1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Har overgått all forventning

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av Sindre Møllerhaug, 17 Mar 2013.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Takket være god skrivelyst og god tålmodighet har jeg skrevet blogg siden 11. juli 2012. Facebook-siden har fått 40 likere og mange av mine betjente har fått vite om bloggen min, men mest takket være blogg-seksjonen til Haugesunds avis (nett). Har vært noen som har sett mitt siste innlegg komme på forsiden til den nettavisen. Også via sosiale medier har jeg fått flere følgere.

Bloggen har blitt en glede for meg å oppdatere, sånn at venner og betjente som er travle andre steder kan følge med på hva jeg gjør. Jeg får kontakt med noen av og til, men det skjer helst på fritidsaktiviteter.

Jeg har sett i statistikken at lørdag ofte er en dag med dårlig besøk, så jeg skriver innlegg på fredager og søndager, men ikke på lørdager. Nå har jeg fotoapparat og vil legge ut bilder når jeg får tatt bilder som er relevant for bloggen, for eksempel været.

Synes selv at jeg har blitt flinkere til å skrive sånn at det blir lett å lese hva jeg skriver om, men begynte ikke å merke dette før november og desember 2012. Kanskje jeg blir ennå flinkere til å skrive neste år? Det vil vise seg, men det var ikke forventet at jeg skulle bli flinkere til å skrive. Forventningene var bare at jeg skulle kunne skrive om fritiden min.
  2. Avlogget

Investorman Blogger

Det er hyggelig at du har en fremgang med bloggen. Du bør skrive når du har tid og lyst uavhengig av statistikk. Du kan lett sette dato og klokkeslett for når du ønsker å publisere et innlegg.
  3. Avlogget

Ja, det er helt sant. Fikk litt dårlig tid i går til å skrive innlegg, men skal skrive et innlegg i kveld. Har hørt rykter om at en del besøker bloggen ukentlig og derfor skriver jeg innlegg med godt innhold og ikke hver dag, hvis det ikke er så mye å skrive om. Slutter man å skrive, stuper statistikken, som er årsaken til at man skal skrive uavhengig av statistikk. Har ikke så mye å skrive hver eneste dag, for å si det sånn.
  4. Avlogget

hvetebolle n00b

Jeg er kanskje ikke noe godt eksempel da jeg ikke akkurat har noe spesielt stort antall lesere, men skriver likevel en god del ting utelukkende for min egen del - omtrent som en notatblokk for ting jeg selv ønsket å lære meg mer om. Legger ofte inn ideer om ting som kladder og fyller disse inn på dager når jeg ikke har noe direkte relevant å skrive om, og er dette i tillegg ting som ikke er knyttet til et spesifikt tidspunkt kan du skrive dem ferdig og så bare publisere dem på dager du ikke hadde noe du følte for å skrive om.

Skriv hva amatørradio vil si for noe for de av oss som knapt hører på radio, og hva innholdet er. Du kjøpte deg et nytt kamera - legg ut detaljer om kameraet, noen funksjoner du prøvde ut og eventuelt bilder av ting man vanligvis ikke legger merke til i hverdagen.
    Carina Josefine liker dette.
  5. Avlogget

Fotoapparatet har jeg ikke brukt så mye og vet derfor lite om hvilke funksjoner det har. Amatørradio er sambandradio på kortbølgefrekvenser, som gjør mulig å nå ut i store deler av verden. Det er lisensiert bånd og den lisensen har jeg ikke bestått, men etter sommeren skal amatørradiogruppa ha et nytt kurs, som blir mitt andre forsøk på å bestå prøven. Lisensen koster 2000 kroner, men er livsvarig.

Jeg skriver om hva jeg gjør på fritiden, men neste uke tar jeg påskeferie og skal ikke gjøre noe spesielt. Kommer derfor ikke til å skrive innlegg i bloggen min neste uke.
  6. Avlogget

Nettgründer Moderator

Det er jo når du har fri det er god tid til å skrive ;)
  7. Avlogget

Jeg skal skrive innlegg hvis det skjer noe som jeg kan skrive om, men jeg opplevde at besøkstallet sviktet i høstferien. Hvis jeg ikke gjør noe spesielt, så blir det ikke så mye mer å skrive om, annet enn at jeg har slappet av og har påskeferie.
  8. Avlogget

Bringly Sponsor

[USER=580]Sindre Møllerhaug[/USER] Når hvetebolle skrev at du kunne skrive noe om hva amatørradio er, så mente han ikke at du skulle skrive om dette her på forumet. Fortell leserne på bloggen din hva amatørradio er. Jeg vet som de fleste andre omtrent ingenting om amatørradio, og det er nok flere som kunne være interessert i å vite hvorfor noen har en interesse for en hobby som dette. Her har jo du en glimrende mulighet ettersom det sannsynligvis ikke finnes så velge mange blogger om dette emnet, og det må jo være noen flere enn deg som er interessert i dette. Det finnes som du tidligere har fortalt oss flere radioklubber.

Dette med at du ikke har lisensen ennå har egentlig ikke noen betydning for oss lesere, og hvis du ikke hadde fortalt at du hadde lisensen ville ingen her inne hatt noen som helst anelse om dette. De fleste vil sannsynligvis heller ikke bry seg om at man må ha en lisens da de selv ikke driver med hobbyen. I motsetning til været synes jeg faktisk at amatørradio virker interessant. ;)
  9. Avlogget

Jeg vet jo ikke hvordan jeg skal skrive om hva dette innebærer. Det er en blogg jeg skriver for å fortelle om hva jeg gjør på fritiden og det er mye mer enn bare radio. Blir skrevet en del på fritidsaktivitetene og hva jeg ellers gjør på fritiden, men av og til skrevet mye om hvordan været forandrer seg der jeg bor.

Du kan velge å lese innlegg som er tagget i "radio". Der har jeg kanskje skrevet litt om dette, ihvertfall om andre radiorelaterte saker enn bare amatørradio. Taggene ligger nederst i innleggene, men det er kanskje noen uker siden jeg skrev sist et innlegg om radio... Bare å bla ned på siden, fordi at forsiden viser innlegg for de siste 100 dagene.

Ellers er det bare å prøve å finne den nærmeste lokalgruppa av NRRL, som er amatørradiogrupper. Der har jeg lært at elektronisk støy påvirker radiosignaler og plasma-tv forstyrrer mye mer enn LCD.

Men ja, jeg skal prøve å skrive mer om denne hobbyen når jeg avvikler påskeferien, neste uke. De fleste har reist på tur og er lite på internett i påskeferien.

Del denne siden