1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Forumprosjekt- verdien av sosiale medier

En tråd i 'Prosjekt Under Utvikling' startet av Metallian, 15 Sep 2012.

1. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Jeg har en stund drevet og lest mye om dette med verdien av sosiale medier, særlig knyttet til SERP- altså plasseringen hos Google da i all hovedsak. Det er mye interessant å lese, men det er noe ukonkret-selv om "alle" jo er enige om at dette faktisk betyr noe. Jeg vil derfor se om det er interesse her på BareBlogg for å hjelpe meg-og da Dere andre også- å se om man kan få konkretisert dette noe.

Jeg skal ikke legge skjul på at dersom det blir litt oppslutning fra Dere andre på forumet vil dette ha mye egenverdi for meg/bloggen -jeg har derfor klarert denne tråden/prosjektet med sjefen [USER=1]BareBlogg[/USER] på forhånd.

Ideen er- jeg har en matblogg som de fleste vel vet-eller ser i signaturen. jeg er glad i hamburgere, har flere hamburgeroppskrfiter og rangerer bra på dette i SERP-med et unntak-en relativt fersk oppskrift på elgburgere. Jeg har derfor valgt dette innlegget som prøvekanin for prosjektet.

Jeg presenterer tallene fra Google på dette innlegget for ståa idag-dersom dette får litt oppslutning vil jeg presentere tall videre fremover slik at vi vil få et visst inntrykk av effekten. Dette tror jeg vil kunne hjelpe både meg og alle Dere andre når det gjelder hvor og hvordan vi skal legge inn tid og innsats vedrørende sosiale medier som en del av arbeidet med våre blogger og nettsteder.

Det jeg vil DERE skal gjøre er enkelt nok følgende:
    Følg linken under til innlegget, og bruk knappen under innlegget (Share knappen altså) til å dele innlegget på twitter, eller facebook, eller Google+ eller hvor dere vil- tror alt som er av interesse innen sosiale medier er på den knappen.

Hjemmelaget elgburger

Innlegget er ikke spesielt kontroversielt, langt eller av en type som burde skremme fra å dele-en enkel oppskrift med noen bilder og et par linker til andre burgeroppskrifter. (Innlegget er slik det var da jeg først postet det!) Jeg har selvsagt ikke lagt inn ekstra annonser, adsense eller noe her! Om dere velger å oppfordre venenr etc til å dele videre er jo det flott men det styrer dere selvsagt selv.

Det er veldig fint om Dere legger inn en kommentar i tråden her dersom dere deler innlegget over slik at det blir enklere å se hva som skjer og hvorfor det blir-evt ikke blir-resultater av det :)

STATISTIKK VED OPPSTART 15.09.2012
    Pagerank:0 (altså ikke n/a-men null)
    Sidevisninger:53
    Unike sidevisninger:23
    Gj.snittstid:55sek
    SERP elgburger: 9 (kan vi få til topp 3???)

Delinger ihht svar i forumestråden:
    Facebook:0
    Twitter:0
    Google+:0
    Pinterest:0
    Andre-
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Allright, har delt det på min G+ konto ;)
    Metallian liker dette.
  3. Avlogget

prlink Kjendisblogger

slengte inn en G+ jeg også :)

EDIT: Stilig blogg forresten.
    Metallian liker dette.
  4. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

TAkker, Takker-og TAkker ;-) Det er ikke så veldig mange oppskrifter enda men jeg ahr som policy at jeg skal ha lagt all mat jeg poster oppskrift av, og helst minst to ganger også-da er det litt begrenset hvor mange poster det blir :)

Jeg har FBèd den selv nå også. Fin start :)

Delinger ihht svar i forumestråden:
    Facebook:1
    Google+:2
    Pinterest:0
    Andre-
    prlink liker dette.
  5. Avlogget

Nettgründer Moderator

Da har du fått en Pin også.
    Metallian liker dette.
  6. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Supert-har Pin konto selv men må innrømme at der har jeg endel ugjort....

Delinger ihht svar i forumstråden:
    Facebook:1
    Google+:2
    Pinterest:1
    Andre-
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Knallbra prosjekt... Blir spennende å se om det får noe effekt. Dette er jo noe mange av oss lurer på.

Du har fått Twitter og G+ av meg.
  8. Avlogget

Bringly Sponsor

Fjes fra meg også.
    Metallian liker dette.
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Fjes fra meg og. Skal prøve å få drylt opp artikkelen på Pinterest.
    Metallian liker dette.
  10. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Facebook:3
    Twitter:1
    Google+:3
    Andre-

Nå øker det fort her gett :)
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Noe i mot at jeg lager en bloggpost om denne saken på BareBlogg.no`s blogg?
    Metallian liker dette.
  12. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Nei det er vel bare flott :) Jo mer oppmerksomhet jo bedre!
  13. Avlogget

Nettgründer Moderator

14. Avlogget

bareblogg Grûnder

15. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Facebook:3
    Twitter:2
    Google+:3
    Andre-

Hui så det går :) Forøvrig ikke vanskelig å se på bloggstatsene at det skjer ting, elgburger-innlegget er tydelig interessant for tiden :)

Btw-iiikk så mange skrivefeil jeg så når jeg leste teksten på mobil etter at den ble postet på FB av sjefen nå-:)
  16. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

17. Avlogget

Jacob Blogger

Da er du på facebook, twitter og google + hos meg. Pinterest må være noe nytt jeg enda ikke har fått med meg. Er det stort?

Hvis du ikke har elg, kan du bruke llamakjøtt?
  18. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Facebook:4
    Twitter:3
    Google+:4
    Andre-

Pinterest er relativt nytt ja, ikke veldig stort men noen titalls millioner og vokser :) Lama funker sikkert? Lama har jeg ikke prøvd..... :)
  19. Avlogget

bareblogg Grûnder

Mens vi venter på at flere skal dele... Hva ser du for deg vil evt skje mtp SERPs?
  20. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Når jeg søker på "elgburger" nå ligger altså artikkelen på en 9.plass, de øverste plassene er stort sett okkupert av sider med god PR og høy kredibilitet-med unntak av 1-plassen som er en fin oppskrift som jeg uansett ikke forstår hvordan kan rangere på 1.plassen....

Det jeg håper-og tror egentlig-er at med tilstrekkelig mengde anbefalinger/"linker" etc fra sosiale medier vil Google bestemme seg for at dette må jo være bra-og begynne å flytte artikkelen oppover.

Jeg tror dette vil være fort merkbart særlig for de av oss som har hverandre på Google+ venneliste/krets. Google har sagt at dette skal bety noe for søket-altså at dersom noen i dine kretser liker en artikkel om elgburger så vil den artikkelen komme høyere i dine søk etter dette. Jeg er litt usikker på hvor langt Google er kommet med implementeringen av dette i algoritmen sin.

Jeg har som nevnt tidligere gode rangeringer på hamburger relaterte søkeord. Dette skyldes bla at jeg ahr fått delinger fra både Nettavisen og VG på disse artiklene. Interessant nok virker det ikke som om sosiale delinger påvirker PR i særlig grad- jeg har en hamburgerartikkel med PR1 og en med PR2, den med PR1 er min desidert mest delte facebook sak noensinne med over 100 delinger sist jeg sjekket.

Del denne siden