1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvordan holder dere konkurransen deres?

En tråd i 'Bli Sett På Internett' startet av bareblogg, 5 Sep 2012.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg er helt n00b når det kommer til konkurranser og slikt. Er det noen som vil dele hvordan dere gjør dette. Ideene som kommer inn her er tiltenkt å bli brukt til BareBlogg.no.
  2. Avlogget

prlink Kjendisblogger

Jeg har vært så heldig og mottatt 6 stk gavekort på 200kr hver av forskjellige bedrifter (prosjektet vil jeg spamme på BB snart :D). Gavekortene jeg har fått er ment for lektronikk som pc deler, cder etc. Har du f.eks 6 stk gavekort så kan du jo gi bort 3 stk til nye registrerte medlemmer som registrerer seg innen en viss tid, så kan du gi de andre 3 til medlemmer som allerede er registrert som kan utføre forskjellige aktiviteter som f.eks rekrutering kampanje. Nå har jeg skaffet meg xenforo jeg også, og jeg har sett at det er en snasen affilate addon som som kan hjelpe til med rekruterings kampanjen.

Gavekort i mine øyne er en stor hit uansett, da kan man bruke det på hva man vil, men du må jo finne ut av hvor gavekortene skal komme fra selvsakt. Klesbutikker, skobutikker hadde kanskje passet seg? BB er jo et forum for bloggere generelt, og veldig mange bloggere er opptatte av klær, mote etc, i hvertfall jentene :)

Mine 50 øre i hvertfall.
    BareBlogg liker dette.
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

God ide prlink. Affiliate addon? link please:D
  4. Avlogget

prlink Kjendisblogger

http://xenforo.com/community/resources/invite-referrer-system.506/ En i hvertfall så holder du orden på hvor mange medlemmer som har invitert hvor mange etc. Det skal være en annen der også med litt mere stæsj i, jeg husker ikke helt om den var betalings addon eller ikke. Glemte vist å bokmerke den, men jeg skal se om jeg finner den igjen
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Bestilt! Har sett denne før. Får teste denne ut. Sender deg en PM.
  6. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Personlig liker jeg ikke referal konkurranser, både fordi mange av de melder seg inn, melder seg inn uten å bruke en bestemt link, eller vise til en bruker, selvom de ble tipset om forumet av en eksisterende bruker, og fordi de brukerne med lite til moderat kontakt nettverk, ikke vil gidde å prøve en gang... Da er jeg mere for en konkurranse hvor alle kan delta på lik linje, for eksempel ved å skrive om forumet, linke og reklamere. Man vil jo ikke gjøre dette til et forum som "favoriserer" kun de som har store mye besøkte blogger og stort nettverk.

Men det nu min mening, og jeg vil sikkert delta uansett :)

Når jeg holder konurranser på min lille blogg, holder jeg meg unna stemming, og slike ting, fordi jeg har fått tilbakemelding på det samme selv. Jeg trekker derfor vinner på en eller annen snedig måte. Jeg synes Mr. Bareblogg skal kle seg ut som noe morsomt, og trekke en vinner ut av en flosshatt... mens han står på hodet :)
    Nirma og BareBlogg liker dette.
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Refferal systemet er ikke ment til å bli brukt i konkurranser... Uansett, ser at du er flink med slik. Konkurranse dronning:D
  8. Avlogget

prlink Kjendisblogger

Jeg er enig i det carina, men det finnes mange typer konkurranser, noen må ha litt mere seriøsitet i seg enn andre også. Hvis man gir bort f.eks et gavekort på 1500kr fra ellos til noen som har invitert, la oss si 50 venner som forblir aktive på forumet så synes jeg det hadde fungert med et referal konkurranse. Her kan man selvsakt være fleksibel og gi en "premie" til alle som har vært med på konkurransen også. Personlig hadde jeg syntes det hadde vært kjempemorsomt med en artig, intern konkurranse som kun inkluderer registrerte medlemmer, men hvis man skal rekrutere flere medlemmer på forumet så trur jeg det må litt større tiltak til en kun og skrive og linke om forumet, for man skal være en ganske så lojal medlem hvis man skal ta seg tid til og reklamere for et annet nettsted.

Jeg er også enig i at man burde holde seg unna "stem frem en vinner" konkurranser, det gir bare dårlig moral blandt folket. Jeg trur vinnere tilfeldig plukket ut samt "jobb for premien" konkurranser hadde gjort seg. Det finnes jo så mye man kan gjøre når det gjelder konkurranser, men man må jo starte ett sted og prøve seg frem. Tilbakemeldinger får man etterhvert, men nå har jo vår kjære grunder vært smart og spurt på forhånd, så da får vi se hva folket synes :)
  9. Avlogget

Nadina Blogger

Selv har jeg bare fotokonkurranser på kattebloggen min. Sist gang valgte jeg å ha tema for fotokonkurransen, og temaet var: "Katter og sommer". Noen hadde bare innekatter, og var litt lei seg for at de ikke kunne være med, men jeg var ikke så nøye med reglene. Et par av deltakerne brukte fantasien kjempegodt, og fikk tatt bilder av kattene sine med noen planter ved siden av!:) Premiene for konkurransene jeg har hatt får jeg sponset av sponsoren min for bloggen min!

Jeg har noen enkle regler når jeg har fotokonkurranse. Det er at de legger ut et bilde av katten sin på sin egen blogg, og linker til bloggen min at de er med i konkurransen. Jeg fikk tidlig tilbakemelding fra kattevennene mine som ikke har blogg at de ønsker å være med på konkurransen. Da åpnet jeg for at de som ikke har blogg kunne legge ut et bilde av katten sin på facebooksiden min for kattebloggen. Det er det flere som har gjort!:) Jeg kopierte så linkene for bildene de sendte over i kommentarfeltet på bloggen min slik at alle kunne få se bildene som deltok. Etter utløpsfristen for konkurransen gikk ut presenterte jeg alle bildene på bloggen min.

På siste konkurranse hadde jeg to premier, og det satte deltakerne pris på. Når jeg trekker premiene har jeg puttet lapper opp i en boks, og trukket. Synes alle skal ha lik sjanse for å vinne. Jeg tar video når jeg trekker.

I tillegg brukte jeg bildet som vant siste fotokonkurranse som forsidebilde på "Kattspeilet" (medlemsbladet til katteklubben som jeg er med i). I tillegg valgte jeg ut et annet bilde som også var med i konkurransen som bilde i bladet. Begge som fikk bildene sine på trykk fikk et eksemplar av medlemsbladet!:)
    Nirma liker dette.
  10. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

I desember tror jeg at jeg skal ha en julekalender i bloggen min. Det blir en stressball med reklame for bloggen trykket på som gevinst i hver luke. Jeg har ikke bestemt meg ennå om jeg skal ha en sånn konkurranse i bloggen, men det hadde vært gøy.

En regel som jeg skal ha er at deltakerne bare kan vinne en stressball hver, ikke flere. Kravet for å vinne er å svare på et spørsmål i lukene på e-post. Jeg har ikke tenkt å gjøre det vanskeligere enn det. Mer informasjon vil komme når jeg har bestemt meg for å ha en sånn konkurranse i bloggen min i desember.

Jeg tenker på denne stressballen http://www.vistaprint.no/stressball...cts_Marketing Products&xnav=ContextualLeftNav

Da blir det litt reklame for bloggen min med disse stressballene. Jeg bruker en stressball til å tøye ut fingrene når jeg bruker datamaskinen. Noen her som synes dette er en god ide?

Del denne siden