1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvor mange daglige lesere bør en ha?

En tråd i 'Tjen Penger På Bloggen' startet av Line Eriksen, 22 Des 2014.

1. Avlogget

Line Eriksen n00b

Hei hei

Jeg er en av 2 som skriver bloggen www.damerforfaen.blogg.no

Vi har alt imellom 2000 og 20 000 daglige lesere.
    Men mellom 2 og 3000 på det vanligste.

Hvor mange lesere bør en ha før en søker etter sponsorer?
  2. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Egentlig burde sponsorer allerede kontaktet dere- siden har mer trafikk enn alle mine, jeg blir jevnlig kontaktet av sponsorer. Noen konstruktive (men litt negatiove) tips...

1. Dere har blogg.no domene- eget domene er å foretrekke, det gir et mer seriøst inntrykk.

2. Tittelen/domenet- "damerforfaen" - skulle jeg sponset en blogg hadde jeg foretrukket en uten bannord i tittel/domene

3. Tema- sponsorer foretrekker blogger/nettsider med klare tema- damerforfaen handler om "litt av hvert" selv om det ser ut til å være mest mat. Sponsorer vil treffe målrettet, en sponsor som selge kjøkkenutstyr f.eks vil ikke betale for besøk til hekleartikler.

Litt negativt men godt ment ;-)
    Nettgründer liker dette.
  3. Avlogget

Line Eriksen n00b

Ånei. Ikke missforstå. Vi blir kontaktet av veldig mange som ønsker å sponse oss. Men vi har hittil forkastet de fleste.
    vi er svært nøye på at dem vi samarbeider med skal passe vår profil.
    For selv om vi blogger om mye rart. Så er vi også opptatt av å ikke selge skjorta av oss.
    Vi ønsker slett ikke reklameree for ting vi ikke kan stå 100 % bak.
    Det jeg mener er. Hvor mange lesere bør en ha før en selv kan kontakte de sponsorene man ønsker?
  4. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Sponsorer?
    Du mener annonsører?
    Hvilken annonsering tilbyr du/dere?
    Produktplassering? Bannere, linker? Lead's? PPC? PPV? PPA?
    Har dere software oppsatt som tilfredsstiller evt. annonsører?

En god stund siden jeg "badet" i internettbusiness nå, men regnestykket er vel fremdeles ca. det samme.
    Ca. hvilken CTR har dere på relevante annonsører?
    Tar man utgangspunkt i GA koster vel prima klikk ca. 5-10.- (som sagt, en stund siden jeg har vært aktiv, så mulig prisen er en del høyere).
    Det betyr at har dere en CTR på 5%, med 20.000 views daglig, vil en bannerannonse veiledende koste ca. 15.000.-NOK/mnd.
    Annonsørene vil også ha noe som verfiserer trafikken/konverteringen sin, derfor er det viktig med eget domene, egen hosting og et eget program som er oppsatt for annonsering.
  5. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Hvordan markedsfører dere bloggen?

Del denne siden