1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Google Analytics Filter Manager

En tråd i 'Bli Sett På Internett' startet av bareblogg, 23 Nov 2010.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Her kommer et fint tips hvis du bruker Google Analytics eller har planer om å ta det i bruk.

Google Analytics scriptet loggfører alt som skjer på bloggen, og det er jo hele poenget også, men det er jo litt kjedelig å logge seg selv.

Digresjon: Når jeg tenker på det, så er det i mitt tilfelle, med ny oppstartet forum egentlig ganske bra å logge seg selv litt. Slipper den utholdelige følelsen av å være helt alene. Når jeg går gjennom loggen så ser jeg at det har vært litt aktivitet, og dere vil ikke tro hvor mye det varmer et hardcore grunder hjerte

Oki nok om det:D Under ser dere et skjermbilde av Google Analytics "Home Page". I dette bilde har jeg satt av en rød ring hvor dere skal trykke for å komme inn til Google Analytics Filter Manager.

Vis vedlegg 138

Som dere sikkert ser, så har jeg tatt bort mye informasjon, da det er Top Secret:cool:

Etter at dere har trykket på Google Analytics "Filter Manager" kommer dere til skjermbilde som vist under. Trykk på knappen som vist på bilde.

Vis vedlegg 139

Da kommer dette bilde opp. Følge anvisningene som jeg har tegnet på bildet, og du har lagt en regel som ekskluderer deg selv via IP adresse.

Vis vedlegg 140

Det er greit å være obs på er to ting;

1. Du er nødt til å vite IP adressen din. Den finner du her f.eks. WhatsMyIPAdress

2. Det er en fordel om du har fast IP adresse:cool:

Thats all folks!
  2. Avlogget

Alltid Blakk n00b

Finnes det (ja selvfølgelig gjør det det), en måte å lage en spørring på hvor man henter flest trofaste lesere i fra ? altså hvor kommer de som blir trofaste lesere i fra ? Det er jo greit å finne ut hvilken plasser det vil lønne seg og drive markedsføring på. Og enda viktigere : hvordan gjør jeg det ?
  3. Avlogget

Nettgründer Moderator

Om du går inn på analytics kontoen din på trafikkilder ----> alle trafikkilder finner du en oversikt hvor dine besøkende kommer i fra. Da skulle du vel finne den informasjonen du er ute etter?

Sjekket kjapt på min egen blogg nå og BareBlogg.no ligger på 5 plass ser jeg :cool:
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

For å få et greit bilde av hvilken del (referenter, direkte eller søkemotorer) trafikken kommer i fra kan du gå via Google Analytics -> Traffic Sources.

For å finne ut hvilket nettsted trafikken kommer i fra kan du gå via Google Analytics -> Traffic Sources -> Refferings Sites.

Da får du opp alle nettstedene som bidrar til å drive trafikk inn til "Mitt Pengeliv"
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Nice!

Ettersom trafikken blir større her på BB vil jeg anta at den bare vil øke:)
  6. Avlogget

Nettgründer Moderator

Og så ser jeg nå att gjennomsnittstiden besøkende har brukt på bloggen i fra BB er på hele 00:08:31 min! Det kan jeg like :D
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Å dæven... det der er skikkelig bra tall:cool:
  8. Avlogget

Alltid Blakk n00b

Jeg ser hvor de kommer fra, men jeg klarer ikke å se sammenhengen mellom refererende sted og faste lesere. Altså hvor mange som blir faste lesere fra et ref sted. Huff , jeg vet hva jeg mener , men det fester seg ikke på data'n. Er det for sleipt mon tro ?

BareBlogg ligger på 5te plass hos meg også. og hos meg er gjennomsnits tia 6 minutt. FYI
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

10. Avlogget

Antidote Blogger

Er ikke disse bildene veldig gamle?
    De hjalp ikke med :(
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

12. Avlogget

Antidote Blogger

Vel, det er på engelsk og bildene er veldig gamle.
    Og når du søker på "filter managers" kommer det opp ingenting, og som du viser på bildet så ser du ikke knappen.
    Så det ble veldig uforstålig ..
  13. Avlogget

bareblogg Grûnder

Google Analytics -> Admin -> Profiles -> "Velg Domene" -> Filters
  14. Avlogget

Antidote Blogger

Profil? Mener du da "min konto" ? Men den fører til google konto?
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Se vedlegg.

1. GA - Admin
    2. GA - Account
    3. GA - Filter

Vedlagte filer:

16. Avlogget

Antidote Blogger

Tusen takk w00t
    Da håper jeg det virket :)
  17. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Kødder du!?
    Med tre visninger kunne man jo like godt vist "zandanaughts to freedom" og fått en like god tilbakemelding.
  18. Avlogget

bareblogg Grûnder

Den siste det skjønte jeg ikke helt Picxx
  19. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

acc: dine visninger! med 3 visninger er det likt null.

har du reach up til 30.000 nå?
  20. Avlogget

bareblogg Grûnder

Tenker du på visningene på vedleggene eller? Ser ikke helt hvor denne kommentaren kom til nytte i denne diskusjonen.

Del denne siden