1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Har bloggerne en fordel med at store nettaviser tar betalt?

En tråd i 'Samfunn Og Media' startet av Sindre Møllerhaug, 29 Jun 2014.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

De fleste store nettavisene tar nå betalt for tilgangen til sine nyheter. Internett er så utbredt at folk sier opp papirversjonen og leser den på internett. Fordelen er at man kan lese den på reiser og hjemme, uten å måtte hente papiravisen hjemme. Må henter den på data via internett.

Mange vil nok si at de prioriterer pengene til andre ting enn nyheter og slutter å lese avisene. Bloggene er gratis å lese, jeg har ihvertfall ikke funnet en blogg som tar betalt for tilgang til sine innlegg. Å konkurrere mot andre på internett er en stor konkurranse. Hundrevis av nettbutikker, aviser, forumer og blogger. Mye mer kan nevnes, fordi internett er kjempestort med mye av alt.

Med tanke på at man må betale for å få lese mange av nettavisene, lurer jeg på om bloggere har en fordel med at konkurransen mot andre nettsider blir redusert. Eller blir den ikke det?
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Interessant tema Sindre. Har tenkt på dette jeg og. Personlig synes jeg industrien går feil vei. Det forunderer meg ikke om vi får noe ala Spotify, HBO, ALTiBOX bare for nettet/nettaviser. Man betaler en fast sum og i den summen ligger det en del standard abonomenter.
  3. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Industrien går vel ikke feil vei. Når folk er villig til å betale for å få avisene digitalt og ikke vil ha de i papirform, må avisene ta betalt for alt. Når jeg ikke bryr meg om å lese nyheter, betaler jeg ikke for det.
    Hva mener du med at du personlig synes industrien går feil vei?

Del denne siden