1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Kommer ikke inn i admin-panel i wordpress

En tråd i 'Bloggplattform' startet av grobbie, 24 Jul 2012.

1. Avlogget

prlink Kjendisblogger

error_log er kanskje en god ide også ja :)

Hvis alt annet failer kan du jo gjøre en kjapp versjon av en reinstallering. Slette alle filer, men IKKE wp-config.php og wp-content. Deretter laste opp filene på nytt. Dette sparer deg fortsatt for mye tid hvis det fungerer. Hvis dette Ikke fungerer må det være en feil et annet sted, kanskje database feil(?).

Uansett så er jeg tom for ideer :D Lykke til.
    grobbie liker dette.
  2. Avlogget

Bringly Sponsor

Det ser ut til at du bruker one.com for webhotellet, og jeg mistenker derfor at årsaken kan være for lite avsatt minne i php.ini. Jeg tipper at det bare er 32M i php.ini, og dette kan da være årsaken for problemet.
  3. Avlogget

grobbie Blogger

ingen error_log som jeg kan se.. jeg tar bare å få lagt inn det på nytt, så får jeg rydda litt opp også :)
  4. Avlogget

Bringly Sponsor

Lag en fil som heter info.php

Skrive følgende i filen:

PHP:
    <?php phpinfo(); ?>
    og last den opp

I nettleseren skriver du så inn følgende adresse:

www.mobilmobil.net/info.php

Du skal da få opp en oversikt over innstilligene i php.ini-filen.

Let etter memory_limit

Jeg tipper at det står enten 16M eller 32M.
  5. Avlogget

grobbie Blogger

memory_limit 64M .

jeg prøver det med å fjerne filer bortsett fra mappa og fila du skriver

6. Avlogget

Bringly Sponsor

Selv det kan være litt lite. Forsøk å lage en fil som heter php.ini som du legger i wp-admin-mappen.

I filen skriver du så:

Kode:
    memory_limit = 96M

Hvis det er mulig vil dette overskrive minnegrensen for php i mappen wp-admin.

Bruker du mye plugins i WP?
  7. Avlogget

Bringly Sponsor

Jeg ser ikke bort i fra at det ikke er mulig å overskrive php.ini hos one.com, men man kan alltids forsøke.
  8. Avlogget

grobbie Blogger

JADDA!!!! tusen takk [USER=320]prlink[/USER] ! det fungerte det du skrev og jeg kom rett inn :)
    [USER=97]Bringly[/USER] : burden jeg uansett prøve å overskrive den, eller tror du ikke at det er noe vits i lengre?
    er det forresten en måte/event plugin som kan være lurt å ha som samler error-meldinger?

tusen takk for alle tips og hjelp jeg har fått :)
    prlink liker dette.
  9. Avlogget

Bringly Sponsor

Det behøver du ikke. Men det kan være en idé å fjerne noen plugins hvis man har installert en del av disse. 64M kan være litt lite hvis man bruker en del plugins.
  10. Avlogget

grobbie Blogger

fikk også samtidig oppdatert til wordpress 3.4.1, noe som var godt for jeg oppdaget at "kontrollpanel"-fanen var borte når jeg lastet opp mappene på nytt :) jeg har 15 plugins aktiv, er det mye/lite?
  11. Avlogget

prlink Kjendisblogger

Hehe. Så bra det løste seg! :)

Det [USER=97]Bringly[/USER] skrev er forresten et godt tips for fremtiden siden du bruker one.com. Man kan desverre ikke overskrive php.ini hos one.com (hvis dem ikke har forandret det i det siste da), men hvis du bruker live chatten så er de veldig behjelpelige hvis du har problemer med feil på nettsiden din eller andre problemer generelt. Jeg bruker one.com på f.eks altgratis.net og har aldri hatt problemer med memory_limit, men det spørs jo hvor mye rart man installerer også da :)

EDIT:
    Jo mindre plugins jo bedre er det. Det skulle være en grei regel og følge, selv om jeg aldri gjør det selv :D
  12. Avlogget

Bringly Sponsor

Det kommer en del an på hvilke plugins man bruker. Jeg foretrekker selv å bruke så få som mulig. En av de verste jeg vet om er All-in-one-SEO (tror jeg den heter). Den er ikke spesielt godt kodet og bruker derfor unødvendig mye ressurser. En av de vanligste årsakene for at mange blogger blir kastet ut av servere er nettopp på grunn av denne. Så snart man deaktiverer den synker ressursbruken på siden.
    prlink liker dette.
  13. Avlogget

Nettgründer Moderator

Denne hendelsen her [USER=200]grobbie[/USER] bør vel være et spark i rompa for å komme deg vekk fra one.com? Hvorfor ikke flytte over til [USER=97]Bringly[/USER] sitt hotell?
    grobbie og BareBlogg liker dette.
  14. Avlogget

grobbie Blogger

[USER=14]Nettgründer[/USER] : hehe, true story :) nettopp gått inn i ny periode med de :/, men plutselig får du en bestilling [USER=97]Bringly[/USER] :)

Del denne siden