1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvor mye tjener dere på bloggen/nettstedet deres?

En tråd i 'Tjen Penger På Bloggen' startet av bareblogg, 2 Jan 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Heisann,

Jeg lurer på hvor mye dere tjener på bloggen/nettstede deres.

Jeg har per i dag ingen annonser på noen av nettstedene mine, men det hadde vært artig å høre om noen "suksess" stories i fra dere.

Hvem vet, kanskje dere gir meg nok inspirasjon til å vurdere saken:cool:
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Ble nesten litt overrasket når du sier att du ikke har annonser på dine nettsider, er så vant til att nesten "alle" har det :) Men hvorfor har du ikke det i grunn? Det skal jo ikke så mye til for å tjene inn domene/webhotell kostnader. Og da har man jo ingen utgifter på hobbyen sin, eller er du idealist? ;)

Personlig så har jeg ikke tjent all verden på mine web prosjekt men som jeg skrev i nyttårs innlegget på Nettgründer så har jeg i snitt tjent en tusenlapp hver måned i 2010. Har vel investert ca 50% av det i "verktøy" som skal styrke min videre web-business så inspirert av Sindre i Glabladet har jeg satt meg et lite mål om å doble min inntekt fra nett i 2011. Så får vi se hvordan det går :cool:
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Takk for innspill.

Nei jeg har pr idag ingen inntjening på sidene mine, om det er lurt eller ikke kan sikkert diskuteres.

Når det gjelder forumet her har det gått MYE mer $$$ enn jeg hadde trodd, og pr. nå har jeg mistet tellingen...og godt er det:eek:

Men, jeg synes BB er et så fryktelig spennende prosjekt, at jeg tenker ikke på $$$ som er blåst av i det hele tatt:p

Når det er sagt, så jeg kommer nok i fremtiden til å satse mer på den kommersielle biten i en eller annen from.

En tusenlapp i mnd er ikke å forakte - Bra!
  4. Avlogget

Formuebygging Blogger

6 199 kr i 2010. Det vil si en ekstra femhundrelapp i måneden. Dette gjelder da to nettsted. Formuebygging og et annet. Formuebygging har jeg ikke aktivt gått inn for å tjene noe på men, jeg har annonser der.

Når dette er sagt har jeg utbetalinger på gang fra både google og amazon, som tilsammen blir ca 3 500 kroner. Disse pengene får jeg utbetalt i 2011, men de er inntjent i 2010... så jeg vet ikke helt hva jeg skal påstå. :)
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det er da penger:) - Bra!

Inntektene dekker jo i det minste driften +++
  6. Avlogget

Formuebygging Blogger

Ja de dekker helt klart driften. Formuebygging koster meg 800kr for tre år, så kan ikke klage på det.

Målet i 2011 må være å øke dette (ser forøvrig en økende trend i både besøk og inntjening, men det går sakte).
  7. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Etter at jeg la om nettverksbyggingen min fra kun å bestå av innholdsnettsteder (altså, alle nettsteder har jo innhold, men tenker på redaksjonelle infosider hvor hovedinntekten var klikk til annonsører fra sidene) til å omfatte både private annonsesalg, egne produkter (alt fra jakker til e-bøker), listebygging og egne affiliateprogram har det tiltet i min favør.
    Antall nettsteder er også redusert fra nesten 80 i 2009 til rundt 30 nå i begynnelsen av 2011.
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

@Picxx

Da skyldes økningen i dine intekter at du har foretatt en barbering av commision?

@Forumebygging

Min erfaring er i tråd med din, at ting tar tid. Det er nødt til å være en måte for å speede opp prosessene, det være seg salg og trafikk generelt.
  9. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ja, eller rett og slett kuttet mellomledd kan man si, som i dette tilfellet både er annonsenettverk og annonsører i en del tilfeller.

Selvsagt skulle man gjerne fremdeles driftet både 80 og flere "innholdsnettsider" hvor man både kunne solgt annonseplass, reklamert for egne sider og solgt egne produkter, men en må bare prioritere .. døgnet har bare 24 timer her også :)
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Flott!

En annen ting, hva er deres syn med å selge e-books? Ser at mange online pros anbefaler å selge e-books.
  11. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

E-bøker er helt greie de, så lenge man selger til smale nisjemarked.
    Har opplevd at det er enklere å selge "A-Å hvordan virker et katalysatorrør" enn det er å selge "Ekspertenes 100 beste sminketips".
    Kanskje litt vage eksempler, men håper man skjønner forskjellen.
    (hvis ikke, skrik ut)
  12. Avlogget

Jonas Philipe Svendsen Blogger

For lite altså:)
  13. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

14. Avlogget

Jonas Philipe Svendsen Blogger

Snakker vi tusen eller snakker vi 10 - 15 kr. liksom? Hadde gøy og vite hemmeligheten:)
  15. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

k=1000 så vi snakker 10-15000 ja.

Hemmelighet? Skriv masse poster/artikler folk vil lese :) Bruk annonsering tilpasset leserne :)

Jeg har vel ca 300 poster på fotballsiden og 80 på den andre, legg til en masse mindre poster osv osv på de andre bloggene snakker vi fort 500+ poster i løpet av en 10mnd periode..... timelønnen vil jeg ikke regne ut for å si det sånn :eek:
  16. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det er en anseelig inntekt på en blogg synes jeg.

Men, skal man blir fort rik, er blogging sannsynligvis en av de verste veiene man kan gå.

k=kilo=1000:)
  17. Avlogget

JBR n00b

300 kroner på Adense de 3 første ukene etter oppstart. Hadde forventet null, men et par (foreløpige?) førsteside plasseringer på Googlesøk har skaffet litt relevant trafikk. Blir spennende å se utviklingen.
  18. Avlogget

bareblogg Grûnder

Bra det JBR
    Blir litt inspirert til å sette i gang noe jeg og når jeg leser denne tråden. Vi får se hva som skjer.
  19. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Det er fordelt på 3 blogger og en masse splogs/feedersider ;)
  20. Avlogget

bareblogg Grûnder

Oki, da har jeg endelig satt igang med annonser etc. på bloggene mine. Skal bli spennende å se hvor mye jeg klarer å presse ut av dere;)

Del denne siden