1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvor mye av den totale trafikken på bloggen deres kommer i fra FaceBook?

En tråd i 'Sosiale Medier' startet av bareblogg, 4 Sep 2012.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Sitter å ser på mine stats og det er BETYDELIG med trafikk som kommer i fra FaceBook. Eneste aberet er at det er svært få nye lesere.

1. facebook.com 274 6.07 00:08:02 17.15% 29.93%
  2. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

På noen av sidene mine-knapt merkbart, f.eks fotballmoro. På fiskemoro derimot-nesten 80% ;-)
  3. Avlogget

Nettgründer Moderator

På betabloggen? Har du egen FB-side for den?
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Nei, for BareBlogg
  5. Avlogget

Nettgründer Moderator

Ah, ok. Skal ta en runde nå og invitere folk fra min venneliste til BB siden på FB. Kanskje det resulterer i et par nye medlemmer på forumet ;)

Eh, rettelse det kan man bare gjøre med egne FB sider....Kanskje vi som er moderatorer her også kan være det på FB siden? Kan det være lettere å spre den videre da?
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Kanon:D
  7. Avlogget

Nadina Blogger

Jeg har en facebookside som er knyttet opp mot kattebloggen min, og siden er for katteinteresserte venner jeg kjenner. Etter jeg opprettet facebooksiden min er trafikken økt på bloggen min, og deltakere i konkurranser jeg har hatt har også økt!:)
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hvor ofte oppdaterer du FB? Er det gamle lesere som kommer tilbake, eller får du et lass med nye? En annen ting. Konkurransene, kjører du de via FB eller på selve bloggen din?
  9. Avlogget

Nadina Blogger

Jeg oppdaterer facebooksiden hver gang jeg lager et nytt blogginnlegg på kattebloggen. Da kan de som som evt. er interessert i å diskutere et tema jeg tar opp få lov til å gjøre det på på facebooksiden.

Jeg får nye som kommenterer også samt de samme gamle kommer tilbake!:)

Det som er kjempekoselig er at flere av oss kjenner hverandre personlig, og treffer hverandre på utstillinger!:) Bare for noen uker siden skrev jeg et innlegg på bloggen min om det å ikke kjøpe "Katta i sekken". Denne la jeg ut på facebooksiden min. Det som var morsomt var at redaktøren for "Aristokatt" (bladet for NRR som er hovedkontoret til alle katteklubbene her i landet) lurte på om hun fikk låne det jeg skrev for å bruke i et Aristokattblad!:) Hun fant linken til bloggen min via facebooksiden min.

Nå har jeg hatt fotokonkurranser har jeg kjørt den på selve bloggen min hvor kriteriene og reglene for å være med i konkurransen står. De som har blogg deltar med egne bilder på bloggen, mens de som ikke har blogg legger inn sine bilder på facebooksiden. Etterpå har jeg presentert alle bildene som er kommet inn på bloggen min.
  10. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Det meste av trafikken min kommer fra facebook, jeg har dog ingen prosent på det, men det er ganske tydelig når man ser hvor leserne kommer fra. Jeg oppdaterer facebook hver gang jeg har en ny bloggpost, dette er det nok mest "gamle" lesere som ser. Jeg har dog erfaring med at bildene jeg legger ut (ofte et morro-bilde som smakebit på kommende post) ofte får mellom 20-30 liker, og en del kommentarer, og det er her jeg får de fleste nye leserne med. De ser vel at venner har trykket "liker" eller kommentert, og henger seg på.

Jeg prøver å gi facebook følgerne noe ekstra: bilder som ikke er på bloggen, videoer jeg ikke har noe annet sted, fortløpende oppdateringer hvis det skjer noe, og random statusoppdateringer i blandt...

Konkurranser holder jeg på selve bloggen, med mulighet for å legge inn bildene de vil delta med i bildekonkurranser, inn på selve facebooksiden.
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

12. Avlogget

Jo... men skjønner det ikke, så jeg ser sjelden på det :oops:

Men facebook står på første..
  13. Avlogget

Vent vent, kanskje jeg skjønte det. I så fall kom 48 % av tafikken fra facebook den siste mnd. Nå har det vært en innmari sløv bloggemåned, så skal jammen sjekke igjen neste måned :)
  14. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg har ikke målt antall prosent av besøkene som kommer fra Facebook, men jeg har ofte sett at mange har kommet innom fra Facebook-siden. Selv om den bare har 27 likere, så er det ikke så mange som kommer innom fra den hver dag.
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Har du sjekket statcounter? Står der.
  16. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Ja, det står der. Noen dager er gode, andre dager er nesten ingenting via Facebook.

Del denne siden