1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Noen som klarer å leve av blogging?

En tråd i 'Tjen Penger På Bloggen' startet av Sindre Møllerhaug, 6 Jul 2014.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Det skal mye til for å klare å leve av en blogg. Bloggen trenger daglige innlegg (ihvertfall innlegg flest mulig dager i uka) og veldig mange besøk. God synlighet i søkemotorene betyr mye for statistikken, men det kan resultere at bloggen får mange besøk i perioder og få besøk i perioder.

Affiliateprogram er en mulighet, men jeg har foreløpig gitt det opp etter noen forsøk. Fikk nesten ikke klikk eller ingen klikk, så jeg ville heller la være å ha den reklamen, for i det tempoet der kunne det tatt flere år å tjent en hundrelapp. Den gang hadde bloggen min mye mindre besøk enn nå, men de fleste bruker nok ad-block som blokkerer den reklamen for folk. Og så skriver jeg en personlig blogg, så vil bli vanskelig å finne de rette annonsene å legge inn.

En annen mulighet er direkte annonsering, sånn at sponsorene betaler fast pris for et bilde med link i spalten. Har ikke tenkt å prøve på det ennå, for jeg har ikke i overkant av 20 daglige besøk hver dag. Skriver fortsatt innlegg flest mulig dager i uka om forskjellig som jeg driver med i ukene. Har sommerferie ut neste uke, så klarer fortsatt å skrive innlegg hver dag. Skal jeg begynne å ringe folk for å selge reklame til bedrifter på den måten, tror jeg det blir vanskelig å får noe annet enn avslag hvis jeg har langt under 50 daglige besøk.

Affiliateprogram skal jeg gjerne prøve igjen, men da vil jeg se langt bedre statistikk til bloggen og vurdere nøye hvilke annonser som er aktuelle. Er nesten samme hvilke annonser jeg velger, for bloggen min er personlig. Tidligere erfaringer har vist at mine lesere ikke trykker på annonsene.

Denne uka har jeg skrevet innlegg nesten hver dag og det slår positivt ut på statistikken. Skal fortsette sånt de neste ukene og se hvordan det går. Jeg skal prøve dette neste uke også fordi det er gøy, ikke fordi det er om å trimme statistikken. Klarer jeg nærmere 100 daglige besøk, må jeg jeg nesten se på om jeg klarer å få skaffet meg noen sponsorer, eventuelt vurdere affiliateprogram.

Noen her som klarer å leve av blogging og har noen mening om min satsing på å virkelig satse på daglige innlegg i bloggen? Jeg har ingen andre blogger enn denne http://smsindre.wordpress.com/

Del denne siden