut av det gode selskap?
  19. Avlogget

Bringly Sponsor

Jeg antar at det var fordi han var en ganske ufordragelig person som trakasserte alle som hadde en annen mening. Min opplevelse av personen var at han fremstod som en høyreekstremist som hatet alle som sa noe han ikke likte.

Del denne siden