1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

For opptatt av statistikk? Det kan gå utover trivselen som blogger

En tråd i 'Bli Sett På Internett' startet av Sindre Møllerhaug, 29 Jun 2014.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Bloggen jeg bruker nå startet tidlig i fjor. Første året var ikke et bra år som blogger. Mengden tid jeg brukte på å sjekke statistikk tok mye tid som burde bli brukt til å skrive innlegg istedenfor. På slutten av året ble jeg lei av å sjekke statistikken og bestemte meg for å konsentrere meg mer om at innleggene ble skrevet bra og med det går statistikken oppover.

Kan være greit å følge litt med på statistikken for å kunne svare venner som spør om hvor mange som leser den bloggen man skriver. Jeg har omkring 20 daglige besøk, så sant jeg skriver innlegg minst annenhver dag. Jeg synes det er gøy å skrive og synes at det er mye kulere å skrive innlegg ofte, istedenfor sjelden. Innleggene må også ha mening, for jeg vil ikke være en blogger som bare skriver masse tull. En personlig blogg blir lett å holde oppdatert hvis man har et aktivt liv og det har jeg hatt i det siste, noe jeg skal fortsette med. Livet er aldri gøy uten aktivitet.

Sånn gikk det i 2014 når jeg bestemte meg for å bry meg mer om å skrive, enn å sjekke hvor mange besøk jeg fikk og hvor de kom fra. Innleggene ble bedre, innholdet ble mer spennende, trivselen min som blogger ble bedre. En anbefaling fra meg når statistikken faller, er å se bort fra den og fortsatt skrive gode innlegg. Da snur man trenden over noen få uker, spesielt trivselen som blogger.

Andre her som har erfart tilsvarende?
  2. Avlogget

Investorman Blogger

Dette er et vanlig problem. En bruker fort for mye tid på å sjekke statistikk, Adsense-kontoen og Tradedoubler.
  3. Avlogget

Bringly Sponsor

Nå er jeg muligens mer enn normalt interessert i statistikk, og dette farger kanskje mitt perspektiv. Men, Sindre, bruker du statistikken til noe annet enn å bare sjekke hvor mange som besøker siden?

God bruk av statistikk kan blant annet gi et innblikk i hva brukerne liker, atferd på bloggen, og mye annet.
  4. Avlogget

Ja, bruker den bare til å se hvor mange som besøker bloggen. Synes at tiden på statistikk tar tid som istedenfor kan bli brukt til å skrive innleggene og min erfaring er at for hver nedtur statistikken viser, blir jeg demotivert til å skrive lange innlegg hvis nedturen kommer ofte.
  5. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Jeg kan strengt tatt ikke se hvordan det å sjekke statistikken på en blogg tar tid i det hele tatt-hvor sjekker du statistikken egentlig? med mindre man hele tiden skal sjekke i detalj hvor besøkene kommer fra og hva de besøker (noe som ikke er nødvendig i det hele tatt på en slik personlig blogg som du har) burde dette ta 1-2 minutt å sjekke.
  6. Avlogget

Nettgründer Moderator

Sjekke statistikk tar minimalt med tid, selv bruker jeg JetPack plugin på alle mine blogger, og det er mer enn nok for et kjapt overblikk for statistikk når man er innlogget i kontrollpanelet.
  7. Avlogget

Drømmeren n00b

Det jeg tror han mener, som jeg kan kjenne meg igjen i, er ikke at han bruker mye tid, men mye energi på å sjekke statistikken, og det kan virke demotiverende hvis bloggen har lite besøkende og da mister man motivasjonen til å drive bloggen framover. For det er ikke gøy hvis man fwks gang på gang har brukt masse tid på et innlegg og så sjekker man statistikken for å se at det bare er noen få besøkende, da får man kanskje lyst til å gi opp.
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jepp. Sjekket statestikken hele tiden før. Egentlig bare tull. Man blir så wrapped opp i å få ting til at man blir helt låst fast i et mønster.
  9. Avlogget

Det var det jeg tenkte på. Mens man sitter der og bruker mye energi, på grunn av lite trafikk, kan man miste motivasjonen og får lyst til å gi opp. Se vekk fra statistikken og bare skriv innlegg. Det er de som teller, ikke nødvendigvis statistikken.
  10. Avlogget

nettsiderbedrift Guest

Man kjenner seg igjen i mye av dette:) Husker tiden der man sjekket statistikken flere ganger daglig, og ble like skuffet hver gang.

Nå kjører vi en kampanje på nye nettsider til din bedrift.

Del denne siden