1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Ikke gi opp med en gang!

En tråd i 'Bli Sett På Internett' startet av Formuebygging, 26 Apr 2011.

1. Avlogget

Formuebygging Blogger

Her ser du stats fra det andre nettstedet jeg driver (ikke Formuebygging). Som du ser har det tatt relativt lang tid å bygge opp en skara av besøkende men, pilene har stort sett pekt oppover hele tiden. Du ser kanskje en "dolp" der trafikken har avtatt skikkelig. Vel ... jeg slettet alt innhold og skulle prøve på noe nytt. Det gikk ikke så bra så jeg gikk tilbake til den samme linjen som før og det viser seg å være det bedre vaget.

Vis vedlegg 268

Det jeg har gjort er stort sett å skape innhold. Noen ganger kun en gang i måneden. Det har variert stort men jeg har ikke oppdatert ofte. Og så litt lenkebygging oppå dette. Det er ikke så vanskelig. Man må bare ha litt tålmodighet ...
  2. Avlogget

Bjørn Kenneth Muggerud n00b

Dette er bra!

Er nettstedet norskt?
    Hvor mange artikler ligger det på nettstedet?
    Hvilke grep har du tatt for å få til dette?
  3. Avlogget

Formuebygging Blogger

Svar til Bjørn

Nettstedet er på Engelsk og mesteparten av trafikken kommer fra USA.

Det er ca 200 sider med innhold, dog av litt varierende kvalitet men jeg har skrevet alt selv.

Eneste grepene jeg har tatt er å researche nøkkelord, skrive bra innhold ut fra det. Rinse and repeat :)
  4. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Hva skjedde i amrs/april 2010?

Ser det var "nedetid" i det tidsrommet og at det faktisk fra det tidsrommet trafikken startet å vokse.
    Redesign eller omlegging av nettsiden?

Ser også at 70-80% av trafikken er søkemotorer.
    Anbefaler denne posten: For deg med internettside – 30 prosent regelen
  5. Avlogget

Formuebygging Blogger

Prøvde å ta nettstedet i en annen retning men det gikk ikke så bra. Det ble heller en redesign og fokus på det som teller, innhold.
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det var bra Formuebygging

Blir det noe penger i kassa av dette?

...og, går det an å spør hvilket emne du skriver om?
  7. Avlogget

Formuebygging Blogger

Det blir ikke mange kronene enda men jeg merker at Amazon begynner å ta litt av. Emnet er innen teknologi, data, konsumentprodukter.
  8. Avlogget

blue Blogger

Har en side med så og si samme utvikling, sakte men sikkert ;)

Vedlagte filer:

9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hva slags program er det du henter data i fra?

Hva handler siden om?

Er den norsk?
  10. Avlogget

blue Blogger

11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Fellesnevneren for begge disse to sidene er at det tok omlag et år før trafikken begynner å stige jevnt. Det er i tråd med det som jeg også har erfart med min blogg.
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Her er mine stats (Magnusson Beta) i fra start og frem til nå;

Vis vedlegg 270
  13. Avlogget

Formuebygging Blogger

Er jo ikke dårlige stats detder! Hvor kommer mesteparten av besøkene fra?
  14. Avlogget

bareblogg Grûnder

Nesten alt kommer i fra Google. Konventere ganske bra også, vel bedre enn alle mine andre sider - til sammen;)

Ser du på grafen, så skjedde det noe rundt oktober i fjor. Bloggen hoppet opp på 1. og 2. plass på et par fine longtails.
  15. Avlogget

Formuebygging Blogger

Ja nettopp. Det er derfor man konstant burde skape BRA innhold. Man vet aldri når Google kommer forbi og tenker: hm! dette var jo bra, og gir siden din en skikkelig boost i søkeresultatene. Jeg har mange sider på mitt nettsted (litt over 200) men det er likevel ca 5 - 7 sider som drar inn mesteparten av trafikken.
  16. Avlogget

Formuebygging Blogger

17. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hva skjedde i begynnelsen av Juli? Ser du har et kraftig hopp. Er det på grunn av PR justeringen mon tro?
  18. Avlogget

Formuebygging Blogger

Tja, jeg vet ikke. Jeg fikk ikke høyere PR (har 3). Det var vel noen sider som ranket høyere i google.

Dette gjør jo at jeg har regelmessig over 600kr i inntekt fra adsense, fikk også nylig en sjekk fra amazon på $200 :)
  19. Avlogget

bareblogg Grûnder

Har veksten vært like bra siden siste oppdatering Formuebygging
  20. Avlogget

Formuebygging Blogger

Det har ikkke vokst noe mer, heller gått tilbake en del.

Del denne siden