1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

[Nettbutikk - BareSko] Erfaring så langt

En tråd i 'Bli Sett På Internett' startet av bareblogg, 15 Feb 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Ja BareSko har jeg hørt om før og selv om de offisielt ikke har noe affiliateprogram er det allikevel muligheter ;) Har selv promotert de litt via ett banner på videosiden.com
  3. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Er det ikke 047 [<--aff.url] som kjører kampanje for dem da?
  4. Avlogget

Nettgründer Moderator

Jau, men tror ikke de er så hissig på å få nye affiliater :)
  5. Avlogget

Baresko n00b

Heisann,

Stemmer at vi startet en prosess med 047 for en god stund tilbake. Men vi var nok litt tidlig ute, og har ikke fått jobbet aktivt med dette. Håper vi kan komme bedre på banen med affiliate senere.

Tom
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hei Baresko,

Velkommen hit - hyggelig at du stakk innom;)

Av ren nysgjerrighet, hva hadde dere regnet med her? Min umiddelbare tanke er at en konvertering lik 1,25% er et meget beskjedent tall.
  7. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Konvertering på 1-3% ved hjelp av affiliates er faktisk ikke så veldig uvanlig.
    Det er også en prosentfaktor jeg personlig kan stille meg bak utifra erfaring.

Benytter man derimot mere målrettede tiltak som SEM, vil man nok kunne se konverteringer på ~20%.
    Konvertering over dette betyr helt andre markedsføringsmetoder (og gjerne offline).
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

hmm interessant, men vil ikke de aller fleste som driver en nettbutikk ta i bruk SEM i en eller annen målrettet form?
  9. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ikke nødvendigvis.
    SEM er jo kortsiktig (men dog målrettet) markedsføring, så jeg vil nok tro de fleste heller kjører kampanjer i SEM og heller går for mere langsiktig markedsføring "til daglig".

Del denne siden