1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Google adsense?

En tråd i 'Tjen Penger På Bloggen' startet av Sukkerspinnet, 9 Nov 2011.

1. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Er det lurt å ha adsense på siden sin? Jeg har ikke veldig store besøkstallene hver dag, så jeg tenker det vil liksom ikke bli noe særlig uansett.

Er det noen av dere som kan anbefale google adsense? Eller ikke anbefale det? Sånn for meg med en ikke veldig besøkt side.

:)

Jeg ser ikke for meg å blir rik, men det hadde vært gøy for meg å sett bare 5 kroner, liksom. Små barn, store gleder osv :p Men stemmer det at man må ha tjent minst 600 kr for å få det utbetalt? Da blir jo ikke en femmer noe gøy uansett.
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg var svært skeptisk til Googel Adsense i starten. Men, etter å ha testet det ut litt så funker det bra for meg. Jeg har Google Adsense i selve postene og det har vist seg å være bra.
  3. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Det stemmer at den nedre utbetalingsgrensa er på $100.
    Dette er en grense som finnes hos stort sett alle slike nettverk (TrollAds Affiliatenettverk har f.eks. 500.-)
    Adsense er helt greit hvis man vil "tjene noen kroner" på bloggen sin.
    600.- et par ganger i året er tross alt 1200.- mer enn ingenting.
  4. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Hvor mye trafikk ca trenger man for å tjene seg opp i 600 kr da?

Jeg er litt redd for at annonser i selve postene kan bli sjenerende, men det er jo ikke noe jeg reagerer på om andre har det.
  5. Avlogget

Nettgründer Moderator

Du har mer enn nok trafikk på bloggen din Sukker :) Det er heller ikke mengden av trafikk som er avgjørende for hvor mye du kan tjene på adsense. Kjør på sier jeg bare :cool:
  6. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Jeg er litt skeptisk, egentlig. Av en eller annen grunn ser jeg for meg at jeg mister integritet om jeg har reklame. (Akkurat som om jeg noengang hadde det?)

Jeg startet ikke blogg for å tjene penger. Men nå trenger jeg penger, og jeg har et produkt som tydeligvis selger. Det er ingen logisk grunn til at jeg ikke skal gjøre det. Adsense virker som en enkel og grei måte å gjøre det på.
  7. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

De fleste forbinder bloggere med en halvtomsete 14 åring som liker å skrive om leppepommade og brunkrem, så integriteten mistet du allerede når du startet å blogge :D
    Kjør på :)
  8. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Ja, jeg er jo litt halvtomsete, [MENTION=16]Picxx[/MENTION] !

Men hvordan får jeg det inn i hvert innlegg?
  9. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

10. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Men jeg har ingen <div class=”postcontent”> i min single.php
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

12. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

plasser det før kodesnutten som inneholder "the_content"
  13. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Kode:

ALTSÅ HER?
    			<?php the_content(); ?>
    			<?php wp_link_pages(array('before' => '<p><strong>'.esc_html__('Pages','Chameleon').':</strong> ', 'after' => '</p>', 'next_or_number' => 'number')); ?>
    			<?php edit_post_link(esc_html__('Edit this page','Chameleon')); ?>			
    		</div> <!-- end .entry -->
  14. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ja, forsøk det :)
    evt. kan den plasseres før < div > </ div > koden som står forran the_content hvis det er en slik der, men det skulle ikke være nødvendig.
  15. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

16. Avlogget

Nettgründer Moderator

17. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Det har jeg muligheter til, men det tror jeg er bare en banner 468x60 helt øverst
  18. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Husk at det kan ta en stund før adsensekoden vises.
    Det jeg ville gjort for å teste til å begynne med er å sette inn en 300x250px grafisk firkant for å forsikre meg om hvor annonsen kommer inn.
    Heller ikke helt enkelt å forklare hvor du skal sette inn koden hvis man ikke har sett hele single.php koden din.
  19. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Ok. Takk for alle hjelpsomme svar. Jeg finner vel ut av det med litt prøving. :) Litt spennende dette da, å se om det blir noe utav det.
  20. Avlogget

Bringly Sponsor

Det funker jo nå. Alle tre plassene. :)

Del denne siden