1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hva skjer når bloggen blir stor?

En tråd i 'Motivasjon' startet av Sindre Møllerhaug, 12 Okt 2014.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg merker vekst i besøkstallet til min blogg og det er motiverende å se. Har jo blogget siden tidlig i 2011 på gratisplattformer og gikk over til eget webhotell og domene i juli 2014. Min tanke er nå "hva skjer når en blogg blir stor"?

I begynnelsen som blogger er det vanskelig å få godt med besøk. Man må bare skrive innlegg, skryte rundt seg om bloggen og se hvordan det går. I begynnelsen var det på videregående skole jeg gikk på og Facebook-venner jeg reklamerte mest for bloggen min. Etterhvert som en krets med lesere fulgte FB-siden, begynte motivasjonen å bli større. Statistikken varierer en del, spesielt mellom 10 og 30 daglige besøk.

Hva skjer når en blogg blir stor? Begynner man å selge reklame i den, tjene penger og bare skrive for pengenes skyld? Eller fortsetter man også for å ha det gøy med bloggingen?
  2. Avlogget

blue Blogger

Det er jo du så heldig at du får lov til å bestemme helt selv :D
  3. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Det er det som gjør en blogg gøy å ha. Det er som et personlig nettsted hvor man bestemmer selv og er man misfornøyd med noe, kan man ordne det helt selv. Eventuelt la den bli en inntektskilde ved siden av den vanlige inntekten, som for eksempel kan dekke utgiftene til domene og webhotell. Da blir det både kjempegøy og inntekt på samme tid.

Husker at jeg flere ganger på barneskole-tiden (1999-2007) så og hørte på tv at det som hjelper på psykisk helse, er å sette seg ned og skrive litt for seg selv. Det tenker jeg alltid på hver gang jeg skriver, også når det er en blogg som deles med mange andre.

Del denne siden