1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hva har du gjort i dag?

En tråd i 'Pauserommet' startet av Nettgründer, 23 Jun 2011.

1. Avlogget

Bringly Sponsor

Gleder meg til mandag. cPanel 11.36 slippes som release. Jeg har testet det ut på testserver, og har konkludert med at jeg venter fortsatt litt til med å oppgradere slik at jeg er helt sikker på at alt fungerer som det skal. (Hadde noen problemer først og fremst med EasyApache (scriptet som installerer Apache på servere).
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

3. Avlogget

Bringly Sponsor

Bare vent til Apple slipper ny Mac Pro. Da vil jeg vise den virkelige nerdesiden av meg. :D
  4. Avlogget

Nettgründer Moderator

Hmm okay, så 14 mars skal du sove i din skjønneste søvn?
  5. Avlogget

Bringly Sponsor

14. mars? Jeg tror det heller vil bli i august. :(

Jeg trenger ny maskin!

Eneste problemet vil være prisen. Forrige Mac Pro kostet meg nesten 50.000. I 2006.
  6. Avlogget

Nettgründer Moderator

Macbook?? Ok, det har jeg ikke peiling på
  7. Avlogget

Bringly Sponsor

8. Avlogget

Nettgründer Moderator

9. Avlogget

Nettgründer Moderator

Har registrert meg her: bloggtoppen.no ser ut som det er en del aktivitet der.
  10. Avlogget

Bringly Sponsor

Fikk et nytt serverkabinett i går, og bygget en helt ny server i dag. :D Nå blir det innkjøp av flere harddisker.

Etter at jeg fant ut at Ivar-hyllen har en indre dybde (fra innsiden fra stolpe til stolpe) på 43,5 cm, og bredden på serverne mine er 43,4 cm ... så har jeg nå også et eget Ivar-rack med en server på hver hylle. Dette vil si at jeg har 3-4 servere (varierer ettersom kabinettene er 1U, 2U eller 4U.

IKEA kan brukes til så mye. Nå også som serverrack. :D
    Nettgründer liker dette.
  11. Avlogget

Formuebygging Blogger

Jeg gikk over fra fysisk server til Vmware player, ubuntu server og lamp. Funker fint! Og jeg slipper beistet av en server stående å trekke strøm i kjelleren. Selv om det er morsomt å holde på.
  12. Avlogget

Bringly Sponsor

Tester cPanel 11.38. Spesielt hyggelig å merke seg med den nye utgaven er SNI (flere SSL-sertifikater på samme IP).

Utenom dette har jeg begynt letingen etter nytt bildebehandlingsprogram som kan erstatte Photoshop senere. Jeg ønsker ikke å betale et månedlig beløp til Adobe for å bruke et program. Så inntil videre vil jeg fortsette å bruke CS 6.
  13. Avlogget

Formuebygging Blogger

Hva med Pixelmator?
  14. Avlogget

Bringly Sponsor

Dessverre ikke god nok. Mangler en del funksjonaliteter for mer omfattende bildebehandling. :(
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Akkurat kommet hjem etter en lang reise, og et par agenturer rikere:D
  16. Avlogget

Nettgründer Moderator

17. Avlogget

Ayianapa Blogger

Konge! Går fremover altså? (ca samme spørsmål som Nettgründer) :)

Har jobbet på Hetenetter.no - en rimelig nystartet nettbutikk som en dag lemper Kondomeriet ned fra tronen. I hvert fall på pris og utvalg.
  18. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jepp, det går bra så langt. Vant nettopp en stor kontrakt, samt at jeg har fått utvidet sortimentet en god del...
    Nadina liker dette.
  19. Avlogget

Nadina Blogger

Da er jeg tilbake etter en noen hektiske måneder med masse spilleoppdrag på tverrfløyta som krever øving og forberedelse :) Det har også vært flere utstillinger på kattene i våren, men nå er det sommerferie. Venter kattunger på vår eldste abyssinerhunnkatt mellom 06.06 - 12.06.2013 :)

I dag har jeg vært hjemme. Er ikke i form for tiden. Har ei tann som det har gått betennelse i, og jeg går på antibiotika. Må vente til betennelsen har roet seg før jeg får gjort noe med tanna. Blir litt kroppsklein når det verker i tanna. Kan vel med hånden på hjertet si at jeg gleder meg til å få gjort noe med tanna til tannlegen, og det sier jeg med tannleggeskrekk :p

Ønsker alle en kjempefin tirsdagskveld videre :)
  20. Avlogget

Formuebygging Blogger

Lightroom? Femmern kommer jo nå. Gimp kanskje? Kanskje apple kommer med en ny versjon av Aperture på WWCD i sommer.

Selv har jeg lekt med med Nginx og fått igang både vhost, php, rewrites og greier. :)

Del denne siden