1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.
  2. Hei Gjest, øk dine sjanser for å bli sett på nett. Legg til din blogg i Toppliste for Blogger

Mat Matmoro

En tråd i 'Presenter Bloggen' startet av Metallian, 1 Feb 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det var jeg ikke klar over...Det er jo en skikkelig habil side...Er du fornøyd med IPBoard? Hvordan var veksten på forumet ditt i starten?
  2. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Jeg er IKKE teknisk ansvarlig for å si det forsiktig :D Men forumet er greit, uendelig med muligheter men tiden strekker ikke til når det gjelder å utnytte dem. Sidene er bygget i Joomla, som jeg ikke kan i det hele tatt-heldigvis er de 2 andre betraktelig mer teknisk begavete enn meg :)

Men jeg tok en SEO innsats på sidene ifjor og fikk de fra PR4 til PR6, det var litt gøy-da er vi hakket bak de store avisene , TV2,dn og na har alle 7-VG ahr vel 8 :)

VAr MYE egeninnstas på forumet første åprene, da var jeg ikke medeier heller, bare "bidragsyter", lå vel på 20 innlegg dagen i snitt over flere år. Nå drar vi over 50k unike i høysesongen og slipper tenke på å poste selv for å holde aktivitet :)
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det er nettopp slikt jeg ser for meg med BB...Dere har gjort en kanonjobb med sidene of forumet.
  4. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

TAkk for det :)

Ja endel egeninnsats må beregnes i starten, etterhvert så går jo ting mer av seg selv. Vi har jo utvidet etterhvert, har jo egen videoside også youfish.no, en del av fiskersiden.no... og er igang med bloggmulighet, vi har direkte innsending av MMS som vi var først i Norden med såvidt jeg vet osv osv-spennende men fy for en timebetaling, vi snakker vel nesten ører ikke kroner hehe
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

YouFish - Det var en skikkelig god ide...kul side...
  6. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

41 innlegg/sider nå, bare å jobbe på :D

Nærmer meg 20 000 besøk denne helga, godt fornøyd med det for å si det forsiktig!
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det der er jo heeeeelt utrolig - Kanon!

Har du litt mer info - Pageviews, Bounce etc...
  8. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Fra GA: (Tallene er totalt men siden hadde 300 besøk totalt før vg på fredag)
    15 000 visits (Denne er nok endel timer gammel evt fra midnatt tenker jeg)
    Bounce er på 34%
    Pageviews er 29 000
    1.9 sider pr.visit
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det er jo fantastisk Metallian;)

Gode tall og ser det ut til.
  10. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Da er det på tide å oppsummere-
    25 000 besøk
    50 000 sidevisninger

Serveren knelte i ettermiddag og var nede et kvarter, da var det langt over 100 inne samtidig (høyeste tallet jeg fikk med meg var 146 mens den var oppe)
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

12. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Litt etter planen men endelig nådd 50 poster/sider :) LAgt vekt på frukt og Drinker foreløpig, da det tar minst tid-viktig å få inn endel mat til søkemotorene i starten tenker jeg. Merket definitivt en effekt av VG, fra 20 besøk daglig før det ligger jeg nå på 70-100.
  13. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det er bra...stå på...

Jeg har ikke hatt tid til å oppdatere min blogg på en stund, og det ser ut som The Big G ikke liker det.
  14. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Litt usikker på det der, har en "ubrukt" feire blogg feriemoro som drar mer googletreff nå enn for bare 2-3 mnd siden selv om det omtrent ikke skjer noe som helst der. Mulig det har med alder på siden å gjøre?
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

I min bloggkarriere som strekker seg over ca 2 år har jeg hatt 2 slike "opphold" på over 2 mnd. Begge gangene har jeg sett en nedgang etter ca 1mnd. Om det er tilfeldighet vet jeg ikke.

Fikk en skikkelig boost av Google i Oktober i fjor etter at de endret algoritmen tough.
  16. Avlogget

wheysted n00b

Hei hei.

Mine bidrag:

- Jeg bruker en mini-pc akkurat nå, og hele siden sidescroller litt hvis du skjønner hva jeg mener. Burde unngås, også hos oss som har liten oppløsning på skjermen :(
    - Banneret ditt er suuperlite! Bigger is better! (Neida, det er ikke helt sant. Men jeg vil bare gi deg en: dytt i riktig retning).

Angående oppskrifter osv så kan det være lurt å OGSÅ, i tillegg til vanlige oppskrifter, gjøre litt research på spesielle dietter som for eksempel lavkarbo og hive inn noen oppskrifter fra det. Jeg holdt på å si at du også kanskje kunne hatt en kategori med generelt sunne retter, men det ser ganske så sunt ut nesten alt du har der. Makrell og greier. En annen kategori kan være typisk "treningsmat" med mye protein osv.

Det krever litt arbeid, men folk som går på litt annerledes dietter bruker ofte mye tid på nettet for å få inspirasjon til hva de kan spise. Se bare på lavkarbo.no (forum) - massevis av aktivitet der!
  17. Avlogget

Nettgründer Moderator

Jeg sjekket litt nå på min 10,2" reise laptop og det er en liten sidescroll der men den var nokså liten. Gikk ikke glipp av noe innhold på siden så det er vel ikke noe stort problem.

Ellers så høres dette med "treningsmat" ut som ett supert tips :D
  18. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

JA det er et godt tips, blir nok ikke egne kategorier tror jeg men egne oppskrifter med fokus på lavkarbo,trening osv må jeg passe på å få noen av :)
  19. Avlogget

bareblogg Grûnder

Personlig ville jeg likt meget godt om du fikk noen artikler om lavkarbo og trening. Tror det er flere enn meg som ville satt pris på det. Ville også vurdert å satt av en egen kategori for dette.
  20. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Lavkarbo er jeg ingen stor fan av så det må jeg tenke litt på :D

Om ikke annet ville det sikkert gitt endel ekstra treff å lage noen oppskrifter jeg kunne slengt lavkarbo,lchf etc tags på.... denne f.eks duger jo som den er men den er jo på feil blogg hehe
    http://manneblogg.no/stekt-fisk-til-kvelds-sunt-og-godt/

Men du kan jo lese disse imens ;)
    http://manneblogg.no/de-nye-kostholdsradene-2011/ (denne valgte vg ut)
    http://manneblogg.no/dietten-din-virker-ikke-bedre-enn-andre-men-den-virker/ (denne valgte også vg ut)
    http://manneblogg.no/3-tips-til-deg-som-sliter-med-a-fa-trent/
    http://manneblogg.no/den-feite-fare/

Del denne siden