1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvordan vil du tjene penger?

En tråd i 'Tjen Penger På Bloggen' startet av Picxx, 1 Nov 2012.

?

Hvilket prosjekt vil du helst følge?

1. Tjene penger med "blogging". (oppstart = 0.- ) 3 stemme(r) 37,5%
2. Tjene penger med annonsering (oppstart ca. 5000.-). 1 stemme(r) 12,5%
3. Bygge lister + annonsering + bygging av mikrosider (oppstart 0-???) 4 stemme(r) 50,0%
  1. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Lurer litt på om jeg skal kjøre i gang et prosjekt her på BB.
    Dette blir startet opp sånn primo februar 2013 (forhåpentligvis).
    Jeg ser for meg tre scenarioer, dog alle med bunnlinje hvor man skal tjene penger.

1. Tjene penger med "blogging". (oppstart = 0.- )
    Dette er et typisk scenario, hvor man kanskje kan komme opp i en hundrekrone etter en måneds relativt hardt arbeide. Det er derimot noe man må bygge opp over tid, så om 10 år kan det hende du tjener 30.000 i måneden, eller du har mistet interessen for leeeeenge siden.

2. Tjene penger med annonsering (oppstart ca. 5000.-).
    Denne passer kanskje ikke i det hele tatt på bareblogg, ettersom det ikke har noe med blogg å gjøre, men her bygger man enkle statiske salgssider hvorpå man kjøper trafikk og bunnlinjen beror mye på utformingene av selve annonsen. Passer nok best de som er godt etablerte og har 5000.- som de kan prøve og feile med.

3. Bygge lister + annonsering + bygging av mikrosider (oppstart 0-???)
    Dette scenariet er veldig spennende, men en teknisk utfordring for alle som ikke har drevet en stund på nett. "Mikrosider" er bare ett eksempel. Man kan gjøre dette like godt med en blogg, men den må da bygges opp på en litt annen måte enn en tradisjonell blogg (man bruker f.eks. wp som plattform, men lager ikke en "blogg"). Det er også noen utgifter i forbindelse med dette valget, men beløpet trenger ikke bli så høyt som i eksempel 2.

Hvis jeg finner tid skal jeg kjøre ett av disse prosjektene fra primo februar 2013.
    Hvilket det blir, bestemmer du!

Lurer du på noe er det bare å spørre.
    Nettgründer og BareBlogg liker dette.
  2. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Får legge til litt om inntjeningspotensialet her...

1. Her er det knallhard jobbing og lite avkastning som gjelder. Man starter fra 0 og skal bygge seg opp. Tjener man 100.- mnd. etter de første 3 mnd. og 500.- mnd. etter ett år har man gjort det rimelig bra.
    Er man steike flink kan man tjene mer. Eksempler på dette er bl.a. metallian og pleb her på forumet.

2. Inntjeningen her vil ligge på rundt 100% avkastning over tid.

3. Dette valget er det med størst inntjeningspotensial.
    Man kan legge sammen nummer 1 og 2, pluss at man vil få en unik repeterende annonseringsmulighet på toppen.
    Men, dette er ikke, i likhet med #2, gratis å starte opp.
    Bringly, BareBlogg og Nettgründer liker dette.
  3. Avlogget

Ayianapa Blogger

Hehe, og nå skulle jeg gjerne hatt mine ekte brukernavn (pleb) for å èn gangs få litt gratis skryt. ;)

Men jo, jeg kan godt både være med på å kaste bort masse tid (ref prosjekt 1) og 5000 kroner (ref prosjekt 2). Og i tillegg er det jo en fare for at allerede utlærte pleb også kan lære litt dersom du kjører i gang prosjekt 3.

Jeg stiller i hvert fall uansett!
    Bringly, BareBlogg og Nettgründer liker dette.
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Knallbra tiltak Picxx. Dette blir bra. Jeg vil gjerne se nr.3 satt ut i live.
  5. Avlogget

Ayianapa Blogger

Jeg foreslår jo at dersom vi kjører alternativ nummer to og er en fire stykker, så kjøper vi opp en grei nettside med inntekt på Flippa.com og videreutvikler den.
  6. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Dette prosjektet er ikke noe "vi" pleb :)
    "Jeg" kjører en av scenarione over så får man enten lære eller belære derfra og ut.
    Ên måte å gjøre det på er selvsagt å kjøpe opp en masse landingssider for deretter kjøpe trafikk til dem.

:)
  7. Avlogget

Ayianapa Blogger

Hehe, bråkjekt av meg - ser den. :p

Men var mer ment som et tips til hva man kunne gjøre, ja!
  8. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ettersom jeg er utstengt av forumet er det vel lite trolig at det blir noe prosjekt her.
    Sjefene får heller sitte å diskutere hvem, hva og hvor, heller enn å tjene noen ekstra kroner.
    Dete r visst vegen å gå :D
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Utestengt? Du er ikke utestengt. Om du vil kjøre prosjektet eller ikke er opp til deg. Du postet jo nettopp innlegget over.
  10. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Desillusjonert i skriveøyeblikket tenker jeg :p

Skal få dette prosjektet på føttene i løpet av KKT(Kun Kort Tid).
    De som ønsker å delta kan gratis være med via bareblogg.
    Ønsker du ikke være med, er det bare la være å abonnere på denne tråden ;)
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

12. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

13. Avlogget

erlendi n00b

Hva med å kjøre et affiliate-program med f.eks. en større leverandør av IT-tjenester eller en publiseringsløsning?
  14. Avlogget

ProBlogger n00b

Hvor ble det av dette prosjektet? Ser erlendi skrev igår, men før det var jo siste post 14 februar 2013. Vært spennende å fulgt med :)
    erlendi liker dette.
  15. Avlogget

erlendi n00b

Hei ProBlogger. Sant nok - synd at diskusjonen har dabbet av. Det er vel på tide med et lite gjenopplivingsforsøk. Kjenner du forresten noen bra affiliate-programmer med norske tjenesteleverandører?
  16. Avlogget

ProBlogger n00b

Hei erlendi!

Kanskje det skulle vært startet en konkurranse rundt det hele, litt som Pat Flynn sin NSD(Niche Site Duel) :)

Nei, jeg kjenner ikke til det, dessverre.
  17. Avlogget

Nettgründer Moderator

Hr @Picxx levde tidligere som fulltids webmaster, men etter å ha fått seg en straight jobb har han trappet ned web-virksomheten til et minimum. Det er nok grunnen til att dette prosjektet er utsatt på ubestemt tid, trur eg ;)
  18. Avlogget

Nettgründer Moderator

Hva mener du med norske tjenesteleverandører? Mer spesifikt hva slags aff programmer er du ute etter?
    erlendi liker dette.
  19. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Det stemmer nok som nettgrunder skriver.
    Skal likevel se om jeg får tid til å gjøre noe morsomt i løpet av vinteren, så kommer da evt. med oppdateringer senere.
  20. Avlogget

erlendi n00b

Hei Nettgründer,
    Beklager det sene svar. Det jeg mente var forskjellige slags IT-tjenster (f.eks. hjemmesidebygging, søkemotorer osv.) der man kan delta i et affiliate-program og tjene på å kjøre reklame på hjemmesiden sin eller f.eks. ved å legger ut bannere/affiliate-lenker og dermed skaffe dem trafikk.

Del denne siden