1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvilken Affiliate Markedsføring foretrekker dere?

En tråd i 'Tjen Penger På Bloggen' startet av bareblogg, 2 Jan 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det er mange forskjellige Affiliates, men jeg lurer på; hvilken foretrekker dere, og hvorfor?
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Tar man utgangspunkt i att man har en blogg/nettside og henvender seg til norske lesere. Så vil jeg nok anbefale TradeDoubler fordi att de har et veldig variert program som de fleste bloggere vil finne noe de kan annonsere for.

Enten du skriver om mote, reiser, data, elektronikk eller Internett for å ta noen eksempler, så er det ingen problem å finne relevante annonsører.

Men man må søke på hvert enkelt program og for hver enkelt nettside/blogg og annonsøren må godkjenne din side før du kan tjene penger som affiliate.

Er du ny som affiliatemarkedsfører kan det være en del å sette seg inn i på sidene til TradeDoubler men er det noe du lurer på spør gjerne her på forumet så skal vi hjelpe til så godt vi kan ;) Litt mer info her om du er interessert: Affiliateprogram | Nettgründer.com
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Flott svar Nettgrunder,

er på farten, fikk bare tittet kjapt gjennom linken din. Det jeg rakk å lese så veldig bra og informativt ut.

Skal finlese når jeg kommer hjem.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
  4. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Foretrekker Nettgrunder jeg, for det var vel hvilken affiliate vi foretrakk du spurte om, ikke sant ;)

Litt mere seriøst, så beror det veldig mye på hvilken blogg/nettside du har.
    Har du en veldig nisjebasert blogg som omhandler din hobby er nok det beste å snuse litt rundt hos de fleste affiliatenettverk, finne annonsører og kampanjer som passer din blogg og deretter måle disse opp mot hverandre eller splitteste dem på bloggen over tid, med TID som nøkkelord, særlig om det er en blogg med lite besøk eller en gansk ny blogg.
    Drifter du derimot f.eks. en blogg hvor du leter opp TV-serier og legger ut kan det være lurt å bruke CPAlead.
    Dette er en contentlocker hvor brukeren må gjennomføre en survey eller noe slikt før innholdet blir "låst opp".
    Man bør derimot lese TOS hos cpalead godt før man bruker dem.

Uansett nettverk man bruker maser jeg uansett på at man bør holde mulighetene åpne for privat annonsering.
    Personlig tjener jeg nesten 50/50 fra privatannonsering <-> affiliatenettverk, selv om sikkert såpass som bortimot 80% av annonseplassene opptaes av annonsører fra affiliatenettverk (akkurat derfor vil det også for mange annonsører ha en bedre virkning å bruke et affiliatenettverk kontra å kjøpe direkteannonsering fra bloggere/nettsider). Akkurat her er mange grundere litt slappe, da de aller fleste smaller opp "ett hav" med annonsører istedet for å bruke plassene til å annonsere for egne sider, artikler eller salgssider (selvsagt, hvis man har flere sider).
    Ønsker du å sette opp en veldig grei løsning for privatsalg av annonsering vil jeg på det varmeste anbefale OIOpublisher Ad Manager - Control Your Ad Space

Ellers får jeg gjøre som Nettgrunder og ta med litt egenreklame med det samme jeg er i gang:
    anbefalte annonsenettverk | Norske plugins
    Affiliatenettverk | Picxxnetwork
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Her tar du opp to høyst interessante emner synes jeg;

a) Leser jeg riktig, så er private annonsører mer innbringende pr/utstedt annonse enn et affiliatenettverk?
    Har dette noe med naturen til affiliatenettverket mtp. betalingsbetingelser; altså at noen er nødt til å gjøre en bestemt handling for at det skal renne penger inn på et affiliatenettverk vs det private markedet som kjøper annonseplass til fast pris?

b) At bloggere skal bruke mer av annonseplassen til å promotere seg selv (egne sider, artikler osv).
  6. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Både private annonsører og i en stor grad annonsørene i affiliatenettverk bruker sine annonser for branding, ikke for direktesalg.
    Dette sees best ved at de ofte har store bannere med firmanavn i krigstyper og kanskje også en url til deres nettside på deres bannere.
    Nordmenn generelt begynner vel å bli såpass "internettsavy" at de enkelt pønscher inn nettadressen i adresselinjen istedet for å klikke på banneren (det er jo forlengst opplest og vedtatt at annonsering er djevelens verk), noe som mange ganger kan føre til en god del både mistede brukere på din side og samtidig også salg.
    Hadde de vært intressert i en høyere klikkrate hadde de promotert tilbudet/tilbud på sine banner, uten selve url'en i banneret.
    Personlig synes jeg f.eks. Tele2 har kjørt en grei linje på sine bannere. De bruker ikke url på banneren (om jeg ikke tar helt feil nå) og oppdaterer ofte banneren med nye tilbud som de kjører.

Så ja, absolutt mere å tjene på private annonsører, da jeg personlig synes norske annonsenettverk får annonsørene til å betale for lite (gjelder vel også for en del utenlandske mainstreamnettverk) samtidig med at de er veldig slappe til å beskytte sine affiliates mot trafikklekkasjer både fra annonsemateriell, men også på landingssider. Mange (en del) annonsører har faktisk linkbytter med andre sider tilgjengelige på sine landingssider....noe som ikke hører hjemme noen plass.
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hvilke produkter har du i Affiliatenettverk | Picxxnetwork ?
  8. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Internettannonsering.
    50% affiliatekommisjon og godt med affiliateverktøy som man finner inne i kontrollpanelet.
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja det regner jeg nesten med. Er det myntet mot en spesiell nisje, produkt osv?
  10. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Det er jo de samme som du finner her: Picxxnetwork
  11. Avlogget

annettelode n00b

Hei.

Jeg driver med micro-niche marketing og har funnet ut at det er min greie innenfor Affiliate Marketing.
    Det er helt utrolig hva som selger.
    Satte nettopp opp en side om "hvordan oppdra en minigris" - den er veldig populær.
    Det handler om å finne små "problemløser" nicher med liten konkurranse.
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hei annettelode, og velkommen til Bareblogg.

Akkurat det du tar opp her er meget spennende.

Jeg ser også samme trend. Å løse et problem, eller å tilføre noe som stimulerer de besøkende er alfa omega for å lykkes på www.
  13. Avlogget

Ayianapa Blogger

Jepp, stemmer det. Men pass på dere som kaster dere ut på mikronisjemarkedet og skriver om hvordan man skal rengjøre støvsugeren med en svamp - på norsk. Slike sider bør helst være på engelsk da det kreves minimalt med SEO og innhold for å ranke bra. Alt handler om å finne riktig nisje, og gjøre den internasjonal. I tillegg til å ha produkt(er) å selge selvfølgelig.
  14. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Når man først er innom mikronisjer er det jo kanskje unødvendig å nevne at man skal ikke _løse_ problemet på en slik side, men bruke siden som springbrett til å presentere løsningen.
    Er det noen som leter etter hvordan man kan chippe en PS2 tjener du uhorvelig lite hvis brukeren kommer til siden din hvor du forteller hvordan man enkelt kan gjøre dette selv ved hjelp av en spiker og to blyanter. Presenterer du derimot en løsning til brukeren hvor denne enkelt kan bestille en chip med enkel installasjon kan det jo være at det over tid drypper inn noen kroner.
    Så, ikke løs problemet, men pek til løsningen på problemet ;)
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg sitter på et ganske bra domene innenfor energi.

Går derfor med tanker om å sette opp en nisjebasert blogg innenfor energi og miljø. Har dere tips til hvilken metode jeg bør bruke for å pengefisere bloggen?

Er det andre dere vet om som har lykkes innenfor energi og miljø?
  16. Avlogget

Thomas Blogger

Jeg bruker oftetst Frossle, men har også brukt Google Ads og noen andre. Er stort sett fornøyd med frossle, men litt negativt at det tar flere måneder før annonsørene betaler inn til frossle og pengene er klare til å tas ut. Syntes egentlig frossle er bra :)

Hvis dere vil prøve ut frossle er det bare å registrere seg på denne linken, da får du en startbonus på 50 kroner:
    Frossle.com
  17. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

ugh, ugh! Litt dumt er det at de kaller stålnagler i ryggen for vondt, når det bare kiler litt.....
  18. Avlogget

Ayianapa Blogger

Er ikke alle som verken har ork, tid eller motivasjon til å vente "flere måneder" før man får pengene man tjener, nei. Det høres ut som et utrolig harry affiliatenettverk i mine ører i hvert fall. :p
  19. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

frossle er et "affiliatenettverk for affiliatenettverk", derfor tar det tid.
  20. Avlogget

prlink Kjendisblogger

For de som bruker euroads.no, hvor lang tid tok det for dere å få kontoen godkjent? Jeg har ventet i ca 3-4 uker nå, men det står fortsatt bare "NB: Din konto er ikke godkjent enda - kampanje materiale vil bli visene når din konto er godkjent." Nettsidene mine har blitt godkjent, men ikke kontoen.

Hvor lang tid tok det for dere, er det noe jeg ikke har fått med meg eller er det veldig lang ventetid? Jeg har også kontaktet dem per e-post, men får aldri no svar derifra.

Del denne siden