1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Mitt prosjekt - BareBlogg.no - Veien til suksess

En tråd i 'Prosjekt Under Utvikling' startet av bareblogg, 5 Jan 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Forhistorie
    OBS! Dette blir en lang post - beklager på forhånd.

EDIT: Suksess må være et definerbart mål, og må følgelig være målbart. Mitt mål og min definisjon på suksess i dette prosjekt er 500 medlemmer. Følg meg på veien til suksess;)

Først, jeg har enorm tro på tankens kraft, derav tittelen på posten:D

Etter en glimrende ide av Picxx, så har jeg opprettet et eget forum der vi kan poste både små og store prosjekter. Teste ut nye ideer, nye konsepter osv.

Mitt prosjekt kjenner dere, eller dere kjenner det dere ser i dag. Det jobbes knallhardt i kulissene hver eneste dag, og det den delen jeg vil fortelle dere om.

Hva jeg gjør, hva jeg ikke gjør, hvordan jeg tenker, hvilke strategier jeg har osv.

Selve konseptet "Mitt prosjekt" skulle egentlig ha vært kjørt som et eget prosjekt parallelt med BareBlogg.no, men jeg ser at det klarer jeg sannsynligvis ikke - eller ihvertfall ikke godt nok.

----

Innledning
    Som jeg nevnte i blogginnlegget Året 2010 - Oppstart og en liten oppsummering - Blogger - Forum | BareBlogg.no så ble tanken om å starte et forum sådd for ca 2 år siden, men jeg kom ikke igang før vinter 2010. Det tok altså ca 2år, fra tanken snek seg innpå til jeg tok steget ut. I løpet av de årene har jeg kjørt en del andre prosjekter på nett, som har gitt meg mye erfaring. Veeel, alt er jo relativt, men ihvertfall nok til å kunne starte dette prosjektet.

Domenet
    Det er mange tilfeldigheter i livet, og navnet BareBlogg.no er en ren tilfeldighet.

Jeg hadde nettopp hvert i kontakt med et SEO firma - Metronet, i forbindelse med noe annet. Så en kveld da jeg surfet litt rundt omkring kom jeg over navnet Jørgen El Fakiri, en av hovedmennene bak Metronet og som jeg nettopp hadde vært i kontakt med.

Av ren nysgjerrighet googlet jeg opp navnet Jørgen El Fakiri og litt senere var jeg inne på BareSko.no. Flott butikk BTW!

Jeg tenkte, dææven for et tøft navn, i neste øyeblikk var domenet BareBlogg.no tatt.

Valg av forumplattform
    På forhånd hadde jeg snust litt på hvilken forumløsning jeg skulle velge, og tro meg det er maaange å velg mellom.

Jeg fant fort ut at det sto mellom to konsepter - Free or Commercial. Av gratis løsninger har vi blant annet phpBB, MyBB, og på den andre siden av skalaen, altså ikke-gratis løsninger har vi vBulletin og IPBoard.

Jeg hadde fra før litt erfaring med phpBB og MyBB, og absolutt null erfaring med vBulletin eller IPBoard bortsett fra å være medlem på et par IPBoards.

Etter mye om og men kom jeg over en annen tilfeldighet, nemlig siden Forum Software Reviews | Comparator, Demos & Reviews to shape your Internet Community. Etter at testen var utført kom jeg frem til at vBulletin var rett løsning for meg. Det som er og var meget viktig for meg er support. Nå har phpBB et meget stort online communty, men jeg holder en knapp på å alltid få svar / support fra røykende pipe:p

Kostnader
    Det har kostet maaange $$$. Mye mer enn jeg hadde sett for meg i starten. Mye av grunnen til at kostnadene har hoppet i taket at jeg har gått til innkjøp av en del såkalte "addons". Ting som koster penger er f.eks. themet, bloggkatalogen, mediakatalogen, vBSEO, chat, alle verktøyene osv...

Men, av en eller annen grunn så plager det meg ikke, jeg mener at kostnaden har økt mer enn jeg hadde sett for meg.

Mye av grunnen tilskriver jeg drivkraften og tankeprosessen som ligger bak dette prosjekt - som er for å si det mildt - ekstrem:)

Da gir vi oss for denne gang...neste gang skal jeg gå litt mer i dybden på hvorfor jeg har valgt å satse såpass tungt på utradisjonelle forum verktøy, samt hvordan jeg har markedsført forumet frem til nå.
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Mitt prosjekt - BareBlogg.no - Veien til suksess - Del 2

Utradisjonelle forum verktøy
    Jeg har stor tro på et forum må være interaktivt, der medlemmene kan laste opp filmer, bilder, chatte osv. Jeg har også stor tro på et forum må legge til rette for at medlemmene kan finne mest mulig relevant informasjon. Og, til slutt, jeg har stor tro på at medlemmene av BareBlogg.no har et stort behov for å markedsføre sin egen blogg.

Summert opp har vi tre hovedingredienser;

1. Høy grad interaktivitet
    2. Best mulig tilretteleggelse for relevant informasjon
    3. At BB`s medlemmer får eksponert sin egen blogg

Med dette i bakhodet gikk jeg altså i gang med å bygge Norges neste bloggforum.

Chat
    La oss begynne med den interaktive delen. Det er pr. idag installert True CometChat ala Facebook. Mange jeg har snakket med stusser til dels ganske kraftig på dette valget.

Påstand;
    Ja, i de tradisjonelle webmaster fora er nok dette ganske riktig. Men, jeg tror at ved å tilby en chat løsning, vil BB være et attraktivt forum, og spesielt for yngre brukere.

Media & Lenker
    Det er slik at mange ønsker å dele bilder, og filmer med likesinnede, og ut av det faktum har jeg installert en mediamodul. I denne modulen er det mulig å laste opp nettopp bilder og filmer. Tanken er at innholdet skal være blogg/nettsteds relatert, der medlemmene kan laste opp egenprodusert promo videoer, få tips og råd osv. Blir dette gjort på riktig måte kan det bli en kjempe god database / ressurs på sikt.

Med dette i bakhodet har jeg implementer -> Media - Forum | BareBlogg.no

Da jeg start opp som blogger, var jeg rimelig grønn... jeg var så grønn at jeg startet med å bygge min egen siden i fra bunn av, uten å kunne noen verdens ting om HTML CSS osv. Det ble en side til slutt, men den så ikke ut i måneskinn en gang:rolleyes:

Jeg tenkte, det er nødt til å være en enklere måte å gjøre dette på... Søkte litt på WWW og vips kom jeg over Drupal (en forferdelig opplevelse BTW). Og slikt ballet det bare på seg.

Poenget mitt, og dette er VIKTIG;
    jeg ønsker å samle alt som er blogg relatert på en plass; dvs. bloggene, blogg verktøyene, alle webhost selskapene, alle ecommerce løsningene osv. dere tar tegningen. På den måten blir livet mye enklere for nybegynnere, og mer de erfarne bloggere får kanskje tilgang til noe nytt de også. Det er alltid rom for å lære noe nytt...

Med dette i bakhodet har jeg implementert -> Lenker - Forum | BareBlogg.no

Verktøy
    Jeg har også implementer en del andre verktøy, men det er mer for gimmik. Jeg tenker på wordflipper, favicon generator osv. Greit å vite at du finner det meste på BB, selv slike verktøy.

Viste du at det er mulig å lage en "PageRank" viser, som du limer inn på din egen blogg?

Sjekk ut linken -> BareBlogg.no SEO Stats Ranking Checker

BareBlogg.no er også utstyrt med egen blogg for medlemmene, men dette ser jeg faktisk på som mindre viktig, da de fleste av dere bruker deres egen blogg. Der jeg ser at BB`s blogg kan komme godt med er til å markedsføre seg selv, og / eller bruke den som mirkoblogg.

Og, med det er vi inne på et meget viktig tema - nemlig at BB`s medlemmer får muligheten til å eksponere sin egen blogg maksimalt.

For å ta fatt på dette, har jeg tatt noen grep. Det første og mest innlysende er å tillate signatur med dofollow.

Det andre har vært nevnt litt lengre oppe i posten, nemlig å lage en katalog over alle bloggene. I tillegg til muligheten til å legg inn egen promo video. Jeg anbefaler alle om å teste ut muligheten. Har du ikke kunnskap til å lage promo video? Ingen problem, følg linken -> Animoto - The End of Slideshows

Det tredje grepet som er tatt er å implementere CaRP RSS feed. Med denne løsningen får alle medlemmens som poster i forumet opp sin egen blogg feed, plassert ved siden av Avatert.

En liten digresjon; det er lagt til rette for å bruke iPhone, og Android via appen TapaTalk...

Interessert? Sjekk ut -> http://bareblogg.no/f21/bareblogg-no-stotter-na-iphone-android-webos-wp7-blackberry-nokia-27/

Hvordan har jeg markedsført forumet frem til nå?
    I det siste har jeg fokusert mer på markdesføringen. Grunnen til det er at forumet virker stabilt og bra, det eneste vi mangler nå er en god del flere medlemmer. Så hvordan får vi det? Jeg startet relativt forsiktig med markedsføringen. Dvs. jeg sendte noe mails til folk som jeg visst blogget litt i samme stil som meg selv.

Viktig...
    ikke gi opp med å sende mail til folk selv om du ikke får svar! (ikke send til samme person da:)) Jeg vet ikke hvor mange mail jeg har sendt uten å få svar, men det er ikke få. Noen takker ja, og mange av dem er aktive her i dag...og TUSEN TAKK for det.

Jeg har en liten tanke i huet mitt om dagen, og den er som følger; Hva om BareBlogg.no hadde fått inn "eksperter" på hver enkelt emne som bli diskutert her på forumet. Med eksperter mener jeg profesjonelle aktører som lever av å f.eks. markedsføring, SEO, osv.

Tanken bak er det hadde vært meget interessant hvis BB hadde fått en liten forankring i næringslivet - Crazy?

Den tanken har jeg faktisk gjort noe med, og jeg har allerede invitert et firma om å legge inn en post om et av temaene som blir diskutert. For de av dere som leste forrige post, vil se at navnet Jørgen El Fakiri (nøkkelperson @Metronet) ble nevnt. Jeg kjenner han ikke fra før, men jeg har vært i kontakt med firmaet hans i en annen anledning, så jeg tenkte "why not". De jobber til daglig med nesten alle emnene som blir diskutert her.

Det som er meget viktig å poengtere er at BB skal ikke bli noe elite diskusjonsforum, der den jevne bruker føler seg helt fremmed. Men, i hvert "fagmiljø" er det greit å ha litt tyngde.

Uansett, responsen var ganske bra faktisk:) Nå er det jo langt i fra ord til handling, men det blir artig å følge med på utviklingen. Uansett, jeg lar meg ikke stoppe om Metronet ikke vil... Jeg kommer med tiden til å ta kontakt med flere personer, så vet dere om noen - skrik ut.

Lenkebygging
    Jeg har begynt å så smått å jobbe med IBL`s (In Bound Links). Med mener jeg at BB`bør begynne å se etter muligheter for å få flest mulig inngående lenker. Jeg har sendt en søknad til Startsiden.no - vi får se hvordan det går...

I tillegg, har jeg vært i kontakt med Nettavisen for å høre om de var interessert i skive litt om Norges ny forum for bloggere. Her må jeg innrømme at jeg kanskje er på tynn is. Med det så mener jeg at det er stor fare for at Nettavisen tenker - WHAT! Hvem er dette for en nisse?

Uansett, har tipset dem, så får vi se...

....og da er vi kommet mer eller mindre til der vi er i dag...
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Liten oppdatering;

Det er slik at vi alle har behov for backup, og i den anledning har jeg invitert Jotta Online Backup hit til BareBlogg.no

Tenkte at dem kunne være med på å gi råd og vink her på forumet. Venter på svar.

Ellers så fortsetter jeg med å send ut e-mail invitasjoner, med relativt stort hell.

For øyeblikket ser det ut som BB begynner så vidt å få litt moment på webben...#Spennende!
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Mikroanalyse.

Går ikke i dybden, kun noen få nøkkeltall.

Google Analytics

Hovedbilde

Vis vedlegg 196

Hovedbilde viser kjapt hvordan det står til med BB, og vi konstanter at det går rett vei...

Legg merke til den gode fordelingen mellom trafikk kildene. Optimalt bør den ligge på ca 33,3 - 33,3 - 33,3.
    Vi ser at hoveddelen av trafikken kommer i fra Norge.

Nøkkeltall

Vis vedlegg 197

Vi ser at pageviews og visits har en kraftig fremgang, hvilket kan bety at de som lander her blir litt.

Setter vi sammen enda en parameter - nemlig bounce, så støtter det antagelsene mine.

Insight

Vis vedlegg 198

Samme trenden her. Det går fremover kan man si...

De tallene som blir presentert av Insight er ikke helt nøyaktig. Min ip er med, pluss det er en liten forskyving av tiden.

Alexa

Vis vedlegg 199

Alexa som vi vet av erfaring leverer noe "grumsete" resultater, viser at forumet er på full fart fremover...Om vi kan stole på resultat er mindre sikkert.
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Mails
    Jeg fortsetter å sende ut mails til forskjellige bedrifter og privatpersoner, som jeg godt kunne tenkt meg å hatt med på "laget".

Invitasjoner
    proISP er et lite firma som er på fremmarsj i bransjen, og som jeg har invitert hit. Tanken er at de kunne ha gitt litt innsikt i hvordan det er å drive et webhosting firma, hvordan de startet osv. Slike emner interesserer ihvertfall meg;)

Eksperiment
    I en slik fase som BB er i akkurat nå tester jeg ut mye forskjellig. Nå tester jeg en teori som går ut på at når jeg skiver en post eller artikkel, som jeg ønsket at noen (spesielle) skal lese passer jeg på at det blir lagt til en hyperlink til vedkommendes blogg.

Nå kunne jeg selvfølgelig bare ha sendt en link til posten, men litt av effekten blir borte ved å gjøre det på den måten. Det blir litt likt som med mails - at du tvinger deg på folks privatliv.

Ved å legge inn en lenke til vedkommende vil han/hun før eller siden bli gjort oppmerksom på innlegget. Om det virker som tiltenkt vet jeg ikke, men det er verdt å prøve.

Som en test legger jeg ut to lenker her, en til Metronet som jeg ønsker skal bli medlem, og gi oss saftig informajon om SEO, lenkebygging, og hvordan deres vei til suksess har vært.

Den andre lenken går til proISP, som jeg også er rimelig keen på å få med på laget;)

Så får vi bare smøre oss med tålmodighet, og vente...og vente...hmm, jeg venter ihvertfall på noe godt, og da venter man ikke forgjeves...

Lenkebygging
    Jobben i kveld vil består av å oppsøke nye blogger for så å legge igjen en kommentar eller.

Å legge igjen kommentarer er en meget fin måte til;

a) Å bygge lenker
    b) Bli lagt merke til
    c) Du tilfører bloggen du besøker noe - istedet for å mase eieren om å bli medlem;)
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Liten oppdatering...

Forumet har stabilisert seg mtp. trafikken. Nyhetsfaktoren som var i begynnelsen har lagt seg litt. Ingen såre tanker av den grunn, som forventet...

Vis vedlegg 220

Det er en jevn økning av medlemmer, og vi er nå oppe i 53...også som forventet. Jeg forventer også at økningen skal gå litt raskere de neste månedene, nettopp på grunn av flere og flere vet om oss.

Jeg ser nå helt klart et mønster for å lykkes i å få trafikk og medlemmer. Twitter og FB fungere best for å drive trafikk inn.

For Twitter har jeg brukt å "follow" andre bloggere, som igjen viser interesse for BareBlogg.no, og derav kommer trafikken. Mange nye besøkende kommer i fra Twitter.
    Når det gjelder FB er det ganske stor trafikk, men få nye.

For å skaffe medlemmer er det å ha en aktiv tilnærming som gjelder. Tanken er å komme i kontakt med personer som allerede kjenner dere som er medlem fra før.

Måten jeg har gjort det på er å følge med på hvem som kommenterer i bloggene til medlemmene av BareBlogg.no, for så å sende en direkte mail å introdusere meg og BB. Fordelene med denne metoden er det allerede en liten relasjon mellom dere og de jeg ønsker å ha med her på BB;)

Jeg kontakter i all hovedsak seriøse og solide bloggere, som jeg tror vil ha interesse av hva BB kan tilby, og som jeg tror kan tilføre fellesskapet noe. Jeg er ganske forsiktig i fremtoning, og det har fungert ganske bra til nå...

Ellers har jeg utvidet porteføljen med en artikkel database, som vil si at du nå kan legge dine artikler inn her på BareBlogg.no. Reglene for innsendelse kan du lese her -> http://bareblogg.no/f21/regler-artikkelmarkedsforing-pa-bareblogg-no-220/.

Jeg har også klort sammen en liste over hvilke fordeler dere har som medlem av BareBlogg.no. Listen finner du her -> http://bareblogg.no/f21/muligheter-bruk-forumet-221/
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Poster en aldri så liten oppdateringen her.

BareBlogg.no går relativt bra for tiden. Vi har en jevn og fin økning i antall medlemmer, som nå er oppe i 70. Antall poster er rett over 1,000 og vi har litt over 200 tråder her i forumet.

Fått litt positiv feedback via PM også...

En fin endring er at jeg ser Google har begynt å få opp øyene for BareBlogg. Med det så mener jeg at forumet har hatt en økning i search engine trafikk - Good;)

En annen positiv endring er at refferal trafikken har også en fin økning - Nice.

Under ser dere overall trafikken.

Vis vedlegg 227

Trafikken på forumet går litt i rykk og napp;)

Under ser dere trafikkkildene til BareBlogg.no

Vis vedlegg 228

Dette er jeg fornøyd med.

Som jeg skrev i sist post, så har WOW faktoren lagt seg. Det vi ser nå håper jeg og tror jeg er god gammeldags organisk vekst.

Legger merke til at forumet begynner å få litt aktivitet uten at jeg trenger å pushe trådene så mye, men det er enda milevis før vi kan si at BB er selvgående. Altså, at jeg ikke lenger trenger å finne på nye tråder for å holde hjulene igang;)

Alt i alt synes jeg det går bra. Jeg må få legge til at det er forferdelig morsomt å drive BareBlogg. Jeg kommer i kontakt med bøttevis av dyktige bloggere, og lærer noe nytt hele tiden.

Synes også at jeg kan skimte litt av potensialet her...
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

En siste oppdatering før jeg tar vinterferie;)

Den siste uken har vært preget av meget god aktivitet her på forumet. Det er verdt å nevene er at det er poster som ikke har en direkte link til blogging som skiller seg ut.

Jeg ønsket å se hvordan forumet tok imot "off-topic" tråd, og av den grunn startet jeg tråden "Trening & Livstil". Det viste seg å være et godt valg, den ble godt mottatt.

Er det en sammenheng mellom trivsel, blogging & velvære? Ikke vet jeg men det er bra liv i tråden ihvertfall.

Ellers har vi fått 2 nye medlemmer siden sist oppdatering, 20 nye tråder, samt over 200 innlegg - juhhu.

Vi kan også observere at det et en del kvinner her på BB, og det er gledelig. Vi kan ikke tillate at BB blir en nerdeplass, og kvinnene er med på veie opp for det - ehh tror jeg;) Setter stor pris på ha en fin fordeling.

Så litt nerdestoff...

I dag tar jeg kun for meg den meget uhøytidlige og meget unøyaktige målingen i fra Alexa. Som jeg har sagt før, Alexa er ikke til å stole på hvis du ønsker spotmålinger, men kurant nok til å se trender.

Trenden for BareBlogg.no viser at forumet går i riktig retning.

Alexa - Reach - BareBlogg
    Vis vedlegg 230

Alexa - Pageviews - BareBlogg
    Vis vedlegg 231

Alexa - Pageviews_User - BareBlogg
    Vis vedlegg 232

Alexa - Bounce - BareBlogg
    Vis vedlegg 233

Alexa - Time On Site - BareBlogg
    Vis vedlegg 234

Det som ikke har gått heeeelt etter planen er å få de såkalte "ekspertene" med på laget.

Tenker da på Metronet, Jotta Backup, og PROisp. Har fremdeles ikke gitt opp håpet, og jeg har sett en IP som jeg vet hører til et av de nevnte firmaene ganske ofte...Tror BB må få litt mer tyngde før de gidder å bry seg, men pytt pytt... BB er kommet for å bli,så de kommer vel over før eller senere;)

Ellers har jeg ikke hørt noe i fra Nettavisen...he he he...oki...den er drøy da...og heller ikke noe i fra Startsiden.no...den er jeg litt skuffet over though;( Prøvde å sende inn lenken på nytt, men fikk en høflig melding at lenken var allerede sent inn...

Som dere ser, noe går frem og noe går tilbake...Alt i alt går det fremover.
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Da har min søknad til startsiden.no blitt godkjent - nice;)

Det vil si at BareBlogg.no er nå registrert hos deres katalog.

Lenken er såpass fersk at den ikke har blitt indeksert enda, som vil si at den ikke dukker opp deres katalogsøk.

Direktelenken finner du her -> Blogg - ABC Startsiden

Dette er et lite høydepunkt synes jeg.
  10. Avlogget

Nettgründer Moderator

11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Grattis til deg og...Ser at Nettgrunder.com er heller ikke indeksert enda...

Har også sendt en søknad til DMOZ.org...vente...vente...
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Som de fleste har fått med seg så har vi fått en ny bloggplattform her i Norge, nemlig Bloggr.no.

I den forbindelse tok jeg kontakt med Anders Løken, mannen bak prosjektet, for å høre om vi ikke skulle ha hatt et sammarbeid mellom bloggr.no og bareblogg.no.

Som svar fikk jeg at ideen var god og at vi burde har et sammarbeid i fremtiden. Han hadde mye å gjøre fortiden med bloggr.no, så timingen var ikke helt optimal.

Vi får se hva som skjer...
  13. Avlogget

bareblogg Grûnder

Tanker, inspirasjon,

Et av kjennetegnene til en grunder er at han/hun gir sjelden eller aldri opp.

For de av dere som har (giddet) å lese hele serien frem til hit har sett at jeg har lagt ned både tid og arbeid i å få enkelte aktører i fra næringslivet inn hit.

Det er IKKE et skudd i blinde, ei heller en gal manns handling. Sånn,bare for å ha lagt den ballen død.

Noen vil sikkert trekke på smilebåndet, andre vil sikkert tenke sitt (ala for en nisse), og noen få ser at det kan være lurt. Jeg faller selvfølgelig i den siste kategorien:cool:

Tenkte jeg skulle poste en mail som jeg sendt i dag. Den er selvfølgelig anonymisert.

Poenget med denne mailen er at jeg ser et KJEMPE potensiale for enkelte aktører som opererer som profesjonelle i bloggbransjen, og for oss om bloggcommunity.

Jeg har noen ganske spenstige ideer akkurat her.

Som alt annet nytt trer Catch-22 inn. Det hele handler om å få moment, nok til å kunne rulle videre. Så, hvordan får man det da?

Om jeg klarer å overbevise gjenstår å se. Har sett IP`en tilhørende NN her mer enn engang ihvertfall;)

Som sagt er dette "Min vei til suksess", og derfor synes jeg at dere har rett få litt inside information hvordan jeg tenker og handler.

Det er tross alt IKKE plankekjøring å starte noe i fra scratch.
  14. Avlogget

bareblogg Grûnder

Vi er nå oppe i 85 medlemmer 250 tråder, og 1,447 poster.

Vis vedlegg 240

I denne posten legger jeg ved et par målinger i fra Google Analytics pluss en i fra Alexa.

Personlig så er jeg kjeeempe fornøyd, og synes prosessen så langt har gått som en drøm. Å få lov til å drive BB ser jeg på som et privilegium.

Jeg møter så mange flinke mennesker, på samme tid holder jeg meg godt oppdatert over hva som skjer i bloggnorge.

Oki, nok snikk snakk...

Målet mitt er som dere vet 500 medlemmer, la oss se hvordan det står til her på forumet.

Google Analytics - Startbildet

Vis vedlegg 237

Google Analytics - Dashboard

Vis vedlegg 238

Google Analytics - Visitors

Vis vedlegg 239

Vis dere har noen ønsker om hva jeg skal fokusere på, eller som dere er interessert i er det bare å skrike ut.

Tar med et snapshot i fra Alexa.

Vis vedlegg 241
  15. Avlogget

Håkon n00b

Det er alltid herlig å se antall besøk/besøkende øke. Dette går riktige veien!
  16. Avlogget

Ayianapa Blogger

Det jeg tror du skal passe på i utviklingen er å legge mer til rette for bloggere, og ikke for internettmarkedsførere. Vi har Webforumet og Warriorforum (engelsk). Dette må være for sånne bloggere uten særlig kompetanse innenfor programmering o.l. . sånn som hun sukkerdama (no offence-been there, done that). Slik at du får et klart skille, og at du ikke opererer plutselig i "den store blogge/nettside/tjene penger på nett"-nisjen.

Da vil du få det tøffere. Så - prøv å få disse blogg.no- og dått.wordpress.med.subdomene.com -bloggerne til å henge her. Så kan heller "vi" andre svare på spørsmål rundt dette. Legg i hvert fall til rette for det - det er mitt tips i hvert fall. ;)
  17. Avlogget

Formuebygging Blogger

Ser meg veldig enig her. Webforumet er for våre hardbarka nettentrepenører. Sier heller ikke at vi skal kutte ut den vinklingen helt men, er enig i at fokuset må være på den vanlige bloggeren.
  18. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg er slettes ikke uenig med dere.

BareBlogg.no skal være en plass for bloggere, ikke tech-byte-nerds;)

Når det er sagt, vil det være svært vanskelig å ikke diskutere eller ta med viktige måter å f.eks. markedsføre sin bloggen på.

Faktisk er markedsføringen såpass viktig at jeg kommer sannsynligvis ikke til å la være å holde trøkket på den biten med det første.

Majoriteten av de som blogger, blogger nettopp for at andre skal lese, engasjere, og kommentere. Hadde det ikke vært tilfelle ville de aller fleste skrevet ned noe tekst på notpad i Windows, for så å lagre den dypt nede i C: drive;)

Nå, en annen ting som jeg tenker er; og det kan være at jeg tar feil her... Er .blogg.no og .bloggr.no etc. -miljøet det rette satsingsområdet for BareBlogg.no?

Grunnen til at jeg er litt tilbakeholden mot det markedet er at type blogspot blogger sprettes opp og legges ned raskere enn det går fra morgen til kveld.

Det er selvfølgelig ikke alle som det skjer med, men min oppfatning er at bloggere som blogger på eget domene vil noe mer...please dont shoot me;)

Jeg har et spørsmål til [MENTION=53]Formuebygging[/MENTION] og [MENTION=106]Ayianapa[/MENTION], hvilke emner skulle vi ha tatt opp her for at .blogg.no etc. ville ha vært interessert i?

Dere har uten tvil et poeng, et poeng jeg er klar over, så jeg vil mer enn gjerne har litt feedback på dette.
  19. Avlogget

Formuebygging Blogger

Ikke så enkelt dette. Hvordan nå ut til rett målgruppe? ser at det kan være en utfordring. Det viktigste må vel være å gjøre forumet attraktivt for mennesker. Design-messig ser det jo veldig bra ut. Samtidig er det viktig med innholdet og at nyregistrerte mennesker blir tatt godt hånd om. Hvis man får inn en person som har lite kunnskaper om det meste innen nett må man regne med å måtte forklare ting, selv om det kan virke åpenbart og latterlig enkelt for andre. Dette kan gjøre at personen anbefaler dette forumet til noen annen, eller at det iallfall øker sjansen.

Vet ikke om noe av dette makes sense, er litt trøtt.
  20. Avlogget

Nettgründer Moderator

It makes sense Hr. Formuebygging ;) Viktig å ta vare på nye medlemmer og hjelpe de her på forumet.

Del denne siden