1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Nettbutikk: Cobra web shop

En tråd i 'Prosjekt Under Utvikling' startet av Sindre Møllerhaug, 18 Nov 2012.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Er visst litt vanskelig å få kunder til vår nettbutikk. Klubben har under 100 registrerte medlemmer og uten kontingent. Vi skal prøve å selge reklame-produkter for klubben, men jeg tror jeg er den første kunden. Butikken startet i slutten av august 2012.

Jeg har bestilt 6 stk t-skjorter og en caps. Det er bestillingsvarer og vil ta 14 dager å bestille fra leverandøren. Og så må de pakkes, adresseres og posten. Får håpe pakken kommer hjem til meg før jul.

Capsen skal jeg ikke bruke før neste sommer, men vil nå få den levert i samme porto som t-skjortene. Et tidkrevende prosjekt. Her er link til butikken http://www.mamut.net/cobraradio/default.htm

Kommer til å bli veldig artig å endelig få oppmerksomhet for noe. Er veldig lei av å bli avvist for alt jeg prøver som virker nytteløst.
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Bra dette.

Et lite tips; tanker leder til tro - tro leder til handling. Når du skriver "Kommer til å bli veldig artig å endelig få oppmerksomhet for noe. Er veldig lei av å bli avvist for alt jeg prøver som virker nytteløst." i nesten hvert innlegg er det dette hjernen din ser og husker. Sier du dette mange nok ganger blir det selvoppfyllende;)

Hva med å vri litt på det. Si "jeg møter litt motstand av og til, men ikke mer enn jeg fikser" eller " alle møter motstand, ja til og med mer enn meg selv"...
  3. Avlogget

Jeg møter ikke avstand av og til. Jeg gjør det hele tiden. Savner år 2003, det beste året i mitt liv. Opplevde aldri motstand, men at nye krefter etter hvert nederlag kom. Blir aldri det samme igjen.
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Så det beste året ditt var når du var 8???
  5. Avlogget

Ja, på mange måter. Fylte 9 år i 2003. Hvordan klare du å regne ut det?
  6. Avlogget

Bringly Sponsor

Et ganske enkelt regnestykke. I 2012 er du henhold til profilen din 18 år. 18-10=8.
  7. Avlogget

Fra livet gikk til himmels til jeg er delvis med på drift av en liten nettbutikk, har det gått 10 lange og triste år.
  8. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Livet er gjerne enklere når man er ni, enn når man er 18... Eller 28...

Det er helt normalt at ungdmsårene er røffe, spesielt om man føler seg ensom. MEN, hvis du har vært trist i ti år, Sindre, synes jeg du burde ta det opp med legen din, og få hjelp. Å føle det slik kan være alvorlig.

Når det er sagt har du jo masse initiativ, og "trøkk". Det skal du ta vare på, og bygge videre på!
    Bringly og BareBlogg liker dette.
  9. Avlogget

Trenger ikke å ta kontakt med legen. Han kan ikke hjelpe meg. Det rareste forslaget jeg har fått på lenge.
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Sindre, om du troller? Selvfølgelig kan en lege hjelpe. Har du vært trist, lei og ensom i 10år er det vel på tide å se etter andre muligheter for å livet på rett kjøl eller? En ting er sikkert, gjør du ingenting skjer det ingenting, og du vil være slik resten av livet. Ta tak i deg selv og se etter andre muligheter.

Det er mange som har og har hatt det tøft, i laaaaange tider. De som klarer seg er de som ser etter muligheter til å bli bedre.
  11. Avlogget

Jeg ser etter muligheter til å bli bedre. Men de tidene jeg savner kommer aldri tilbake, det vet jeg godt. Så å snakke om det er umulig. Å glemme det er like umulig.
  12. Avlogget

Bringly Sponsor

En del som må rettes opp.

1. Skrivefeil. Det er mye skrivefeil på nettsiden. Nå snakker vi om stavefeil, grammatikk, orddeling, osv.

2. Det skrives radioklubb og ikke "radio klubb". (En ganske grov feil ettersom den også vises på bildene som dere bruker t-skjortene.)

3. Under kjøpsvilkårene står det under frakt: "Uavhentede pakker vil bli belastet med kr 488,- i ekspedisjonsgebyr pluss porto tur/retur." Samtidig står det skrevet i avsnittet om uavhentede pakker: " For alle varer som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til 190,-"

Koster det 488,- eller 190,-?

4. Frakten er veldig dyr. Hvis noen kjøper én t-skjorte eller caps betaler de 244 kroner i frakt. En t-skjorte i størrelsen "small" som koster 42 vil da ha en totalpris for kunden på 286 kroner. Plutselig er ikke prisen så fantastisk.

5. Gi kundene muligheten til å forhåndsbetale for eksempel til en bankkonto. Postoppkrav gjør det mye dyrere for kunden. Så gi dem et alternativ som vil redusere prisen. Få gjerne også en løsning for kortbetalinger.

6. Små varer kan sendes ut som brevpost.(Kombinert med forhåndsbetaling i punkt 5 og eventuelt kortbetaling.) En t-skjorte skal dere kunne sende ut for 31 kroner. 2-3 stk vil koste 80 kroner.

7. Jeg antar at dere bruker regnskapsprogrammet "Mamut Foreningsøkonomi". Mamut har ikke noen god butikkløsning. Den er etter min erfaring veldig dårlig. Bruk heller en gratisløsning som for eksempel OpenCart eller Prestashop. Hosting for dette vil ikke nødvendigvis være så dyrt. Dere kan få rimelig hosting for ca. 20 per måned. (Magento vil være for teknisk avansert for dere ut i fra det inntrykket jeg har fått av din tekniske kompetanse.) Begge programmene har norske språkpakker som enkelt kan installeres. Vurder også en dedikert IP-adresse og et SSL-sertifikat. SSL vil gi kunden en "illusjon" av at nettbutikken har en sikker løsning. SSL-sertifikater koster ca. 10 $ per år.

8: Under siden for priser for postoppkrav står det: "Setter opp en liten liste over de gjeldende porto satsene fra posten.. slik at dere har en viss oversikt, siden vi kan ikke legge til porto i programmet siden dette er en prøve version". Kjøp i det minste programvaren fremfor å bruke en prøveutgave da frakt skal være inkludert på en faktura. Dere kan oppleve at en foretak handler hos dere og disse må da ha en faktura hvor alt, inkludert frakten, må være spesifisert.

9. Fjern den store logoen på forsiden av nettbutikken. Den er unødvendig og forsiden bør heller presentere anbefalte klubbeffekter som t-skjorter, musematter, minnebrikke, osv.

10. Jeg ser at dere bruker et par fotografier på noen av klubbeffektene (en strand og en slange). Hvor har dere hentet disse bildene i fra? Har dere eventuelt innhentet de nødvendige tillatelsene til å bruke bildene fra de som har opphavsretten?

11. Hvorfor bruker dere postadressen til foretaket Cobra Sikkerhetstjeneste i Langevåg?
  13. Avlogget

Hva er Cobra Sikkerhetstjeneste?
  14. Avlogget

Bringly Sponsor

Adressen som brukes i PDF-katalogen er også registrert som adresse for foretaket Cobra Sikkerhetstjeneste.
  15. Avlogget

Det må du spørre sjefen om. For eksempel sende e-post til Cobra radioklubb eller Cobra web shop. Jeg er på en måte en som holder drift i klubben, skriver en del på Facebook-gruppa og gir tilbakemeldinger til butikken.
  16. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

m.a.o. en coblieber?

kan ikke du bare flytte inn hos meg da?
    Du skal få vaske, skrive og drive markedsføring helt uten lønn.
    Blir det for mye å sove i en seng kan jeg sikkert slå opp et tomannstelt i hagen.
  17. Avlogget

Vaskehjelp har ingenting med nettbutikk-prosjektet å gjøre. Det var det jeg mente med denne tråden, at vi kunne diskutere hvordan Cobra radio klubb kan klare å få mange kunder i nettbutikken.
  18. Avlogget

Har dere sett katalogen som er i nettbutikken?
  19. Avlogget

Nettbutikken er nå avviklet, men en katalog med fullstendig utvalg av varer ligger i klubbens Facebook-gruppe, som et tilbud til medlemmene. Det er link til online bestillings-skjema nederst på alle sidene i katalogen, men nettsiden til nettbutikken er avviklet.

Del denne siden