1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Navnevalg - panda, pingvin eller annet?

En tråd i 'Generell Diskusjon' startet av Bringly, 3 Jan 2013.

?

Hvilket navn liker du best for en nettvert (host)?

Spørreundersøkelsen ble stengt 17 Jan 2013.
Linuxhost 0 stemme(r) 0,0%
Pandahost 0 stemme(r) 0,0%
Linuxvert 0 stemme(r) 0,0%
Hume 0 stemme(r) 0,0%
Sume 0 stemme(r) 0,0%
Nettvert 1 stemme(r) 25,0%
Bringly 3 stemme(r) 75,0%
Acy 0 stemme(r) 0,0%
  1. Avlogget

Bringly Sponsor

Jeg har siden opprettelsen av Bhotell planlagt en nettverttjeneste som er mindre profilert og dermed vil passe til en større kundegruppe. Nå er det på tide å velge navn, og det er her jeg står fast.

Hittil har jeg kjøpt inn domener for disse navnene:

linuxhost.no (har også linuxhosting.no)
    pandahost.no (hvem liker ikke pandaer?)
    nettvert.no (det norske ordet for host)
    linuxvert.no
    hume.no
    sume.no
    acy.no
    bringly.no

Så det jeg ønsker å vite er hvilket navn du liker best, og hvorfor du liker akkurat dette navnet.
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

3. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Jeg ga min stemme til det jeg syntes lød best, om som ikke ga meg assosiasjoner til noe helt annet :)
  4. Avlogget

Bringly Sponsor

En oppdatering.

Jeg har diskutert navnevalget mye med en kompis som er norsklærer, og vi har konkludert med at Bringly er det beste navnet. Noe av grunnlaget for dette er at ordet består av to stavelser, klinger bra, har en viss positivitet over seg, og ikke minst: mangler ordet host/hosting i navnet. Når det er forholdsvis enkelt å både uttale og huske, så fant vi ut at det var det beste alternativet. Ulempen er at jeg har kastet bort noen hundrelapper på å kjøpe de andre domenene.

For tiden vurderer jeg CMS (alternativene er Hostbill og WHMCS) og slik som det ser ut nå vil det nok ende opp med Hostbill. Årsaken for dette er at jeg synes Hostbill har bedre ordresider og har noen funksjonaliteter som WHMCS mangler. Jeg arbeider nå med å oversette Hostbill til norsk, og vil begynne på design av siden om noen uker. Kan ikke si noe ennå om når jeg vil åpne tjenesten (som vil bety at den åpner når den er klar til å åpne).

Del denne siden