1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvordan oversetter man Wordpress theme til norsk?

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av bareblogg, 1 Jul 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

På det gamle themet mitt så var det en egen "lang" mappe som jeg redigerte i. Mener det var noe som heter PO og MO eller noe i den rettingen.

Mitt nye theme har ikke denne "lang" mappen.

Spørsmålet blir da; hvordan skal jeg få oversatt themet uten å redigere rett i theme filene?
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Alle Gabfire theme har en lang mappe, se i inc ---> lang ;)
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ser man det ja...Takk for info...Jeg lette ikke godt nok og tok for gitt at det nye themet hadde samme struktur som det gamle.

Nyyydelig;)
  4. Avlogget

Bringly Sponsor

I noen tilfeller kan man oversette maler ved å gjøre dette i mal-filene, men dette krever at man må gjøre prosessen på nytt hvis man oppdaterer malen. (Laster opp filene på nytt.)

Den riktige måten vil f.eks. være å bruke PoEdit til å oversette malen.
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Nice [MENTION=97]Bringly[/MENTION]!

Takk for linken.
  6. Avlogget

erlend Blogger

Hva kalles disse mal-filene?
    Noen av disse?

-Category template
    - Author template
    - Page Template
    - Main Index template
    - Tag Template
  7. Avlogget

Bringly Sponsor

Du finner alle filene under redigeringsmuligheten på adminområdet til WP. Du kan gjøre endringer i filene for malen der. Filene du har skrevet er noen av de filene som man må gjøre endringer på.
  8. Avlogget

erlend Blogger

Noen som tar på seg oppgaven med å oversette temaet mitt? Hva vil det koste isåfall?
  9. Avlogget

Nettgründer Moderator

[MENTION=278]erlend[/MENTION] jeg har vel nevnt det for deg før hvordan du kan oversette themet ditt, mulig det var på webforumet.

Jeg har oversatt flere av Gabfire sine theme og oversettelsene finner du i forumet til de. Har du ikke sett der? Translations - Gabfire Support Forums
  10. Avlogget

erlend Blogger

Det gjelder ikke Gabfire. Gjelder Spanireise, ferie i Spania, din guide til Spania¨
  11. Avlogget

Nettgründer Moderator

Ok, jeg tenkte det var på IT nyheter siden din som forøvrig ikke er oversatt :p
  12. Avlogget

sulfsby n00b

13. Avlogget

bareblogg Grûnder

Velkommen til BareBlogg [MENTION=361]sulfsby[/MENTION] håper du kommer til å trives her
  14. Avlogget

bareblogg Grûnder

15. Avlogget

sulfsby n00b

Beklager, jeg så ikke at den var kommet med.
  16. Avlogget

bareblogg Grûnder

Null stress:D

Del denne siden