1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Her er min Ping liste

En tråd i 'Bli Sett På Internett' startet av bareblogg, 29 Des 2010.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Heisann Sminkebloggen,

Mulig jeg er litt treig, jeg tar ikke helt hva du spør om;) Du har postet "Her er min Ping liste" tråden, og i din post finner jeg kun en link til et innlegg.

Er det noe jeg har oversett her?
  2. Avlogget

Sminkebloggen n00b

Hmm. Det er vel heller jeg som har oversett noe? :p Trodde det var meningen at man skulle linke til innlegg her? :) Eller er jeg heeelt på jordet?
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

4. Avlogget

teknolicious Blogger

jeg antar at @sminkeblogg ønsker at vi har en tråd der vi kan poste nye innlegg. ikke en dum ide om du spør meg! litt sånn manuell pinging av sine nye innlegg for de som har lyst til å minne oss andre på at de har en blogg som du bør lese...
  5. Avlogget

Sminkebloggen n00b

Takk, teknolicious. Det var akkurat det jeg mente i innlegget jeg skrev under "Prosjekt" her om dagen. Jeg ser en slik tråd jeg snakker om på veldig mange forum, og det er da veldig enkelt og greit å se hvem av forumbrukerene som nylig har oppdatert sin blogg ;-)

Men, nå ser jeg jo at jeg misforstod totalt denne tråden. *Flaut*.
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Sminkebloggen; Ikke noe flaut over det. Vi kan alle poste litt feil av og til - null problem.

teknolicious; Da hopper spørsmålet opp; hva tilfører en manuel ping BareBlogg forumet, annet enn en haug med linker til innlegg? Tenk hvis alle skulle drylt på med "les mitt innlegg i dag", da er jeg redd hele forumet hadde mistet sin hensikt på sikt.

Hvis tanken er å pinge et innlegg for så å diskutere innlegget her er det en annen bolle;)

Hvis argumentet er at alle skal se hva som er siste posten, så er CARP Feed løsningen (den som ligger ved siden av Avataret)

Jeg oppfordrer alle til å lese denne posten -> http://bareblogg.no/f21/muligheter-bruk-forumet-221/ for å maksimere eksponeringen av bloggen sin.
  7. Avlogget

Dre_C n00b

Jeg heller tror ikke en slik liste er helt nødvendig her i forumet. Mange av medlemmene her har mange blogger og poster svært mange blogginnlegg pr dag. Jeg tror da en slik tråd hadde blitt en spam tråd.
  8. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Men angående piglisten, er det noe poeng å pinge på ikke-norske sider for meg som har en norskspråklig blogg?
  9. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Hundesonen (ett av Norges mest aktive hundeforum) har en slik tråd:

''Jeg har oppdatert bloggen''-tråden - Hundesonen.no

Er innom der støtt og stadig jeg. Er ikke alle bloggene jeg vil føle på bloglovin og slik, og ikke gidder jeg og suse gjennom diskusjoner for å lete frem blogger i signaturen til forskjellige folk. Det er jeg for lat til. Vil ha ting servert jeg! :) For å se feeden eller signaturen må man jo inn på et innlegg de har skrevet. Og jeg gidder ikke lese diskusjon nummer 4982 om hvorfor bikkja ikke bør puttes i bur liksom... Bare for å finne blogger.
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Utfra teksten du skrev skjønner jeg ikke helt om er for eller i mot en slik løsning, men siden du poster en slik slik løsning går jeg utfra at du liker det.

Poenget er altså for å finne bloggene ikke postene/artiklene? Hvis poenget er å finne blogger så har vi jo "lenker" her på BareBlogg som skal fungere som et slags oppslagsverk.

Uansett hvor lat man er så må man trykke på en link, enten det er i feed, signatur eller en post, med mindre man poster hele innlegget i en post på forumet da.
  11. Avlogget

På det forumet jeg linket til, er jeg veldig glad at den tråden finnes.
    Her på forumet kunne jeg hatt bruk for en slik tråd to ganger. En gang ville jeg lese ditt inlegg om hva blogging er, en gang til, en annen gang ville jeg linke sukkerspinnet sitt innlegg til ei venninne. Begge gangene måtte jeg tenke meg om "Hvilken tråd skrev de i nylig?". Så måtte jeg finne tråden og bla meg bakover til jeg fant et innlegg med feeden deres. Jooooda sikkert lettere måter å gjøre det på, men sånn ble det nå. Jobben er jo ikke å trykke på linken, men å finne den.

Når det er sagt så er ikke dette noe som er veldig viktig for meg, men siden det ble foreslått, så kan jeg nok si at jeg ville brukt en slik tråd, og jeg ville nok besøkt andre forummedlemmers blogger oftere.
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ok CJ skjønner poenget ditt. Ideen er sikkert ikke den dummeste...

Slik ser jeg saken;

Det hadde nok boostet aktiviteten en del, men er det slik aktivitet vi ønsker? Jeg hadde lenge tenkt å starte en pingtjeneste ala Kudos/blogglisten etc., men jeg så at slike tjenester ofte blir et offer for kynisme.

Vi har dessuten en god del slik tjenester så jeg la den ideen fra meg, og startet heller BareBlogg.

Når jeg startet BareBlogg hadde jeg markedsføring av bloggene deres i tankene hele tiden. Slik BareBlogg har blitt tror jeg vi skal lete en stund for å finne et forum som har lagt mer tilrette for å markedsføre seg selv og bloggen enn det vi har her.

Det sagt, vi har sikkert enda mer å gå på. Skal vi først gå over på en slik pingtjeneste så ser jeg for meg følgende;

1. Å kjøre et eget pingscript. Noe ala det vi har idag -> http://blogfeeds.bareblogg.no. (det tar litt tid å laste første gang). Er dette noe vi skal videreutvikle?

2. Å åpne et eget subfora som vi kunne ha kalt "Min bloggpost" der vi la inn alle feedene. Da hadde hver ping blitt en egen post her i forumet automatisk.
  13. Avlogget

Det er jo bloggfeeden man kan legge inn. Bortsett fra det er det mange blogger (min egen inkludert) som ikke passer helt inn i noen av kategoriene i lenkelisten, og sikkert derfor aldri blir lagt inn. Når jeg registrerte meg her, visste jeg forresten knapt hvordan jeg fant min egen bloggfeed :p

Når du sier kynisisme, er jeg ikke helt sikker på hva du mener. Det er vel bare et sted man kan legge inn lenke til blogginnlegg og thats it? Hvis man i tillegg setter en minimumskrav for aktivitet på forumet før man får lov å poste her, så ser ikke jeg helt problemet. Da er det jo de aktive medlemmene, som kanskje til og med begynner å kjenne litt til hverandre, som bare får en lettvinn måte å lete frem hverandres nye poster på?

Jeg har ikke erfaring fra så veldig mange forum som gjør dette, så du vet nok sikkert mye mer enn meg.
  14. Avlogget

bareblogg Grûnder

Kynisme som i kun bry seg om lenkebygging, kynisme som o kun tenke pæææng, kynisme å spame forumet... Det er ikke så farlig når forumet er såpass oversiktlig som nå, men med litt flere aktive medlemmer så kam dette bli litt uoversiktlig tror jeg.

Når du sier det er jo bloggfeeden man legger inn. Vil det si at dere ikke legge inn lenkene manuelt, men selve bloggfeeden som igjen pinger bloggen deres og lager en post automatisk?
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Vi kunne kanskje ha opprettet et VIP forum som har denne muligheten. Der du måtte ha postet xx antall poster. Jeg ville da ha opprettet no_follow attribut på linkene slik at ingen fikk noe utbytte av å drive lenkebygging. Da hadde vi oppnådd akkurat det du ønsker hvis jeg har forstått deg rett.

Det kunne ha vært en ide. Hva synes du om den ideen CJ?
  16. Avlogget

Høres bra ut. For nybegynnerbloggere betyr ikke "lenkebygging" så mye tror jeg. Det er jo bare nå i det siste jeg faktisk har skjønt at dette liksom skal være en Big Deal :p
  17. Avlogget

bareblogg Grûnder

Skal se litt nærmere på dette når jeg kommer hjem. Bra jobba CJ;)
  18. Avlogget

Anna Kristina Ponting n00b

19. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Leser nordmenn sider på engelsk?

Del denne siden