1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Google Adsense

En tråd i 'Tjen Penger På Bloggen' startet av SNiiK.NO, 4 Aug 2014.

1. Avlogget

SNiiK.NO n00b

Noen her som bruker Google Adsense på sin blogg?
    Finner kun gamle tråder om den typ reklam på sin blogg- hur funker det i 2014?
    Jeg har selv brukt det to uker så er litt tidlig å si noe om det så langt...

www.sniik.no
  2. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Det er vel et fåtall som ikke bruker Adsense-adsense er totalt dominerende på klikk-reklame.
  3. Avlogget

SNiiK.NO n00b

Gir det noen penger, da?
  4. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Adsense er så populært fordi det virker, og for nybegynnere er det helt genialt fordi man ikke trenger mye trafikk før man får et klikk inniblant noe som er fint for motivasjonen.
    Nettgründer liker dette.
  5. Avlogget

Nettgründer Moderator

Det varierer, på nisjesider med lav trafikk kan det allikevel gi god betaling pr klikk. Men jeg merker også att får jeg god trafikk noen dager på en nettside så øker også Adsense inntekten.

Google Adsense er veldig greit, og holder man seg innenfor retningslinjene kan det brukes på veldig mange forskjellig type blogger og nettsider.
  6. Avlogget

Investorman Blogger

Det positive med Adsense er at du tjener penger på hvert eneste klikk. Da vet du at saldoen øker kontinuerlig til du har tjent nok til å få en utbetaling. En annen fordel er at annonsene er tilpasset innholdet på bloggen og også tilpasset hva den enkelte besøkende har av interessert. I tillegg så byttes annonsene ut slik at det ikke er samme annonser hele tiden. Da jeg startet blogging var jeg ikke spesielt aktiv og det tok 15 måneder før jeg fikk min første utbetaling. Selv nå så går det 7-8 måneder mellom hver utbetaling fra Adsense. Adsense har strenge regler. Du har ikke lov til å fortelle hvor mye du tjener. Du har ikke lov til å klikke på annonser på egen blogg. Dersom det er mistanke om tull med klikkene så blir hele kontoen slettet. Da blir du utestengt for alltid. Hvis noen bare tulleklikker på annonsene er det nok til at kontoen blir slettet. De hevder det er ditt ansvar å overvåke bloggen og eventuelt fjerne annonsene ved useriøse klikk. Du kan velge å sette en høyere grense for utbetaling. Da får du utbetaling litt sjeldnere og får større beløp inn på kontoen. Ikke gjør det. Blir kontoen slettet taper du pengene dine. Du må også vurdere om den plassen annonsene tar kunne blitt brukt til noe annet som er mer lønnsomt.
  7. Avlogget

Daniel Jahrø Jensen n00b

Jeg bruker det, og har brukt det i et års tid. Ikke rare inntekten foreløpig, selv om det varierer litt - og krabber stadig litt oppover, i takt med trafikkøkningen.

I juli hadde bloggen 4.208 unike besøkende og litt over 14.000 sidevisninger. Inntekten min fra Adsense var på 220 kroner denne måneden. Dagen med høyeste inntekt ga 33 kroner, noe som sier noe om hvor mye det varierer fra dag til dag. Men vi snakker ikke voldsomme summer, altså.. ;)

Daniel
    www.wpoptimisten.no
  8. Avlogget

Nettgründer Moderator

@Daniel

Bra statistikk fra forrige måned og skulle tro att potensialet ditt kunne være høyere inntekter. Har du forsøk å variere annonsene dine, forskjellige størrelser, linkenheter osv? Hva med en stor skyskraper i sidebaren 300x600?
  9. Avlogget

Daniel Jahrø Jensen n00b

Jo, takk. Nei, på det området må jeg innrømme at jeg har vært litt sløv.. Takker for tipset - og done. :)
  10. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

11. Avlogget

Nettgründer Moderator

Nei du må ha den i nærheten av artikkelen nå er den alt for langt nede på siden ;) La den ligge jevnt på høyde med artiklene...
  12. Avlogget

Daniel Jahrø Jensen n00b

Jess, jeg har en plan om å tilpasse menyen - slik at den blir betraktelig kortere inne i artikler kontra på forsiden. Og dessuten planlegger jeg å minimere høyden på logo-området til en femtedel eller noe slikt. Så blir det plass til en vertikal banner på toppen.
  13. Avlogget

Nettgründer Moderator

Du kan jo bare bytte ut den øverste annonsen i sidebaren, det er vel en Adsense?

Del denne siden