1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvor mye trafikk kan man hente i fra Blogglisten / Twingly og lignende tjenester

En tråd i 'Sosiale Medier' startet av bareblogg, 14 Des 2010.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Min erfaring med Blogglisten og tilsvarende tjenester er at trafikken som blir generert er forsvinnende liten.

Nå kan det jo selvfølgelig skyldes sidene jeg har der ikke duger, men jeg velger å tro at det er beskjedne tall uansett:cool:

En annen ting er kvaliteten på det som kommer inn. Med det så mener jeg lengde på besøk, antall sider, antall kommentarer osv.

Min erfaring er trafikken som blir generert i fra den type tjenester er rett inn og rett ut.

Hva er deres erfaring?

Ser f.eks at både Lars Werner, Kreativtstudio, Digitalnytt og Nettgründer er listet opp på Blogglisten - alle er medlemmer av BareBlogg.no.

Hadde vært interessant å hørt deres tanker rundt dette temaet.
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Bruker Twingly i nokså liten grad og har registrert noen blogger på Blogglisten. Men om man er ute etter konvertering av denne trafikken til klingende mynt så er det nokså dårlig business for å si det slik. Fra blogglisten kommer det egentlig svært lite trafikk på mine blogger ihvertfall. Så det eneste positive er vel att man kan risikere å skaffe seg noen nye lesere eller innlinker :)
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja det du sier stemmer det bra med min erfaring og. Du nevner innlinker og nye lesere som en noen av grunnene til å være registrert, og det er jeg enig i.

En grei måte å bli eksponert på, men ikke noe mer enn det.
  4. Avlogget

Heidi n00b

Jeg lå på mellom 10. og 15. plass der noen uker ifjor, ca 100 uv kom fra blogglisten, altså minimalt av effekt. Var også mest rett ut og inn, men innholdet mitt treffer vel heller ikke størsteparten av blogglistenbrukere.

Twingly har jeg helt grei erfaring med ift kommentarer, de ivrigste kommer tilbake for å svare mer. Selvsagt kun hvis innlegget er interessant (og helst litt provoserende).
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Når det gjelder det å få kommentarer tror jeg du er inne på noe vesentlig i slutten av posten din - provoserende. Dvs. skriver vi innlegg som treffer følelsene til folk vil det generere mer kommentarer...
  6. Avlogget

Alltid Blakk n00b

Jeg har egentlig ikke stresset så veldig mye med noen av denne typen steder. Ser ikke ut som dere får så mye trafikk der i fra, men burde jeg likevel være der ? Eller er det bedre å bruke tid og energi på noe annet ?
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Heisann Alltid Blakk,

selv om trafikken er minimal, så er det alltid en sjanse for at det kommer nye faste lesere. Om ikke mange, så er min teori at du trenger kun en fulltreffer - som igjen bruker WOM (Word Of Mouth).

Oki, jeg er vanligvis meget optimistisk, men du tar tegningen.;)

Det er jo slik at jo større eksponeringen er jo større sjanse er det for å bli "oppdaget".

Men, jeg må selv innrømme at jeg er ikke representert over "alt".

Bruker Blogglisen.no that`s it.

BTW, kjekt at du fikk en fin og fredfylt jul:) jfr. bloggen din:)

Leser videre at du er klar for 2011, og at du har lært litt av 2010 (tenker på ferieplanleggingen.)

Må si at jeg er litt nysgjerrig på den hunden din... he he...Leken eller urokråke?
  8. Avlogget

Alltid Blakk n00b

tja, jeg pinger jo blogglisten, men mitt forsøk på å registrere kludret jeg kjempefint til. Mulig jeg hadde klart det nå, for jeg leste instruksjonene skikkelig etterpå. Etterpåklokskap er også klokt. Fungerer forresten generell pinging ?

Ellers så snoker jeg rundt på et par forum som bringer inn litt trafikk. Nå er jeg veldig i startgropa, så hva som funker er vanskelig å si. Og så er det min første ordentlige blogg. Det er klart, som en hver fersking så stresser man litt med å finne noen trofaste sjeler. Og tålmodighet kan være en knapp ressurs :p

Prince Bark-A-Lot har ADHD, ingen skam, og en meget veltrent eier. Hans motto må være "Live life to it's max! Så svar på spørsmålet ditt Morten : Ja, veldig.
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

he he... ja akkurat det der med tålmodighet er noe herk, men akk så viktig i denne bransjen:)

Ja generell pinging fungere fint det. Jeg gjøre det med BB.

Live life to it`s max...hmm det er jo ingen dårlig filosofi det;)
  10. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ang. twingly, blogglisten og andre plasser med "svært dårlig kvalitetstrafikk" er det jo i bunn og grunn akkurat slik Magnus sier da. Kaster du nok dritt på veggen er det til slutt litt som blir hengende fast.
    Og, som norsk nettutvikler (webmaster, eller whatever) har man liksom ikke uendelig med plasser å annonsere på, ihvertfall som bringer inn "instant trafikk".
    Den beste plassen var vel i sin tid kudos, før det ble ødelagt/ødela seg selv, delvis grunnet for mye gaming og delvis fordi ingen tok ansvar og oppdaterte programvaren de kjørte på.
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hvilken software var det Kudos kjørte på?
  12. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Var vel noe egenprodusert greie..
  13. Avlogget

bareblogg Grûnder

Tror jeg må revurdere Blogglisten.no gitt.

De ligger faktsk på 7.plass over ALL inngående trafikk. Altså direkte, refferals, og søkemoter.

Vis vedlegg 194

Kvaliteten på trafikken er ganske bra også:)
  14. Avlogget

Kamelryttersken n00b

Pinget Blogglisten manuelt til jeg fant ping-lista til Morten her på Bareblogg. Har ikke tatt meg bryet med å registrere Karavanseraiet der. Men kanskje jeg burde? For å få mer eksponering.
    Pinger Bloggurat automatisk fra Karavanseraiet, og manuelt fra bloggspotbloggene for å få bloggen opp på forsida av Bloggurat. Relativt enkelt, har man lenke fra en eller to andre blogger til en blogg havner man på forsida av Bloggurat for en dag eller to. Og det har noen ganger skaffet seriøs trafikk, iallfall seriøse kommentarer.
    Ellers er sånne blogglister generelt både òg. Om de skaffer eksponering er lite trolig, iallfall ikke eksponering som slår ut i trafikk. Munn-til-munn metoden funker bedre. Særlig hvis man er ute og skriver gode kommentarer på andre blogger, gjerne hver dag, men iallfall tre - fire ganger i uka.
    Ett unntak kan være VG, men det blir gjerne bare den posten som får noen tusen treff. Der må man ligge rimelig jevnt skal det slå ut i seriøs trafikk.
    Gjesteinnlegg på andre, gjerne litt større blogger kan også funke bra.

Edit: Har vist registrert Karavanseraiet på Blogglisten en eller annen gang
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

16. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Har noen "mindre seriøse" blogger jeg bruker twingly på, ellers bruker jeg det lite. Unntaket er artikler jeg bruker endel tid på som jeg rett og slett vil at mange skal lese, som denne Den ukjente krigen | Manneblogg

Pengemessig er twinly veldig lite verdt, jeg ahr mer igjen på 100 som søker seg til fotballsiden min enn 1000 som twingler seg dit tror jeg.
  17. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hva er det som skjer med Blogglisten for tiden?

Den ekstreme nedetiden de har, forteller meg at de ikke er seriøse med dette prosjektet.

For all del, nedetid kan skje hvem som helst, men ikke i det omfang som Blogglisten oppererer med.

Noen som vet hva som er grunnen?
  18. Avlogget

Nettgründer Moderator

Det siste nedetiden var att de skulle bytte server, så kanskje det blir mer stabilt fremover?
  19. Avlogget

bareblogg Grûnder

Oki, la oss håpe at det gjør tjenesten mer stabil.
  20. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Er nede IGJEn nå....

Rettelse:Ikke nede, bare hinsides treg innimellom.

Del denne siden