1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvordan tjene max penger på bloggen ?

En tråd i 'Tjen Penger På Bloggen' startet av Jonas Philipe Svendsen, 5 Jan 2011.

1. Avlogget

Jonas Philipe Svendsen Blogger

Hvordan tjenne max penger på boggen ?
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Det er et spørsmål med mange svar Jonas, hva tror du må til da? ;)
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Min erfaring tilsier at hvis man kun tenker på penger, eller tenker for hardt på å tjene penger, glemmer man lett grunnarbeidet.

Godt solid grunnarbeid vil skape en naturlig "pull", som igjen genererer mer muligheter, som igjen vil generere enda mer "pull" osv.

Dette gjelder i livet generelt, ikke bare i bloggosphæren:)

Så folkens, ha fokus på godt grunnarbeid - det er utrolig hvilke muligheter som dukker opp langs stien:)
  4. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Du kunne like gjerne spurt : "Hva gjør jeg for å tjene mest mulig penger på bilen min".

Svarene blir omtrent de samme. Hva skal du bruke bilen til? Skal den brukes privat, til jobb eller for ditt firma. Er bilen din en hobby, eller skal den brukes i inntektsmessig erverv? Skal den brukes som firmabil, ønsker du å selge reklame på bilen, skal du selge bilen, skal du annonsere for egen bedrift på bilen eller skal du bruke bilen som en viktig faktor i firmaets innntekt?
    Har du svart på disse spørsmålene?
  5. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Det er viktig å ikke glemme at hvis man for eksempel skal tjene penger på å skrive blogg, så må man skrive om temaer som engasjerer leserne. Det er ikke gøy å lese en blogg hvis det ikke er gøy å skrive den. Jeg prøver å skrive innlegg hver dag, men det er ikke alle dagene jeg får tid til å skrive innlegg. Da velger jeg å skrive innlegg når jeg får tid til det.

Jeg har redigert annonsene, sånn at de tar mindre plass. Nå er de lettere å se og tar mindre plass enn før. Jeg har ikke tenkt å tjene penger på bloggen min, men kanskje det blir mulig i framtiden. Men nå er det viktigste å tenke på grunnarbeidet og skrive innlegg når jeg får tid. Kjøp av reklame for bloggen kommer ikke til å bli aktuelt.
  6. Avlogget

cupcakesogtapas Blogger

Bra svar [USER=1]BareBlogg[/USER].
  7. Avlogget

winallyouget n00b

I en alder av 31 år innser jeg et behov for å uttrykke meg selv gjennom å skrive. Internettet ble designet og utformet som en informasjonskanal og i praksis finnes det ingen grenser hva du kan skrive om... Det finnes alltid et publikum.

Problemet for mange er at de er usynlige for sitt publikum. 200 personer i en diameter av 200 kilometer er ingenting verdt. Hovedsaklig fordi kun 2 personer av de 200 vil vise interesse for temaer du omtaler. Kanskje og bare kanskje vil denne personen være villig til å dele innlegget ditt med andre.

Les mer på fleregrunner.no der du finner 20 tips om hvordan du kan øke trafikken og tjene penger på bloggen din.

Hilsen,

Michael

hohohoho... nån feis og d lokte... de e sekkert fleregrunner.no t d
  8. Avlogget

ProBlogger n00b

Om bloggen din har dekket alle grunnbehov innenfor nisjen din og de besøkende kommer tilbake for mer, så er du klar. Slik som BareBlogg sier her oppe.:)

1. Legg til annonser på bloggenwtf
    -Varierende suksess, testing er veien til suksess her
    -Nettverk er enklest å få inn, men egne avtaler er best
    2. Affiliateo_O
    -Lett å tjene penger på andres produkter, om produktene er gode
    -Anbefal bare gode produkter du selv har testet og går god for, det tjener du på i lengden
    3. Ditt eget produkt:D
    -Du har kontroll
    -Lett å følge opp med flere produkter
    -Du kan få andre til å promotere ditt produkt
    4. Epost:cool:
    -Bygg en epost liste fra dag 1, ja dag en, mange glemmer det, men du får en mulighet til å dra inn trafikk når du vil om du passer godt på listen din
    -Hva du skriver om i nyhetsbrevet ditt avgjør hva du kan tjene, hvor du linker til blant annet, men sørg for godt innhold

En kombinasjon av alle sammen er optimalt.:)
    BareBlogg liker dette.
  9. Avlogget

Jeg har ikke klart å oppnå nok trafikk til at jeg vil begynne å selge reklame på den. Den har rundt 20 daglige besøk, men det er kanskje fordi det er en personlig blogg. FB-siden har nå 58 likere. Jeg vil vente til trafikken blir mye større, for eksempel rundt 100 daglige besøk, før jeg vil vurdere reklamesalg. Men penger er ikke det viktigste, for hensikten er å nå ut med til venner og bekjente om hva jeg gjør på fritiden og det er en blogg utmerket til! Det er en hobby og kanskje er det beste veien til suksess? Det blir publisert 3-4 innlegg hver uke, men kan bli publisert flere innlegg hvis jeg har mye å skrive om.
  10. Avlogget

Ellen Blogger

Jeg har tre blogger og jeg tjener ikke ett øre på noen av dem. Jeg har reklame der, uten virkning. Jeg har mye besøk på to av bloggene, denne har jeg rundt 100 besøkende pr dag, jevnt over. På blogglisten her hos blogg.no ligger jeg stort sett blant de ti beste på lista hver uke. Jeg har gitt opp det der med å tjene penger, det er jo ikke derfor jeg skriver blogg. Jeg fikk utbetalt 600 kr en gang, det var vel den Google Adsense eller hva det nå heter. Da ble jeg så overrasket at jeg skrev om det i bloggen, og det var visst ikke lov å oppmuntre noen til å sjekke reklamen så jeg ble strøket og får aldri mer har reklame derfra. Livstids-straff med andre ord. Bloggene mine er eljos-eljos og eljosreise.
  11. Avlogget

Jeg tenker også sånn at det ikke er for å tjene penger at man skriver blogg. Hadde jeg hatt rundt 100 daglige besøk hver dag, ville jeg vurdert reklamesalg, men reklamen hadde blitt så billig at jeg ville ventet. Mange spør meg jevnlig om hva jeg gjør på fritiden min, så det er praktisk å oppdatere de interesserte om det i en blogg. Selvfølgelig hadde det vært gøy å tjene penger på det, men jeg vil mer bruke tid på innholdet i innleggene, enn å satse på reklameinntekter.

Har bloggen 500-1000 daglige besøk, vil jeg kanskje vurdere reklame. Men hvem vil annonsere i en blogg som er personlig og ikke under en spesiell nisje?
  12. Avlogget

ProBlogger n00b

Les deg opp på hvordan du kan komme tilbake i varmen, bare sørg for at du ikke bryter noen av retningslinjene til Google TOS: http://www.webmasterworld.com/forum89/5794.htm
  13. Avlogget

ProBlogger n00b

Viktig å definere hva som er formålet med bloggen.

Om det ikke er å tjene penger, så hvorfor fokusere på det?

Om du kun skal oppdatere venner, hvorfor er antall besøk viktig?

Del denne siden