1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvilken nisje, og hvorfor?

En tråd i 'Prosjekt Under Utvikling' startet av Washburn, 14 Apr 2012.

1. Avlogget

Investorman Blogger

Man må alltid ta hensyn til hvilke lesere man har. Det finnes nisjeprodukter som ikke bør markedsføres på blogger i "feil" nisje. En blogg om bilsport er kanskje ikke det beste sted å markedsføre en garn- og broderiforretning. Men så finnes det produkter som er så allmenne at de kan markedsføres på de fleste blogger. Bøker kan selges på alle blogger. Uansett tema finnes det alltids bøker som passer. Kredittkort er noe de fleste er interresert i. Refinansiering av dyr gjeld vil være av interresse for alle de med mye dyr gjeld. Jeg ville ikke markedsført noe slikt på blogger for barn, de er uansett ikke noe marked, eller på nettsteder rettet mot folk som ikke kvalifiserer for kreditt, som Fattignorge eller gjeldsofferalliansen. De bør kanskje ikke ha kreditter. Ellers så blir det et spørsmål om hva en tjener best på.

Hvor viktig integritet er for lønnsomheten vet jeg ikke, men jeg vil ikke på markedsføre gambling på Sparesiden. Pengespil er oppkonstruert slik at det skal gi tap. Spillselskapet stikker en del av pengene i egen lomme og lar spillerene slåss om resten. Det harmonerer lite med tanken bak Sparesiden.

Jeg mener forøvrig at integritet hovedsakelig må handle om redaksjonelt innhold. At den teksten man selv skriver er noe en kan stå inne for. Teksten skal ikke være formet ut i fra et ønske om å selge et produkt. Reklame forstår folk hva er og er noe de er vann til. Det er grenser for hva slags reklae jeg vil ha, men det er forskjell på redaksjonell tekst og reklame. Det er en forskjell folk forstår.

Kredittkort er et dilemma. Mange får store økonomiske problemer ved at de handler formye og betaler høye renter. Samtidig er det sånn at mange har kredittkort og bruker kredittkort. Da er det viktig at de får kort med lavest mulig rente eller andre fordeler. Til og med norske forbruker myndigheter anbefaler bruk av kredittkort ved kjøp av f.eks reiser eller kjøp på nett fordi du har bedre rettigheter. Jeg har derfor skrevet flere artikkler om kredittkort. Jeg ser det derfor som helt problemfritt å ha annonser for de samme kredittkortene. Forbrukslån har noe av det samme problem som kredittkort ved at de kan stimulere til høyt forbruk og har høye kostnader. Men disse lånene er i noen tilfeller nødvendige. Folk som ikke kan stille sikkerhet og som trenger penger har ofte ikke noe abbet valg hvis reservene alerede er brukt opp. De å refinansiere gjeld slik at eb får lavest mulig rente er et viktig spare tiltak. Jeg valgte å begrense meg til en annonsør for forbrukslån, nettopp fordi jeg ikke ville at Sparesiden skulle bli overfyllt med den type reklame. Dine Penger har reklame for forbrukslån og kredittkort uten at noen stiller spørsmålstegn ved integritet

Ved vurdering av lønnsomhet må en selvfølgelig se på mer enn bare hvor mye et salg generer. Hvor bra produktet er, hvor llett det er å selge er selvfølgelig viktig.
    Det å kjøpe et produkt krever at en har bestemt seg, har penger og er villig til å betale. Det å fylle ut en søknad om refinansiering og få et uforpliktende tilbud krever mye mindre.

Noen annonsører betaler bedre enn andre. Det må en ta hensyn til. På kredittkort er det store forskjeller. Du kan tjene 800 på kort med mange fordeler og som dermed er lett å markedsføre, eller du kan få 200 kr for å markedsføre et dyrt og dårlig kort. På forbrukslån får du ofte bare betalt når lånet blir utbetalt. men det finnes unntak der du får betalt bare for en lånesøknad. Det gjr en forskjell. Alle slike betraktninger må inn uansett nisje. Klikkraten er også ett forhold. Men bare ett forhold.
    Metallian og BareBlogg liker dette.
  2. Avlogget

Karoe n00b

Kunne gjerne tenkt meg å starte en blogg innenfor trening, da jeg selv driver mye med trening, både styrke, løping og badminton!
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

En treningsblogg hadde jo vært kult. Konkurransen er stor på dette emne though.
  4. Avlogget

Karoe n00b

Jeg vet, dessverre! I dag har en jo konkurranse i de fleste nisjer, du finner jo det meste på nettet nå så...

Del denne siden