1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvorfor begynte du å blogge?

En tråd i 'Motivasjon' startet av bareblogg, 4 Jul 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Dette er et ganske interessant spørsmål synes jeg. Ja, hvorfor begynte du å blogge?

For min egen del var det hovedsaklig to ting; 1. teknikk, 2. å skape noe

-->> din tur;)
  2. Avlogget

Ayianapa Blogger

1. For å skape noe (jeg også!!) jeg kunne være stolt over på nett.
    2. Tjene penger.

I motsatt rekkefølge selvfølgelig. :p
  3. Avlogget

teknolicious Blogger

1. for mye tid mellom hendene under et lett studie
    2. nettavisens konkurranse dere de søkte en teknoblogg(jag vant, YAY me!)<--- også kalt selvskryt, mindre likt i noen kretser, men er man stolt så er man stolt
    3. interesse for slikt, selv om jeg ikke hadde laget nettside siden jeg kodet litt simpel html på slutten av forrige årtusen
    4. fordi jeg trodde at om jeg vant konkurransen til nettavisen så skulle jeg bli megasjvær blogger og tjene titusner i måneden, heldigivis har jeg skjønt bedre nå, men trives med blogging selv om vi snakker tiere i måneden i stedet. Mye takket være dette forumet her.
  4. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Jeg begynte ikke å blogge, men begynte å bruke et publiseingssystem som var ment for blogging på flere og flere av mine side istedet for å sitte å kludre i dremwevaer eller andre wysiwyg programmer når jeg skulle kaste ut en side på internett.

Erfaringsmessig tror jeg faktisk man får en bedre rank på statiske sider om man hardkoder disse istedet for å bruke dynamiske løsninger som f.eks. wordpress, men det er jo ikke noe jeg kan dokumentere. Ser ut som om oppdaterer du ikke en wordpress side ganske ofte vil du automstisk synke i SERP's, i motsetning til om siden din hadde vært statisk hardkodet.
  5. Avlogget

Jacob Blogger

For meg var det skrivingen. Det tekniske fremsto som en hindring.
    Jeg diskuterte litt film på diverse fora, oppdaget at det var en del som hadde dine egne blogger så jeg begynte å fomle litt. Fikk et sjokk da jeg plutselig fikk det til og et innlegg var ute på nettet.
    Så ble man hekta...
    Utrolig hvor enkelt det har blitt å spre sine banaliteter og gjøre de tilgjengelige for alle og enhver.
  6. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Fordi det er gøy! :)
  7. Avlogget

GoranSol n00b

Min første motivasjon var fordi jeg etter å ha forsøkt å skaffe meg et par betalte skribentjobber, skjønte at det å ha en egen nettside å vise til var et stort pluss...

Samt at skrivetrening alltid er å foretrekke :)

Nå har jeg det bare moro med skriving, design og alt som kommer med, samt at jeg har funnet en bra gjeng med folk her inne som jeg trives med :)
  8. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Jeg ville rett og slett ha et sted å legge ut dyrebildene mine, uten å "prakke de på" alle facebookvennene mine.
  9. Avlogget

Nettgründer Moderator

Jeg jobber turnus og har gode friperioder, var medlem på forskjellige forum og var mye på nett. Men så spurte jeg meg selv, kan jeg bruke nettet til noe mer fornuftig og kanskje tjene litt penger på det også?
    Tok kontakt med Picxx på et annet forum og spurte han litt ut om forskjellige ting og fikk gode råd fra han. Bestemte meg da for å prøve meg på blogging med WordPress på eget domene og takk til Tonny som ordnet gratis hosting til meg den første tiden :)
    Så det er kort fortalt grunnen til att jeg ble en "blogger" :cool:
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Dette er en sann nettgrunder historie;)
  11. Avlogget

Kamelryttersken n00b

Var ei stund på diverse nettforum, men gikk litt lei. Men hadde lyst til å fortsette å skrive på nettet. Først litt forsiktig på Bloggspot og så på eget domene etterhvert som jeg begynte å skjønne "greia".
    Nå er neste skritt å få litt økonomi i galskapen. Bruker såpass mye tid på bloggen, at det kunne vært greit med litt inntekter.
  12. Avlogget

Formuebygging Blogger

Vet ikke helt, har vel fiplet med nettsider siden jeg fikk tilgang på nett en gang på 90-tallet. Første seriøse må vel være når formuebygging ble 1 år og jeg flyttet fra blogspot til egen domene. Samtidig som formuebyggingflytten skjer jobber jeg med en annen nettside som skal gi meg noen kroner i inntekt var det tenkt. Den andre nettsiden er statisk og ikke basert på wordpress eller noe. Kun vanlig HTML / CSS...

Føler ikke jeg har tid til så mange andre sider nå, og jeg startet ikke med blogging. Jeg startet med statiske nettsteder. Hovedgrunnen var at jeg ville skape noe, og lære meg hvordan teknologien virket.
  13. Avlogget

bareblogg Grûnder

Synes dette er interessant Formuebygging -> http://bareblogg.no/f12/gi-gang-368/ At denne siden er en statisk side. Vil du fortelle litt mer om denne siden eller må jeg leie Mi6:cool:
  14. Avlogget

Bringly Sponsor

Jeg blogger ikke. :D
  15. Avlogget

Formuebygging Blogger

Det er ikke så veldig spennende og hemmelig egentlig. Det er en teknologi side rettet mot en spesiell type produkter. Det kan være alt fra mobiltelefoner til datamaskiner, kamera osv osv. Uten å gå inn på detaljer. Skriver så artikler om produktene, tips, nyheter, how-tos osv. Annonserer så med adsense og amazon. Siste året har antall besøkende økt med et skikkelig hopp i sommer. Ser ut som at det holder seg slik også. :)
  16. Avlogget

bareblogg Grûnder

Skikkelig bra dette. Du får holde oss oppdatert i tiden fremover.
  17. Avlogget

Willywicha n00b

Starte for en mnd siden. Grunnen til det var:

1. jeg har alltid hatt lyst til å skrive
    2. en venn av meg omkom. Mye av det, kom av at han hadde et dårlig kosthold. Da satte jeg meg som mål å prøve å hjelpe andre mot et bedre kosthold!
  18. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg har mistet alle mine nære venner og det ser ut som jeg ikke får noen nye nære venner. Det gjorde at alle de andre vennene, hobby-venner og betjente lurte på hva jeg gjorde på fritiden. Jeg begynte 12. juli 2012 med min personlige blogg. Det ble mye lettere for meg å fortelle mine betjente om hvordan jeg har det på fritiden og hva jeg gjør på. Livet ble litt lettere når jeg kunne skrive om hvordan jeg hadde det.
  19. Avlogget

bareblogg Grûnder

Sindre, jeg synes det er veldig bra å ha deg her. Keep up the good work. Å ikke ha venner og det være mye alene kan slå uheldig ut hos enkelte. Synes det er bra du har tatt litt tak selv og begynt å blogge. Selv om bloggvenner aldri kan erstatte face2face venner så det ihvertfall en menneskelig kontakt:D Du må gjerne sende meg en PM hvis det er noe du har på hjerte eller er litt nedfor en dag.
  20. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Etter jeg ble med i ei amatørradiogruppe har jeg blitt periodevis travel, med tanke på oppvask og middag. Verden har ikke gått under, men for få år siden trodde jeg det. Hadde ikke jeg flyttet ut alene kunne ikke jeg skrevet blogg om hvordan jeg egentlig har det. Mange har det sånn og blir alene. En blogg er det beste hjelpemiddelet som finnes mot det. Mange har blogg for å skrive om følelsene sine, ikke at mange leser det. Men det ser ut som jeg engasjerer mange, for nå ser jeg på Statcounter at mange besøk kommer tilbake og leser minst to ganger i uka.

Del denne siden