1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.
  2. Hei Gjest, øk dine sjanser for å bli sett på nett. Legg til din blogg i Toppliste for Blogger

Samfunn Manneblogg

En tråd i 'Presenter Bloggen' startet av Metallian, 9 Jan 2011.

1. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

AKTUELT - BLOGGFEBER :)
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

3. Avlogget

Nettgründer Moderator

Med kategorivisningen ja? Har gitt de beskjed...
  4. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Nye tall fra GA:
    3880 visits
    5300 sidevisninger
    77% BR
    At:55 sek

Fra søkemotorer:64%

Vært litt laber aktivitet fra min side på denne, derfor noe nedgang og sterk økning i SE sin betydning.
  5. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Sliter med for lang "oppstartstid" på bloggen-noen tips? Ser at av 10 sek går ca 8 med på første del av oppstarten.

6. Avlogget

bareblogg Grûnder

7. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Hva mener du med "pinge" den? *noob*
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Se vedlegg for ping. Tror ikke dette er grunnen til den trege koblingen.

Vis vedlegg 307
  10. Avlogget

Bringly Sponsor

Pingen er bra. Dette er et verktøy som forteller hvor lang tid det tar å kontakte en server fra en datamaskin. (Din ping er fra meg ca. 28-29 ms som er svært bra.)

Jeg ser at du bruker Sircon, og jeg kjørte en traceroute (som er en veiviser som viser hele veien fra en datamaskin til en server) på domenet ditt, og den stoppet opp på 178-164-4.14.3p.ntebredband.no som jeg tipper er leverandøren til sircon. Du bør kanskje kontakte sircon og høre hva de mener kan være problemet.
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ser ut som det er litt krøll på Sircon
  12. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Jeg har 4 blogger-alle hos sircon, alle med samme wp-themet, bortimot nøyaktig lik mengde bannere etc, og denne ene bloggen skiller seg ut på oppstarten. Men den kan jo ligge på en annen server enn de andre hos sircon, så jeg får høre med dem også-evt bare vente til jeg har gått over til en sånn semi-dedikert server sak jeg skal gå over til der snart.
  13. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Fikk mye igjen for 10 mins arbeid om matprisene :)'
    Side2 Blogg
  14. Avlogget

Nettgründer Moderator

15. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Sliter enda med "oppstartstiden" dessverre, har kontaktet sircon nå.....
  16. Avlogget

Nettgründer Moderator

17. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Svar fra sircon-forstår ingenting jeg :)

"Det ser ut som det er innholdet på siden din som forårsaker tregheten.

Jeg skrev ett php script på webhotellet ditt som kobler seg på mysql databasen din og echo'er ut php infoen på serveren bare for å ha en enkel side vi kan måle server respons tid imot.

phpinfo() <-- prøv den URLen

Sircon.no ligger bla. på samme server som siden din og den lastes kjapt så det skal ikke være noe galt på serveren generelt.

også virker det som at det er noe som vises på fremsiden som gjør den treg, for feks. Kontakt | Manneblogg lastes fort."
  18. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Nå tror jeg kanskje at jeg fant ut av det her, hvordan er oppstarts/lastetiden nå syns dere?

(link i signatur)
  19. Avlogget

bareblogg Grûnder

20. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Nei, det var faktisk telleren(trafikk) jeg hadde i sidebaren til venstre :eek: Overraskedne egentlig, men fint å ha funnet ut av det :) TAkk for hjelp!

Del denne siden