1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvor mye kan jeg ta for reklame på bloggen!

En tråd i 'Tjen Penger På Bloggen' startet av Stine Distre Nilsen, 17 Okt 2012.

1. Avlogget

Stine Distre Nilsen n00b

Nå er jo ikke jeg en toppblogger så jeg vet jo at jeg ikke kan ta penger på nivå med dem. Men sånn får en helt vanlig blogg med noen hundre lesere, hvor mye kan jeg da ta?

Har fått en del henvendelser for tiden om å skrive blant annet blogg innlegg om ulike ting, hva kan jeg ta for det? Ellers har jeg også fått spørsmål om å kjøp av reklameplass på siden min fra 6-12 måneder. Hvor mye kan jeg ta for det og hvordan skal jeg gjøre det, skal det koste noe i måneden, eller skal jeg ta i mot en total betaling for hele perioden.

Håper noen kan gi meg et greit svar på en realistisk pris jeg kan og burde ta for dette!;)
  2. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

"noen hundre lesere"- det er VELDIG vagt i denne sammenhengen :) Bruker du Google Analytics for trafikktall? Kan absolutt anbefale det, svært mange annonsører vil gjerne ha dette som grunnlag for trafikken du oppgir.

Dersom du har noen hundre unike lesere daglig har du absolutt et bra potensiale for gode ekstra lommepenger :) Tenker du på bannere, linker eller sponsete poster først og fremst?
  3. Avlogget

Ayianapa Blogger

Sier du antall besøkende daglig (gj.snitt) og hvem dine besøkende er, så vil du nok få et bedre estimat av "oss", ja . =)

store annonsører betaler også bedre enn små.
  4. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Det beror mye på hvem som er intressert i å annonsere.
    F.eks. betaler temaer gambling, lån, kredittkort mye bedre enn penner, bildekk og maling.
    Reklamer som brander bør også betale bedre enn rene klikklinker/annonser/bannere.

Først og fremst bør du ikke selge reklame på tvers av dine prinsipper hvis dette er din personlige blogg.
    Selg kun reklame til firma/merker/produkter du faktisk selv kan stå inne for overfor dine lesere.

Videre er det bedre å komme med et høyt, men realisitisk, tilbud til å starte med, heller enn å "selge seg" for billig.
    Enten slår de til, og alle er happy, eller de ønsker å prute litt, og du kan fremdeles være happy med 30-40% avslag på prisen.

Hvor mye en annonse er verdt på din blogg er det egentlig bare du som kan svare på, og det helt uavhengig av hvor mange lesere og besøkende siden har.
  5. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg ville heller annonsert på en nettside eller blogg med minst 1000 ukentlige lesere, eller flere hver uke. Prisen vil komme avhengig av etterspørsel etter annonse-plass og antall daglige/ukentlige besøk.
  6. Avlogget

hupsey Blogger

6 til 10 øre per visning er vel en grei tommelfinger regel for hva man kan forvente av betaling for branding anonser. Så kan du regne ut hva det blir i mnd..
  7. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Flere nettsider til lokalaviser setter inn et bilde i margen til alle sidene med link. Fast pris per mnd. Pleier å koste rundt 500 kroner per mnd.

Del denne siden