1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvor skriver du innleggene dine?

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av teknolicious, 13 Mai 2011.

1. Avlogget

teknolicious Blogger

Som tittelen antyder, så lurer jeg hvor du skriver innleggene dine? Altså hvilket program du bruker. Og hvorfor?

Jeg bruker Windows Live Writer... synes å jobbe i nettleseren er litt tregt noen ganger, gjelder det dere og? Er det dumt av meg å bruke Opera? Bør jeg bytte til Firefox nå som jeg er blitt nettsidemann?

Liker Live Writer godt, den laster ned temaet til bloggen din og du kan enkelt forhåndsvise hvordan innlegget ser uti egen fane nederst.

En eneste hake, og den er ganske plagsom, den lar meg ikke bruke norsk ordbok, merkelig nok.
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Interessant tråd dette. Jeg pleier å skrive innlegget rett i WP. Det er ikke en optimal løsning, men det har nå fungert frem til nå.

Kommer til å sjekke ut Live Writer.

Bruker Google Chrome browser;)
  3. Avlogget

GoranSol n00b

Opera rett i WP så langt, funker greit for meg enn så lenge

:)
  4. Avlogget

Bringly Sponsor

Jeg bruker TextEdit som følger med Mac OS. Dette er et av programmene som de fleste overser. Jeg er ikke så begeistret for programmer som blir for komplekse i hva de skal gjøre, som for eksempel Word, men foretrekker de som lar meg fokusere på å gjøre jobben.
  5. Avlogget

Nettgründer Moderator

Samme her og det synes jeg fungerer fint for meg ihvertfall.

Og om noen synes editoren til WordPress er litt liten å skrive i kan den enkelt utvides med flere linjer i innstillinger ---> skriveinnstillinger :)
  6. Avlogget

teknolicious Blogger

Er det noen som vet om noen andre programmer enn Live Writer som er gode å blogge i? altså dedikerte skrive-blogg-programmer
  7. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Bruker editpad pro.
  8. Avlogget

Formuebygging Blogger

Jeg skriver stort sett direkte i WP når det er snakk om Formuebygging. På det andre nettstedet bruker jeg å skrive direkte i Coda eller i Pages. Det varierer litt. Jeg bruker Mac.
  9. Avlogget

Bjørn Kenneth Muggerud n00b

Jeg skriver ofte rett inn i wordpress, men bruker rett som det er notisblokk.

Jeg har mistet noen artikler mens jeg har jobbet direkte i browser, dette gjelder spesielt i idrettshaller eller andre steder hvor jeg bruker et eksternt trådløst nett. Så jeg forsøker å skrive offline når jeg hsuker det og har tid til å drive med det.
  10. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg bruker Blogger.com og skriver innleggene med Google Chrome. Veldig praktisk system å bruke og jeg er fornøyd med det. Den har tilpasset mobilversjon, sånn at den kan leses på mobiltelefonen. Jeg skriver innlegg når jeg får tid og har noe å skrive om.
  11. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg bruker blogger.com og der skriver jeg bare innleggene rett inn. Før jeg publiserer kopierer jeg teksten over i Word for stavekontroll bare for å se skrivefeilene. Jeg retter feilene direkte på blogger.com. Editoren på blogger.com er grei å bruke, men den er ikke like god til å luke ut skrivefeil.
  12. Avlogget

Nettgründer Moderator

13. Avlogget

Investorman Blogger

Jeg bruker IE. I word tar stavekontrollen også å luker ut gramatiske feil også. Den oppdager også om jeg har glemt stor forbokstav ved bygynnelsen av en setning.
  14. Avlogget

grobbie Blogger

skriver kun direkte i wordpress editoren :) og bruker chrome :)
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Rett i editoren via Chrome. BTW. Her på BB skal det være (nesten) umulig å miste det som blir skrevet i editoren. Alt som skrives blir autolagret helt til det blir postet. Prøv å skriv noe, så browser du deg bort og så i på der du holdt på å skrive...voila!
  16. Avlogget

Ayianapa Blogger

Jeg bruker utelukkende Word. Men det som irriterer meg er når jeg copy/paster tekst, så endres noen ganger hele dokumentets skriftstørrelse og skrifttype. Det irriterer meg.

Har opplevd XX antall ganger at Wordpress-innleggene klikkerr, så brent barn skyr vel ilden etter hvert. :)
  17. Avlogget

SmuleSkogen n00b

Innleggene skrives i Word, så er det over til Sharepoint før ting legges ut på http://www.smuleskogen.com/
    Jeg har altså en statisk nettside med rss-feed (som jeg også oppdaterer manuelt). Dette gir i alle fall svært god kontroll på ting ;-)
  18. Avlogget

SmuleSkogen n00b

Utfordringen nå er å få nettbutikken på http://www.smuleskogen.com/butikk.htm til å fungere optimalt. Foreløpig så er det kun HTML-fields som sender en ordre, så kontakter jeg kunden og gir korrekt transportpris etc. Epla.no er jo så klart et alternativ (men her skal ting løses selv). Har sett på svært mange løsninger, men havnet på PayPal Cart'en som gjør at man man navigere mellom forskjellige sider osv. Hovedpoenget er at den er gratis. Utfordringen er å gå satt riktig pris på transport. Har ikke helt løst det enda, da eksempelvis Barbie/Dukke-produktene veier noe helt annet enn eksempelvis en stor legopose (som datteren har på rommet sitt!). Dørstoppere vil også veie mye mer enn kattelekene som med Catnip som kattene er helt spinnville etter! Den løsningen som er på http://www.smuleskogen.com/butikk.htm i dag fungerer ypperlig til en produktkategori, men når man skal ha smykker, dukketilbehør og mye annet inn på butikken så blir dette litt utfordrende....

Ja, jeg vet at det finnes nettbutikkløsninger man kan kjøpe, men med en inngangspris+månedlige priser så blir det for mye for mitt prosjekt. Den siste ordren var på eksempelvis på noe over 300 kroner og da går vinningen opp i spinningen med de tilgjengelige kommerse e-handelsløsningene... Skal jobbe litt mer med dette i sommer slik at folk kan se hva som skjer og jeg kan dele noen tips og råd tundt dette ;-)
  19. Avlogget

Bringly Sponsor

Det finnes flere gode løsninger som er gratis og hvor du kan fortsatt bruke PayPal for betalinger. OpenCart og Prestashop.com er begge gode. (Selv synes jeg at Prestashop er best av de to.)

Selv bruker jeg et system som heter CS-Cart, men prisen på denne er i dag på ca. 400 $ for den billigste utgaven. (Gratisutgaven er så begrenset at jeg ikke vil anbefale den.)
  20. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Smuleskogen. Med ditt begrensede vareutvalg ville jeg benyttet meg av paypalknapper.
    Du kan lage en "butikkside" med presentasjon av produktene, og hvert produkt med egen checkout via paypal.
    Det er ikke veldig vanskelig, du slipper kontaktskjemaet og du faar penger samtidig med bestillingen.
    Kundene kan ogsaa betale enten via paypal, eller med sitt kreditt/debet kort.

Del denne siden