1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

[FeedBurner & Yahoo Pipes ] - Hvorfor skal du bruke en 3. parts RSS?

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av bareblogg, 18 Des 2010.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

RSS eller Really Simple Syndication som det egentlig heter er en tjeneste som samler sammen postene dine og gjør dem klar til å sendes ut til abonnentene dine.

Wordpress blir levert med RSS ut-av-boksen, men jeg anbefaler å bruke 3.parts RSS tjenester.

Det er spesielt to ting jeg liker ved det;

1. Du får full kontroll på hvor mange som abonnerer på bloggen din. Pluss at du har en mengde forskjellige muligheter til tweake RSS`en.

2. Du laster RSS tjenesten bort fra din egen blogg (les. server) og over til FeedBurner eller Pipes Yahoo.

Nå, hvorfor er det bra? Fordi, har du en god del lesere kan det tære på serverens ressurser. I tillegg er min erfaring at FeedBurner & Pipes: Rewire the web har en mye mer robust "RSS server" enn f.eks Wordpress.

Tjenseten Yahoo Pipes er for litt mer viderekommende, men her kan du lage helt dine egen RSS produkter, samtidig som tjenesten er svært robust.

Jeg har en side som kun laster RSS fra andre nettsteder, og da bruker jeg Yahoo Pipes. Hovedsaklig for å avlaste Wordpress sin egen tjeneste.

Del denne siden