1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Kommentarer eller ikke på blogger/nettsider?

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av Nettgründer, 29 Aug 2011.

1. Avlogget

Bringly Sponsor

Det kommer en del an på hva bloggen/nettsiden handler om. Noen sider ser jeg ikke noe problem med at de ikke har kommentarfelt ettersom emnet ikke nødvendigvis innbyr til dialog mellom skribent og leser. I andre tilfeller er som for eksempel når en blogger stiller et spørsmål til leseren i slutten av artikkelen blir det bare helt feil når man som leser ikke kan svare i et kommentarfelt. (Jada, jeg har sette også.)
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Ting har skjedd hos Hr Moen og kommentarfeltet er nå tilbake. http://thomasmoen.com/plutselig-uten-jobb-dist-legges-ned/
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Leit for moen. Hvorfor er kommentarene tilbake, den skjønte jeg ikke.
  4. Avlogget

Bringly Sponsor

Kanskje kommentarer er en grei måte å få sympati fra andre? Eller er det bare jeg som har blitt for kynisk i min tankegang?
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg ville ha brukt ord som litt blodfattig. Det er to ting som jeg reagere på. En, det har knapt nok godt 24 timer siden han annonserte død over kommentarfeltet. To, hva er grunnen for å åpne kommentarfeltet... Kan tenkes det som du nevner Bringly. Tar en mann som Thomas bort kommentarfeltet ja da har han distansert seg fra bloggfolket synes jeg.
  6. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg får nesten ikke kommentarer på bloggen min. Det er mulig å kommentere som anonym, eller med navn/nettside. Det er lite vits i å blogge hvis det er om å oppnå økende besøkstall.

Jeg har så langt skrevet to bokanmeldelser og en filmanmeldelse i bloggen min, som kan være kjekt å for andre å lese. Ellers har jeg tatt bilder av rundstykker og middager. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder i dag.

Det er etter min mening ingen problem å ha kommentar-felt i bloggen. Hvis det begynner å bli et problem, kan kanskje et innlegg hver tredje dag være løsningen, for å prøve å redusere besøkstallet. Men ikke fjerne kommentar-feltet...
  7. Avlogget

Nettgründer Moderator

Det var et par kommentarer her jeg ikke helt forstod Sindre...Men et tips for å få flere kommenterer er jo og inviterer til kommentarer, altså avslutte blogginnlegget med et spørsmål. Ellers så synes jeg vel den filmanmeldelsen din var litt for kort ;)
  8. Avlogget

Jeg så NRK sin versjon fra år 1977. Skjedde veldig lite i den filmen. Men ville skrive noe, istedenfor å ha flere dager uten innlegg. Har vært noen uker med bare fire innlegg, men håper å bli mer aktiv etterhvert.
  9. Avlogget

Bringly Sponsor

Litt om filmanmeldelsen. Jeg regner med at du har sett det kjente innspillingen for tv-teateret til NRK som vises ganske ofte på skolene. Noe du burde tatt med i anmeldelsen er hva skuespillet faktisk handler om (du bommer ganske grovt på temaet til "Et dukkehjem") i tillegg til for eksempel en vurdering av manus, regi, skuespilleres prestasjon, osv. Visste du for eksempel at dette skuespillet handler for eksempel om det som senere har blitt omtalt som feminisme. Slik anmeldelsen er skrevet nå er dette egentlig bare en veldig kort oppsummering av skuespillet og ikke en anmeldelse.

Ellers vil det som [USER=14]Nettgründer[/USER] skriver hjelpe om du forsøker å aktivere leserne til å delta i kommentarfeltet. Personer vil ofte ikke engasjere seg hvis de ikke har noe konkret å engasjere seg om. Gjerne i form av et spørsmål. (Det hjelper også om du skriver om noe som andre finner interessant.)

Litt utenom dette med kommentarer så lurer jeg på hvorfor du bruker en bindestrek i domenet (ensom-het...)? Bindestreken vil gjøre det vanskeligere for andre å huske domenet ettersom dette blir en feilskriving av ordet ensomhet. Fra mitt ståsted gjør du det vanskeligere for andre å huske domenet.

PS: "Et dukkehjem" er ikke basert på en bok. Det er et skuespill.
  10. Avlogget

11. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Det er sjelden jeg synes dette med å stille spørsmål faktisk fungerer. Jeg har tro på ideen bak, men de fleste jeg ser gjøre dettte, gjør det så klønete og pinlig. "Idag har jeg spist blabla og hadde på meg blablabla. GLEDER DU DEG TIL JUL??" o_O . Jeg VET at bloggere som oftest ønsker kommentarer, meg selv inkludert, likevel er det noe med denne måten å fiske etter kommentarer på som gjør at jeg heller lar være å kommentere. Men som sagt, det er helt sikkert måten det gjøres på. Det er bare sjelden jeg ser det gjort på en måte som engasjerer meg.

Mitt råd er å kommentere andres blogger. Finn noen som interesserer deg, kommenter, bygg deg opp et lite bloggnettverk :)
  12. Avlogget

Jeg liker jul dårlig, en kjedelig tid. Er med familien på julaften, men ellers alene.
    Hvordan mener du at jeg skal bygge opp et lite bloggnettverk?
  13. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Altså, jeg lurte ikke på om du likte jula. Det var et eksempel på en dårlig måte å fiske etter kommentarer på.

Det jeg mente med bloggnettverk er at når du begynner å kommentere på andres blogger, vil sansynligvis noen av disse kommentere tilbake. Noen vil se deg i kommentarfeltet, bli nysgjerrig og ta turen innom deg. De har allerede sett at du er "en som kommenterer andres blogger", og legger kaskje igjen en kommentar, i håp om at du også kommenterer tilbake. Etterhvert vil du få en håndfull bloggere, som du kommenterer hos, og som kommenterer hos deg. Skjønner?

Man må gi litt, for å få noe tilbake. Man får ikke stort med kommentarer om man ikke gjør en innsants med å kommentere selv (Med mindre man er på topplistene da...).
    Nettgründer liker dette.
  14. Avlogget

En jeg kjenner har en blogg som kommenteres aktivt. Har på den måten fått besøk fra Tønsberg og Karmøy kommune. Var tilfeldig at jeg så det på Statcounter. Det er en personlig blogg og har den i Google Reader (RSS).

Del denne siden