1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Jungeltelegrafen: Gratis markedsføring via rykter som går

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av Sindre Møllerhaug, 25 Feb 2013.

?

Hva er beste måten å markedsføre en personlig blogg?

Spørreundersøkelsen ble stengt 25 Mai 2013.
Jungeltelegrafen 0 stemme(r) 0,0%
Kjøpe reklame (radio, kino, tv, sosiale medier, nettaviser, nettsider) 1 stemme(r) 100,0%
  1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jungeltelegrafen kan være den beste markedsføringen, også hvis det er snakk om en blogg. Da sprer leserne rykter om bloggen videre til sine vennekretser. Jeg bruker jungeltelegrafen til å markedsføre bloggen min og det ser ut som det virker, men det har tatt lang tid før man jeg begynte å se effekten av dette.

For at jungeltelegrafen skal virke best mulig, må noen få vite om bloggen, ellers kan ingen fortelle om den videre. Linked-IN profilen, Twitter-kontoen, Facebook-siden og Google+ kontoen min oppdateres hver gang jeg skriver nytt innlegg i bloggen. Det er stort sett direkte-søk og Haugesunds avis (blogg-seksjonen) som genererer mest besøk. Av og til blir den besøkt mye via søk i ulike søkemotorer.

Sosiale medier oppdateres automatisk hver gang jeg skriver nytt innlegg. Da blir det kanskje litt lettere å nå ut til venner og betjente med bloggen, når de ser at jeg skriver egen blogg. På forsiden til Haugesunds avis (nett) kommer de siste innleggene fra bloggene som er lagt ut der. Hvis jeg har et innlegg ute der på forsiden, kommer et bilde av meg ved siden av overskriften til innlegget. Det øker sannsynligheten for at venner og betjente finner bloggen min i lokalavisen.

Bruk jungeltelegrafen, fordi det hjelper. Jeg ser ikke behovet for å kjøpe reklame for bloggen, men hvis jeg finner en aktuell mulighet til å gjøre det, vil jeg i tillegg bruke jungeltelegrafen.
  2. Avlogget

BareBlogg Grûnder

Tja, jeg ville ha satset på andre blogger, aviser, SoMe osv. Ikke nødvendigvis betalt for det.
  3. Avlogget

Nettgründer Moderator

Jeg også har kontoer på diverse sosiale media, men du må gjøre litt mer enn bare å publisere dine siste innlegg der. Feks på Facebooksiden min for ThailandTur.no poster jeg hver dag reiserelatert stoff om Thailand. Det skaper engasjement og litt diskusjoner og folk deler gjerne gode nyhetssaker. Det fører igjen til att nye personer blir medlemmer på siden.

Og når jeg deler egne artikler på sosiale media passer jeg på og gjøre det på rett tidspunkt. Det er noe en må erfare seg frem til og når det gjelder reiseartikler opplever jeg att søndag formiddag er kanskje beste tiden i uka og gjøre det på.
  4. Avlogget

Det er bare en personlig blogg jeg skriver, så jeg vet ikke hvilke artikler jeg skal dele. Kunne tenkt meg å delt relaterte artikler, men det blir litt vanskelig når bloggen ikke har en målgruppe. Den er mest for de som kjenner meg, tror jeg.

Hvilken målgruppe tror du den dekker? Kunne blitt lettere for meg å oppdatert Facebook-siden med relaterte artikler hvis jeg hadde fått vite det.
  5. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Målgruppen din, Sindre, er vel "folk som er interessert i Sindres gjøren og laden".

For å gi facebookfølgerne dine en "bonus" for å følge deg på facebook, noe ekstra de ikke får se på bloggen, og som treffer målgruppen, kan du poste bilder fra hverdagen din, små vittige staturoppdatering osv. Bare ikke overdriv, slik at det blir for mye.

Jeg poster ofte bilder og videoer på facebooksiden til bloggen, som aldri finner veien helt til bloggen. Andre ganger blir bildene en smakebit for hv som kommer på bloggen en v de nærmeste dagene. Noe er eksklusivt på facebooksiden, for eksempel lar jeg facebookfølgerne ta del i triksetreningen til katten min, og se videoer som ikke er lagt ut på selve bloggen. Nå og da skriver jeg statusoppdateringer, da spesielt om jeg har vært elendig på å blogge en periode :p
    Bringly liker dette.
  6. Avlogget

Takk for et godt svar. Jeg skal begynne å skrive noen små statusoppdateringer om hva jeg gjør i hverdagen, ihvertfall hvis det er i perioder jeg ikke har så mye å skrive om i bloggen. Skal forsøke å ikke å overdrive og derfor ha max en liten statusoppdatering per dag.

Del denne siden