1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Kvalitet sikrer blogg-trafikk

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av Sindre Møllerhaug, 31 Jul 2013.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg har merket at Facebook-siden til bloggen min er en god trafikk-kilde og takket være dvlr.it får jeg e-post med varsel om hvor mange klikk som har kommet via Facebook for en periode. Det står om det er økning eller nedgang sammenlignet med forrige periode. Bloggen min er en personlig blogg og jeg vil ikke kjøpe reklame for den. Istedenfor vil jeg fortelle om den til venner og betjente. Likevel er det mange jeg ikke kjenner som liker Facebook-siden til bloggen min.

Facebook-siden har så langt 53 likere, av 29 av dem venner av meg. Over halvparten av likerne på FB-siden til min personlige blogg? Jeg trodde fra starten at de fleste likerne kom til å være venner av meg. Og så er ikke innholdet i innleggene så spennende, synes jeg.

Videre vil jeg ikke bare tenke at FB-siden skal ha flest mulig likere og at trafikken skal være høy, men jeg vil tenke at kvaliteten i innleggene skal være god og at når jeg har gjort noe spesielt, skal jeg poste et innlegg om hva som har skjedd.

Det beste eksempelet på det er når jeg reiste på telttur alene og tok bilder på turen. Teltturen skrev jeg om og la ut bilder i innlegget. Alt jeg opplevde på turen ble beskrevet, både for torsdag og fredag. Bilde av leiren, inni teltet og vannmølla i bekken jeg teltet ved. Svanene sin morgenposisjon ble beskrevet som jeg opplevde det på fredag morgen.

Kvalitet i innleggene sikrer trafikk i bloggen. Daglige innlegg er helt greit, men er det noe spennende å skrive om hver dag eller flere ganger i uken? Jeg prøver å skrive 3 eller 4 innlegg i ukene som er utenom ferietider. Jeg har blant annet skrevet om lommeradioen som jeg kjøpte og var veldig fornøyd med. Når jeg skal kjøpe klær, sykler jeg som regel på kvelden i ca. 35 minutter til en klesbutikk og kjøper klær og sko. Jeg har da også skrevet om hvordan været var når jeg syklet.

Siden bloggen min er personlig, vil jeg at innholdet skal være personlig, selv om det er mange jeg ikke kjenner som liker FB-siden.
  2. Avlogget

Anna Kristina Ponting n00b

Tack, bra bloggpost:)

Del denne siden